Picture above: Xavier alesandro.
Raisya tetap meneruskan rutin harian hidupnya seperti, biasa. Meskipun, pertemuan buruknya bersama Xavier alesandro seminggu yang lalu, telah meninggalkan kesan trauma yang amat mendalam di dalam dirinya. Sehingga ke saat ini, dia masih belum dapat melupakan serta, memaafkan lagi perbuatan tidak bermoral lelaki itu ke atas dirinya. Shit! Kenapa pula, aku masih nak teringat-ingatkan dekat jantan keparat, tu? Dahlah, hampir nak rogol aku! Issyy!...Nasib baik dia tak apa-apa, kan aku hari tu! Desis hati kecil Raisya sendiri. Tiba-tiba dia teringatkan sesuatu lantas, mengeluarkan segera telefon bimbit Samsung J7nya itu lantas, menghubungi Emir dengan kadar, segeranya.
Kebetulan, hari ni Raisya bercuti dan ingin mengajak Emir pergi sekali bersamanya ke latihan tarian hip hop yang di adakan di Studio Vilion. Studio ini terletak di area, pusat bandar Kuala Lumpur. Studio Villion memang terkenal dan dikhaskan untuk mereka yang mengemari muzik serta, tarian berentak hip hop saja.(info sikit: studio villion just imajination writer) Memandangkan, dia dan Emir mempunyai minat yang sama mereka berdua membuat pendaftaran sebulan lebih awal. Bukan apa, kalau daftar lambat takut penyertaan mereka berdua ditolak atas sebab penyertaan sudah ditutup. So, sebelum benda tu terjadi Raisya sudah membuat persedian terlebih dahulu. Bak kata pepatah orang-orang tua'sediakan payung sebelum hujan'!
Isskk! Mana pula, Emir ni? Dari tadi, gua call dia tak dapat-dapat? Apa kena, dengan mamat ni? Takkan nak cancel, kot penyertaan tu? Sayang, lah kalau macam tu! Rungut Raisya di dalam hatinya sendiri sambil menghubungi, sekali lagi lelaki itu. Pandangan matanya dikerling sekilas, ke arah jam dinding. Waktu sudah pun menunjukkan ke angka jam 8.30 pagi! Emm!...Sempat lagi, kalau nak pergi latihan tu, sekarang! Lagipun, latihan tersebut diadakan jam 10.30 pagi! Fikir Raisya di dalam benaknya sendiri sambil bersiul-siul dengan kecilnya.
Selang beberapa minit menanti akhirnya, panggilan telefon Raisya itu di jawab jugak oleh, Emir. Terpamer terus keceriaan pada wajahnya yang daripada tadi asyik, masam- mencuka sahaja.
"Hello!...Ray, Sorry!...Sorry sangat-sangat! Aku dekat, bilik airlah! Sebab itu, bila kau call aku tak jawab! Sorry, lah Ray! Perut aku senak, sikit! Maybe, aku lambat sarapan kot tadi, pagi!" Jelas Emir dengan berjela-jelanya tanpa di pinta oleh Raisya.
"Dahlah, Emir! Nanti-nanti je, lu cerita pasal hal, tu! Eh, jomlah teman gua pergi latihan tarian hip hop dekat tempat biasa, tu!" Ajak Raisya kepada lelaki itu yang jugak, merupakan salah seorang sahabat baiknya.
"Isskk! Tak naklah, Ray! Perut aku ni asyik, meragam je daripada tadi. Kalau asyik, sakit macam ni nak pergi latihan menari apanya? Kang, aku teremm!..Emm!...Pula, dekat studio tarian tu kau nak cakap apa? Kan, kah dah memalukan aku!" Jawab Emir daripada hujung talian, telefon tersebut.
Raut, kecewa muncul terus di wajah Raisya pada ketika, ini. Nampak gayanya, tak dapat lagilah dia hendak pergi ke Studio Villion, tu. Issyy!...Emir ni pun satu, tima-time macam ni pula dia sibuk nak sakit perut! Huh!...betul-betul menyusahkan aku, lah! Rungut Raisya dengan perasaan hampanya.
"Eerr...tak apalah, Emir! Lain kali saja, gua pergi dengan lu!" Jawab Raisya dengaan nada suara mendatarnya. Huh!...Nak buat macam mana? Emir dah nak, sakit! Takkan aku nak mad pula dekat, dia? Tak apalah lain kali boleh pergi lagi! Desis hati kecil Raisya sendiri sambil ingin, menutup saja panggilan telefonnya itu.
Alamak! Dia dah merajuk, pula! Adoi, takkan nak biar dia pergi sorang-sorang dekat tempat, tu? Emm...tak boleh jadi, ni! Getus hati kecil Emir sendiri.
"Okey, Ray! Kau siap, lah cepat! Kita berdua naik kereta aku, je! Malas pula, aku nak bawa motorsikal buruk aku, tu! Asyik, meragam je 24 jam!" Adu Emir kepada Raisya akan masaalah motorsikal kapcainya, itu.
"Eerr...betul, kah Emir lu nak pergi jugak, ni? Gua on, je!" Ujar Raisya dengan nada suara cerianya. Yalah, ingatkan tadi, tak jadi nak pergi. Huh! Bestnya, dapat jugak aku pergi kelas tarian fave aku, tu! Emm...tak sabarlah pula, nak sampai dekat studio, tu! Bisik hati kecil Raisya sendiri.
"Betul, lah! Takkan aku nak main-main pula! Dah aku nak letak telefon, ni! Apa-apa hal, aku call kau balik!"
"Baik, boss!" Ucap Raisya dengan perasaan girangnya sambil meluru masuk dengan segeranya ke dalam bilik tidurnya itu. Dia ingin bersiap, dengan cepatnya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Prisonera Amor
RomansaNovel ini mengisahkan tentang seorang gadis tomboy bernama Ray aka Raisya. Seorang anak yatim piatu. Dibesarkan di rumah anak yatim Kurnia Kasih. Berkerja sebagai, mekanik kereta menjadikan dirinya agak kasar dan lasak. pada mulanya, kehidupan Ray b...