Bab 46

10.9K 192 12
                                    

Picture above: Iman amani.

     

      Iman amani terus mengeluarkan baju pejabat Kyle Smith lalu, diletakkan dengan segeranya di atas, katil. Setelah itu, dia bergegas turun menuju ke tingkat bawah ingin menyiapkan sarapan pagi, pula. Tergopoh-gopoh dia meniti anak tangga itu sehingga hampir tergelincir jatuh dia, dibuatnya. Mujur, Kyle smith nampak lantas menyelamatkan dengan segera wanita itu.
      "Oi, kau nak bunuh diri, kah apa? Nasib baik, aku perasan! Kalau tidak confirm kau dah mati katak, tadi!" Tutur Kyle smith sambil memeluk dengan eratnya pinggang Iman amani.
     Iman amani yang masih terperanjat dengan kejadian yang baru menimpanya dirinya sebentar, tadi sekadar menatap dengan terpinga-pinganya ke arah Kyle smith. Tiada respon maupun, jawapan yang keluar daripada mulutnya apabila dimarahi oleh, suami segeranya itu. Mata coklat cairnya terus menatap dengan terpegunnya ke arah Kyle smith yang di saat, ini masih lagi membebel itu dan ini ke arah dirinya. Tetapi tiada satu pun perkataan lelaki itu yang diambil peduli olehnya. Tumpuan matanya kini, hanya tertumpuh ke arah wajah tampan suaminya itu.
     Issyy!...Dalam keadaan marah pun, masih nampak hensom jugak suami aku, ni! Beruntung betul aku dapat suami kacak macam tuan Kyle smith, ni! Puji Iman amani di dalam hatinya sambil tersengih-sengih sendiri.
       "Iman amani, kau dengar tak ap!" Mati terus percakapan Kyle smith dibuatnya sejurus, menyedari yang isterinya di saat ini sedang mengelamun siap, tersengih-sengih lagi. Amboi, aku tengah marah dia boleh pula nak tersengih-sengih, bagai! Isskk, memang nak kena lagi dengan aku minah, ni! Rungut Kyle smith di dalam hati kecilnya sendiri sambil menundukkan terus kepalanya sehingga menyamai, kedudukkan cuping telinga isterinya itu.
      "Hoi, kalau aku tengah bercakap kau janganlah asyik, nak buat bodoh saja!!"...
      Iman amani yang sedang asyik, melayan khayalan indahnya terus terkejut apabila mendengar herdikkan tiba-tiba daripada Kyle smith sebentar, tadi. Bagai, kan ingin pecah gegendang pendengarannya apabila mendengar herdikkan kuat daripada lelaki berlagak sombong itu.
     "Apa ni, tuan Kyle! Saya tak pekak, lagilah!" Marah Iman amani lantas, menolak terus rangkulan tangan kekar itu daripada pinggangnya. Ya Allah! Dia ingat, telinga aku ni pembesar suara, kah? Dah tak boleh cakap, slow? Sampai nak terjerit-jerit macam, orang gila! Menyampah pula aku, menengok perangai mamat terlebih diva, ni! Umpat Iman amani berbakul-bakul di dalam hatinya ke arah Kyle smith yang masih lagi, mencerlung dengan tajam ke arah wajahnya itu.

☆☆
     

      Terpesona seketika, Kyle smith dibuatnya apabila menatap secara dekat ke arah wajah comel serta, bibir mugil kemerah-merahan milik, isterinya itu. Tiba-tiba kejadian seminggu yang lalu, menjelma semula di dalam kepalanya. Kejadian, di mana dia telah memperkosa wanita itu tanpa kerelaan dirinya. Masih tergiang-giang di dalam cuping telinganya suara halus Iman amani meminta dia agar tidak melakukan perbuatan terkutuk itu. Tetapi dia yang sudah dikuasai, dan dibutakan oleh perasaan cemburunya tidak mengendahkan langsung rayuan wanita itu.
      Kejam! Hanya gelaran itu yang sesuai diberikan kepada dirinya di saat, ini. Kejam, kah aku? Tak, aku tak kejam! Aku buat semua ni, bersebab! Aku nak anak perempuan sial yang menyebabkan kematian ibu aku menderita! Bisik hati kecil Kyle smith sambil menatap dengan penuh bencinya ke arah Iman amani. Hilang terus semua perasaan suka dan tertariknya apabila mengingatkan yang isterinya itu anak kepada Julia Wilson abdullah perempuan yang telah menyebabkan rumahtangga ibubapanya hancur berkecai.
      Isskk!..Tengok aku macam nak telan ni, apasal pula? Garang, siot!  Bisik hati kecil Iman amani dengan riak, wajah pucat lesinya. Naik meremang dan senak pula, perutnya apabila menatap dengan sekilasnya, ke arah wajah dingin Kyle smith di saat, ini. Galau terus hati kecil, Iman amani dibuatnya.
     Dalam keadaan suara yang tersekat-sekat dia mulai, menyapa suaminya itu "Ke..na..pa tu..an Ky..le te..ngok sa..ya ma..cam, tu?!"
      Pertanyaan mengejut daripada Iman amani itu menyedarkan terus Kyle smith dengan segeranya daripada lamunan panjangnya sebentar, tadi. Kini, perhatian mata birunya di alihkan semula ke arah wajah gelabah Iman amani yang di saat, ini turut menatap sama ke arah wajahnya. Bila saja anak matanya bertembung dengan wajah wanita itu ingatannya menerawang, semula ke arah Julia Wilson abdullah. Ternyata, wajah Iman amani saling tidak tumpah kelihatan seperti, ibunya. Cuma yang membezakan kedua wanita itu hanyalah, isterinya mengenakan hijab. Alah, nampak saja bertudung tapi masih boleh disentuh oleh, lelaki lain! Hipokrit!...Marah Kyle smith di dalam hatinya sendiri sambil melangkah semula ke arah Iman amani sehingga menempel dengan rapat belakang wanita itu ke arah dinding.
      "Hei, suka hati akulah kalau nak tengok kau! Kau tak ada hak nak larang aku! Lagi pun kau, kan isteri aku!" Ujar Kyle smith sambil mengepung Iman amani dengan tubuh tegapnya lantas, medepakan terus kedua tangannya tepat di kiri dan kanan kepala wanita itu. Dia kemudian, menundukkan wajahnya lalu, di dekatkan ke arah wajah Iman amani sehingga, kan hampir bersentuhan bibirnya dengan bibir wanita itu.

Prisonera AmorTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang