IV.

63 1 0
                                    

Vasárnap kora reggel fűnyírás zajára ébredtek. Biztos, Peter van itt levágni a füvet, gondolta magában Cindy. Akkor én még alszok és nem kelek fel, döntötte el. Hallotta, hogy húga lemegy a lépcsőn. Biztos, kávét készít és visz ki Peternek. Később a nyitott ablakon át hallotta őket beszélgetni.

- Köszönöm a kávét – ült le a kerti asztalhoz Peter.

- Nincs mit – foglalt helyet vele szembe Kizzy és rágyújtott egy cigire. – Kérsz egyet?

- Igen, köszi, elfogadnom – nyúlt a férfi a doboz felé. – Hogy telik a nyarad?

- Hát, elég jól – jött a bizonytalan válasz. – Azon gondolkodom, hogy nyári munkát kellene vállalni az egyik üdülőtelepen.

- Na, akkor abban tudok neked segíteni. Két hónapra felmegyek X városba. Ott akadt munkám. Tudok ott neked munkát szerezni az egyik hotelben. Lenne kedved hozzá? – ajánlotta Peter.

- Remek lenne! – csillant fel Kizzy szeme. Hát, ez gyorsabban megy, mint ahogy gondolta.

Felvette a mobilját és tárcsázott.

- Szevasz, Barney, itt Peter. Hogy s mint? Csak azért hívtalak, mert tudom, hogy segítségre lenne szükséged a hotelodban. Lenne itt egy jelentkező – kacsintott rá Kizzyre. – Neked is rendben? Nagyon jó. Majd visszahívlak, hogy mikor megy. Rendben, Barney. Kösz, öreg cimbora.

Kizzyn az izgatottság lett úrrá.

- És mi lenne ott a feladatom? – kérdezte.

- Szobákat kellene takarítani. Annyira nem nehéz és megterhelő, ráadásul az öreg Barney jól is fizet. Szabad napot is kapnál.

- Tetszik – lelkesült fel Kizzy. Alig várta, hogy indulhasson és kiszakadhasson ebből a környezetből.

- Azért szóljál majd anyának is – javasolta Peter.

- Persze – biztosította őt a lány.

Nem sokkal később be is futott Andree. Peter éppen befejezte a fűnyírást.

- Add ide a szatyrot, segítek bevinni – ajánlkozott a férfi.

- Úh, kösz!

Együtt léptek be a házba. A lányok a konyhában reggeliztek.

- Ti még csak most keltetek fel? Hány óra van már, lányok?! – torkolta le őket anyjuk.

- Neked is szia, anya – válaszolta Cindy nyugodtan.

Andree lerogyott az egyik székre. Cindy készített neki egy kávét.

- Elintéztem Kizzy lányodnak egy állást X városban. A barátomnál, Barney-nál dolgozna – kezdett bele Peter.

- Micsoda? Kizzynek? Hol dolgozna? – lepődött meg Andree.

- Barney hoteljében. Nyári szezonban kell a munkaerő, sok a dolog. Kizzy pedig ma reggel mondta nekem, hogy szívesen elmenne dolgozni.

Andree ránézett Kizzyre. Az ő lánya hotelben? Takarítani? Mikor itthon sem akar semmit sem csinálni?

- Én már eldöntöttem, hogy megyek – vágott a dolgok elébe Kizzy.

- Jól van, nem bánom. Rád fér a munka. Keressél is csak egy kis pénzt, jól jön tanévkezdésre. Hogy fogsz oda eljutni? – kérdezte anyja.

- Majd én felviszem – mondta Peter. – Tudod, említettem, hogy két hónapos munkám van arrafele. Holnap indulok, és akkor viszem őt is.

Andree nem örült a dolognak. Így is nagyon bántotta, hogy Peter nem lesz itthon két hónapig és még Kizzyt is elviszi. Az utóbbi időben észrevette, hogy Peter és Kizzy elég jól megértik egymást. Mintha egy parányi féltékenység gyúlt volna a szívében. Kisebbik lánya fiatal és csinos volt. Peter pedig férfi volt. A mai világban a korkülönbség annyira nem számított! Persze, annyi esze volt, hogy ne mondja ki, mit gondol.

- Jól van, rendben van. Ha már eldöntötted, akkor készüljél! – egyezett bele végül. – Akkor én meg megyek veled, és segítek neked holnapra készülni – fordult Peter felé.

Peter felállt és együtt mentek el.

Cindy egy kicsit bánta, hogy húga nem lesz itthon a következő két hónapban. Igaz, hogy sokat veszekedtek, mint testvérek, de ebben a kusza világban ők maradtak csak egymásnak. Támaszai voltak egymásnak. Megint egyedül maradok, sóhajtotta. De anyát sem akarom egyedül hagyni most, hogy Peter sem lesz itt. Talán anya egy kicsit többet fog velem foglalkozni, talán lesz időnk újra elmélyíteni a kapcsolatunkat. Bizakodva nézett az előtte lévő napokra. Anyával fogom tölteni ezt a kevés időt. Döntötte el.

Felment az emeletre. Húgát szobájának erkélyén találta cigizve. Ő is rágyújtott.

- Segítsek összepakolni? – kérdezte, miközben kifújta a füstöt.

- Az jó lenne, köszi – válaszolta hálásan húga.

- Mi lesz Adam-mel? – kérdezte Cindy.

- Már beszéltem neki róla, hogy szeretnék nyári munkát vállalni. Persze, nem örül neki. Majd később felhívom és elmondom neki. Két hónapot csak kibírunk.

- Te tudod – vonta meg a vállát nővére.

Együtt csomagoltak össze. Aztán Kizzy felhívta a barátját és elmondta neki terveit. Volt belőle veszekedés, de kibékülés is. Abban maradtak, hogy minden nap beszélnek telefonon.

- Na, ez is megvan – tette le a mobilját Kizzy. – Nem tudom, mit féltékenykedik! Még el sem mentem!

- Gyere, készítek valami harapnivalót – mondta nővére.

Miután elrámoltak maguk után, kiültek még a kertbe cigizni és beszélgettek egy kicsit. Anyjuk már nem jött haza. Ketten maradtak éjszakára a házban.


Rózsa és TulipánWhere stories live. Discover now