t i g a b e l a s

9 6 15
                                    

ting !

Aku mengambil phone ku dan mengecheck mesej yang masuk.

Ianya daripada Jaehyuk.

Apa yang dia nak lagi ?

Tak cukup ke dia tampar aku haritu ?

Ke dia nak bagitahu yang anak dalam kandungan Minseo tu dah nak keluar ?

malam ni pukul 8 jumpa dekat kedai makan xxx.

Dia nak jumpa aku ? Buat apa ?

Aku mencampakkan phone ku ketepi.


Aku berjalan sambil tangan ku di masuk kan ke dalam poket hoodie ku.

Dan kini aku tiba di kedai yang Jaehyuk suruh aku datang.

Aku masuk dan mengambil tempat duduk di hadapan Jaehyuk, yang sedang bermain phone nya tanpa sikit pon pandang ke arah ku.

" kau nak apa suruh aku datang sini malam ii buta ? " aku memecahkan kesunyian.

Jaehyuk memandang tepat anak mataku yang berwarna coklat cair.

Aku mengalihkan pandangan ku keluar tingkap. Tak ingin nak hadap muka dia.

" kau nak makan apa ? aku belanja. "

Aku tersenyum sinis.

" kalau kau suruh aku datang ni hanya untuk belanja aku makan, tak payah. aku tak hamak pon duit kau tu. daripada kau belanja aku makan ni, lebih baik kau pergi ajak Minseo tu keluar shopping. nanti kalau duit kau habis belanja aku makan, macam mana kau nak buat girlfriend kau tu happy ? "

" girlfriend ? yes Minseo tu memang girlfriend aku. dan kau still lagi girlfriend aku Taeyoon. kita tak putus lagi. jadi— "

" what ? aku tak salah dengar kan ? aku girlfriend kau ? kita tak putus lagi ? kau ingat aku ni apa Jaehyuk ? patung yang takde perasaan dan kau boleh buat apa je ? kau silap Jaehyuk. kau silap. sudahla, aku dah taknak tengok muka kau. tolong berambus dari hidup aku "

Aku bangun dan terus keluar daripada kedai makan itu.

Hati aku sakit.


JAEHYUK P.O.V

Aku merenung ke luar tingkap kedai.

Kenapa susah sangat eh perempuan tu nak dengar cakap aku ?

Tiba ii hujan mula turun renyai ii.

Baru aku sedar, tadi Taeyoon datang tak bawak payung. Jadi dengan segera aku keluar dari kedai itu dan berlari sambil memegang payung untuk mengejar Taeyoon.


Oh shit.

Masa ni jugaklah hujan nak turun. Dahla aku tak bawak payung.

Hujan turun semakin lebat. Aku berlari selaju yang mungkin.

Tetapi disebabkan hujan turun lebat sangat, dan jalan pun gelap, aku tak nampak sangat jalan, lalu aku jatuh tersungkur kerana tersepak batu.

" argh sakit ! "

Seluar ku koyak di lutut dan lututku berdarah.

Bagus.

Seluar koyak.

Kaki luka.

Hujan lebat.

Baju basah kuyup.

Memang balik ni aku memang kena ceramah free kawkaw la dengan si Yoongi tu.


JAEHYUK P.O.V

Aku berlari, berlari dan berlari. Tetapi bayangan Taeyoon tetap tak nampak juga.

Hujan makin lebat.

Tiba ii aku ternampak kelibat seseorang duduk di tengah jalan raya sambil memegang lututnya.

Taeyoon.


Aku cuba untuk berdiri. Berjaya.

Aku cuba untuk berjalan perlahan ii. Walaupun aku jalan capik(?) ii.

Tiba ii aku dapat rasakan air hujan tidak kena pada badan aku. pft ayat keling

Aku menoleh kebelakang.

Kini, di bawah sebatang payung dan ditemani hujan yang lebat, mata aku dan Jaehyuk saling bertatapan.

Aku terkaku. Begitu juga Jaehyuk. Sepanjang kami bercinta, kami tidak pernah tatap mata serapat ini.

" apa yang kau nak lagi hah ? Balik la Jaehyuk, balik ! "

" tak Taeyoon, aku nak kata sesuatu, aku sebenarny— "

" sebenarnya apa ?! kau sebenarnya tak pernah cintakan aku ? kau sebenarnya bapak kepada anak dalam kandungan Minseo tu ?! aku dah tahu lah ! "

" tak, ini yang lain. kau kena dengar dulu penjelasan aku Taeyoon— "

" nak dengar penjelasan apa lagi ? hah ? aku dah penat Jaehyuk, aku dah penat. "

" Taeyoon, aku ni boyfriend kau. jadi kau kena dengar cakap aku "

" HAHAHAHAHAH ! Kau boyfriend aku ? Kau ? KAU ? HAHAHAHAH ! jangan buat lawak lah Jaehyuk ! "

" aku tak buat Taeyoon, aku serius ni ! "

" hei bila masa kau tu boyfriend aku ? dan bila masa aku ni girlfriend kau hah ? kita dah breakup since kau dengan Minseo tu buat benda haram tu lagi !! "

" stop it Taeyoon ! "

" disebabkan perempuan tak guna tu, kau jadi macam nih ! aku benci kau Im Jaehyuk. AKU BENCI KAU !! "

" OKAY FINE ! KAU NAK KITA PUTUS SANGAT KAN ? KITA PUTUS SEKARANG !! "

Aku terdiam. Perlahan ii, air mata ku mula mengalir di pipi.

" mulai dari sekarang, kita dah takde apa ii hubungan lagi dah. kau anggap jelah yang kau memang tak pernah kenal aku, dan aku memang tak pernah kenal kau. aku tak nak kita berjumpa lagi. aku dah benci tengok muka kau. aku yakin, kau pun dah benci tengok muka aku kan ? so like aku cakap tadi, yes we're stranger. stranger with lot of memories "

Jaehyuk mencampakkan payung itu ketepi dan berlalu masuk ke dalam sebuah teksi. Kebetulan ada sebuah teksi lalu tadi.

" im jaehyuk.. "

Panggil ku sayu, sebelum melihat teksi itu berlalu pergi dari situ.

" wae ?! WAEE ?!!! WAE IM JAEHYUK !!!!! "

Itu sahaja yang aku ingat, sebelum mataku kabur dan segalanya menjadi gelap.

aku tersungkur menunduk meraung

dan tiada siapa bisa merasakan

oh sakitnya

hati ini.

jika kau tak mampu memberi ku senyum

usah kau hadirkan dengan kedukaan

oh biarlah,

hidup ku dengan cara ku.

bad boy | 임재혁 ft. 권태윤Where stories live. Discover now