2. Suosittu

694 87 25
                                    

CHANGBIN POV

 Tuuli sekoitti mustia hiuksia, kun Changbin seisoskeli koulun asfaltoidulla pihalla Seungminin seurassa. Tavallisuudesta poiketen kaksikko oli päättänyt mennä välitunniksi haukkaamaan happea, vaikka molemmat vilukissat pysyivät mieluiten koulun ei-niin-lämpimien patterien ei-niin-lämpimässä lämmössä. Changbin nojasi harmaan hupparin peittämän selkänsä tiiliseinään, eikä voinut olla välillä vilkuilematta pihan vastakkaiselle puolelle, missä Felix istui penkillä tyttöjen ja parin pojan ympäröimänä. Mustahiuksinen ei voinut kuulla, mitä he puhuivat, mutta keskittyi katselemaan Felixin kasvoja ja ilmeiden muutoksia, kun tuo puhui. Aika-ajoin blondi sai tytöt kikattamaan ihastuneesti, ja pojat katsomaan häntä vaikuttuneena. Näytti siltä, ettei uudelta pojalta tulisi suosiota puuttumaan. 

 "Jisung feidas meidät, bitch", Changbin kuuli Seungminin sanovan. Korppi seurasi toisen katsetta sinne, missä Felix istui, ja totta tosiaan; hän näki tutun hahmon nauravan heidän mukanaan. 

"Oot vaan ite kateellinen, ku se pääsee kattoon Rosée noinkin läheltä", Changbin tuhahti huvittuneena, saaden nuoremman posket lehahtamaan punertaviksi. Kaksikko oli tuntenut toisensa kersoista asti, eikä Changbinilta ollut kulunut kauaa huomata Seungminin orastavaa ihastusta luokan kilttiä ja sievää tyttöä kohtaan. Ja vaikka tytöt varsinaisesti eivät Changbinin juttu olleetkaan, oli korpilla silti silmät päässä, ja pystyi sanomaan Rosén olevan yksi koulun kauneimmista tytöistä, eikä ihmetellyt tippaakaan, miksi Seungmin hänestä tykkäsi. Changbin oli silti hieman harmissaan nuoremman puolesta, Seungmin ei nimittäin ollut suinkaan ainut, kellä oli epätoivoisia tunteita yhtä neljästä suosituimmasta tytöstä kohtaan; ainakin puolet luokasta varmasti katsoi Roséa nimenomaan sillä silmällä.

Vastakkaisesti Seungminiltakaan ei ollut mennyt kauaa tajuta, että Changbin itse tykkäsi jätkistä. Kun tuo oli kysynyt asiasta, vanhempi oli itse tunnustanut asian luonteen, ja vielä päälle kertoi pikkiriikkisestä ihastuksesta koulun silloista suosituinta poikaa, Jackson Wangia, kohtaan, joka oli jo tosin siirtynyt ylä-asteelta lukion puolelle. Ei sillä, että Changbin olisi missään vaiheessa uskonut minkäänlaisiin mahdollisuuksiin Jacksonia kohtaan, kunhan tyytyi ihailemaan häntä kauempaa omaksi ilokseen. 

"Rosélla taitaa kyl olla muut mielessä", Seungmin sitten totesi, yrittäen kuulostaa rennolta, mutta Changbinin onnistui huomata pieni suru hänen äänessään. Minkä vanhempi tietysti ymmärsi, olihan toinen kuolannut tytön perään jo seiskaluokasta asti. Ja nyt hän näki Rosén kikattavan toisella puolella pihaa, hieman liian kiinni Felixissä ollakseen täysin viaton, mitä Felix ei kuitenkaan huomannut. Changbin tuhahti, osaamatta kuitenkaan kieltää omaakaan pientä harmistustaan, mutta uskotteli tuntevansa pahaa oloa vain ja ainoastaan Seungminin puolesta. 

Changbin kurottautui heittämään kätensä nuoremman olkien yli, halaten lohduttavasti, toisen tapittaessa katseellaan maata.

"Hei, tytöt on idiootteja. Rosé on ihan älyttömän sokee ku ei nää miten upee sä oot", vanhempi yritti lohduttaa. "Sä ansaitset parempaa ku sen."

Seungmin pyyhkäisi vaivihkaa silmiään ja niiskaisi, nostaen katseensa takaisin ylös tuijottaen Rosén suuntaan. Hän ei vastannut mitään.

"Tuu, mennään sisälle. Tääl on kylmä."

~~~

Side note: oon muutellut ikäeroja joissain määrin tätä tarinaa varten, eli älkää hämmentykö :,)

Kiitos kun luit, muistahan painaa votea jos tykkäsit <3



(KESKEYTETTY)FLOWER CROWN | CHANGLIX | FINWhere stories live. Discover now