13. Persikka-jäätee

227 36 6
                                    

Lyhyt luku alert

Pieni kahvila oli hiljainen tähän aikaan päivästä. Hiljaisuutta rikkoivat vain satunnaiset astioiden kilahtelut, tuolien hankaus kiiltävää lattiapintaa vasten sekä Felixin kehää kiertävät ajatukset. Tuo sekoitteli laiskasti kahvia kupissaan tuijottaessaan ikkunasta kadulle. Höyryävä juoma oli vielä aivan liian kuumaa juotavaksi.

Koettaen epätoivoisesti valmistautua "deittinsä" saapumiseen, Felix huomasi jopa vainoharhaisesti kuulostelevansa, milloin ovi kilahtaisi auki. Odotus tuntui ikuisuudelta, mutta lopulta oven avautuessa ja punahiuksisen tytön astuessa kahvilaan aussi huomasi olevansa kaukana valmiista.

"Moi Felix", Rose tervehti istuessaan poikaa vastapäätä. Tuon kasvoja koristi säteilevä hymy, ehkä hieman odottavakin. Felixin tervehtiessä takaisin se leveni entisestään.
Kävi ilmi, että blondin Roselle ostama kahvi sattui olemaan tytön toiseksi suosikki kyseisen kahvilan listalta. Hän oli valmis kertomaan, mikä ykkössuosikki oli, mutta vain jos toinen arvaisi sen ensin.

"Espresso?" Felix ehdotti jotain kymmenettä kertaa, vaihtoehtojen käydessä vähiin.

"Ei"

"Latte?"

"Nope"

"C'mon, en mä keksi", Felix huokaisi turhautuneena, murtuen kuitenkin hymyilemään kohdatessaan tytön katseen. Rose naurahti leikkisästi ja nojasi päänsä kämmeneensä.

"Ei oo enää montaa vaihtoehtoo, kyl sä sen keksit", punatukka haastoi.

"No ööh... jäätee?"

"BINGO!!" Rose kiljahti taputtaen pari kertaa, "persikka-jäätee on mun suosikki!!"

"Mä en oo koskaan maistanu sitä", Felix myönsi.

"MITÄ, sun täytyy!!"

"En mä oo var-"

"Odota tässä, mä käyn tilaamas", Rose keskeytti ja nousi paikaltaan ottamatta vastalauseita, jättäen Felixin häkeltyneenä tuijottamaan peräänsä. Eikä hän vielä tiennyt, että persikka-jäätee tulisi olemaan hänenkin suosikkinsa.

~~~

"Kiitti täst päiväst, Felix", Rose sanoi lämpimästi, hieman jopa ujon kuuloisena. Kaksikko oli lopulta lähtenyt kahvilasta ja hengaillut hetken lasimestassa, kunnes punatukka oli huomauttanut olevan jo aika myöhä.

"Kiitti sulle, oli... mukavaa", Felix vastasi vähän kiusallisesti, pieni puna hiipien hänenkin poskilleen. 

Rose hymyili leveämmin. "Niin mullakin."

Kaksikko seisoi hetken hiljaisuudessa. Kumpikin piti katseensa katossa, lattiassa ja ohikulkevissa yökyöpeleissä, katsahtaen toisen silmiin vain aika-ajoin. Oli kuin kumpikaan ei olisi kyennyt liikkumaan.

Keräten päättäväisyytensä, Rose päätti pirstaloida jähmettävän hiljaisuuden ottaen askeleen eteenpäin, nousten varpailleen ja antaen hennon, ihan pienen suukon Felixin poskelle. Tämä jos joku sai blondin häkeltymään, eikä hän ehtinyt saada sanaa suustaan ennen kuin Rose oli jo vilkuttanut hyvästit ja lähtenyt tiehensä. 

Häkeltyneenä, mutta päättäväisenä, Felix päätti sulkea hetken pieneen rasiaan ja kätkeä sen sydämeensä. Tapahtuma pysyisi salassa kaikilta, myös hänen ajatuksiltaan, kunnes blondi saisi selkoa omiin ajatuksiinsa ja tunteisiinsa. Eihän se välttämättä tarkoittanut mitään. 

Jos hän olisi kääntynyt, aussi olisi voinut nähdä juuri sen henkilön, jolta erityisesti halusi pitää tämän kaiken salassa, mutta niin ei ollut tarkoitus tapahtua, eikä siksi niin tapahtunut. Niinpä Felix jäi seisomaan keskelle pimenevää ostariaulaa, täysin tiedottomana erään tietyn korpin murtuvalle katseelle.

~~~ 

ERITTÄIN lyhyt luku mut ei tunnu oikeelta jatkaa tätä kohtaa yhtään pidemmälle. Tästä se juoni lähtee, we finally getting this bread bois

kaikessa lyhykäisyydessään tää luku on varmaan tähän mennessä tärkein

also korvaan tän lyhyyden jotenki mut koulu + kaikki muu tappaa mua, älkää viel pls luovuttako mun suhteen lol

-Iida <3

Ps. En oo unohtanu ketkä on tän pääpari, no worries ;)

(KESKEYTETTY)FLOWER CROWN | CHANGLIX | FINDonde viven las historias. Descúbrelo ahora