Picture above: Xavier alesandro.
Xavier terus menanti dengan perasaan berdebar-debarnya tentang keputusan pemeriksaan laporan kesihatan Raisya, isterinya daripada doktor yang sedang merawatnya pada ketika, ini. Wajah pucat lesi isterinya itu terus di tatap dengan perasaan penuh kasih dan sayang. Raisya! Tolong, lah sedar sayang! Jangan buat abang risau macam, ni! Desis hati kecil Xavier sendiri. Sedang asyik, mengelamun dia di sapa secara tiba-tiba oleh doktor yang sedang merawat isterinya itu.
"Tuan Xavier!"...
"Eerr... Macam mana dengan keadaan isteri saya doktor? Dia okey, tak?!" Soal Xavier dengan bertubi-tubinya. Kerisauan terpamer jelas di riak, wajahnya pada ketika, ini.
Doktor Lim terus tersengih sambil melemparkan senyuman lebarnya ke arah Xavier. Sikap panik lelaki muda itu menimbulkan perasaan lucu di dalam hatinya. Teringat pula akan dirinya bagaimana panik serta, cemasnya dia apabila melihat isterinya pengsan secara tiba-tiba. Dia yang pada ketika, itu masih tidak tau pasal kehamilan wanita terus menjadi mengelabah, dibuatnya. Dia yakin pasti di saat ini anak muda di hadapannya itu sedang merasakan perasaan yang sama.
Isskk!...Apasal, lah pula doktor Lim ni tersengih-sengih dekat aku? Bisik hati kecil Xavier sendiri sambil menyapa terus dengan segeranya lelaki berusia 40-an itu. Dia sudah tidak sabar-sabar lagi ingin mengetahui, penyebab isterinya pengsan kemudian, langsung tidak sedarkan diri sampai sekarang.
"Doktor Lim! Apasal, doktor diam saja? Teruk, kah penyakit yang sedang di hadapi oleh isteri saya sekarang, ni?!" Soal Xavier sekali lagi.
Doktor Lim yang kesian melihat raut wajah Xavier terus menyampaikan berita mengembirakan itu dengan segeranya.
"Tuan Xavier! Bawa bertenang, puan Raisya tidak apa-apa! Dia cuma sed!"...
"Just say it, doctor!" Pintas Xavier dengan cepatnya sambil menumbuk dengan kuat buku lalinya ke arah dinding.
Dadanya kelihatan, berombak! Sikap doktor itu amat menyakitkan hatinya.
Tersentak seketika, doktor Lim dibuatnya apabila melihat anak muda di hadapannya itu mulai ingin bertindak di luar kawalan dirinya. Api kemarahan terpancar jelas pada anak matanya itu. Cepat, lah bagi tau Lim! Kau kena hati-hati sikit yang dekat depan kau sekarang ni Xavier alesandro, ketua mafia Black Hawk! Kau jangan nak cari pasal pula, dengan dia! Bisikkan itu terus mengasak masuk ke dalam kotak pemikiran doktor Lim.
"Eerr...sabar tuan Xavier! Tolong, lah bawa bertenang! Ini hospital, tuan Xavier!" Ingat doktor Lim sambil mendekati ke arah Xavier dengan segeranya.☆☆
Xavier segera, menoleh ke arah wajah cemas doktor Lim yang di saat, ini sedang berdiri bersebelahan dengan dirinya. Wajah panik doktor itu di tatap dengan sekilasnya. Huh! Tau pula, takut! Tadi, masa aku tanya baik-baik tak nak jawab memang kenalah dengan amukkan, aku! Getus hati kecil Xavier di dalam benaknya sendiri.
"So, tell me doktor Lim! What is really happen with my wife, now! Why she is not, wake up?! Soal Xavier menginginkan penjelasan yang sebenar tentang keadaan isterinya pada saat, ini.
"Calm down, tuan Xavier! Atcually you wife one month pregnant, now!" Umum doktor Lim dengan senyuman lebar menghiasi wajahnya sambil menepuk perlahan bahu Xavier dengan tangannya.
Raisya, hamil? Melopong luas terus mulut Xavier dibuatnya apabila mendengar penjelasan daripada doktor Lim di saat, ini. Dia yang teruja mendengar berita kehamilan isterinya itu terus bersorak dengan perasaan gembiranya. Perasaan syukur terus di ucap ke atas allah swt sebab memberikan dirinya kurnia yang amat terindah, sekali.
"It's true, doctor! My wife, pregnant?!" Soal Xavier sekali lagi inginkan kepastian daripada doktor Lim.
"Yes, tuan Xavier! This is the prove you wife pregnant, now! Read, this!" Ujar doktor Lim sambil menyerahkan sehelai kertas ke arah Xavier.
"Kertas apa ni, doktor?!"
"Just read! You will find out, tuan Xavier!" Jawab doktor Lim sambil berlalu pergi dengan segeranya daripada bilik itu meninggalkan Xavier di dalam keadaan masih terpinga-pinganya.
Ai, doktor Lim ni main bla macam tu, saja! Desis hati kecil Xavier lantas, menatap terus isi kandungan kertas yang terletak kemas di dalam genggaman tangannya itu.
Patient name: Raisya binti Hashim.
Blood test: positive pregnant.
Terbeliak luas terus biji mata Xavier dibuatnya selepas membaca sendiri hasil laporan kesihatan isterinya yang telah diberikan oleh doktor Lim sebentar, tadi. Ternyata, Raisya benar-benar hamil. Yahoo!...Seronoknya, tidak lama lagi aku akan menjadi seorang ayah! Sorak Xavier di dalam hati kecilnya sendiri sambil mengatur semula langkah kakinya mendekati katil yang sedang di tempati oleh isterinya itu.
"Sayang, bangunlah! Abang ada berita gembira nak bagi tau, ni!" Tutur Xavier ke arah Raisya yang masih tidak sedarkan dirinya. Perlahan-lahan dia menunduk dan mencium dahi wanita itu dengan lembutnya sambil menggenggam erat ke arah pergelangan tangannya.
"Sedar, lah sayang! Jangan buat abang, risau! Raisya!" Sapa Xavier sekali lagi.
KAMU SEDANG MEMBACA
Prisonera Amor
RomansaNovel ini mengisahkan tentang seorang gadis tomboy bernama Ray aka Raisya. Seorang anak yatim piatu. Dibesarkan di rumah anak yatim Kurnia Kasih. Berkerja sebagai, mekanik kereta menjadikan dirinya agak kasar dan lasak. pada mulanya, kehidupan Ray b...