" alalala cikgu saya mana pandai main badmintonn. Setakat nak smash ii muka kawan saya saya tahulah.. tapi yini.. haish tak nakkk " Fatt merayu ii sambil menggosok kedua ii belah tangan nya.
" saya tak nak dengar apa ii alasan pun daripada awak semua. Yang pastinya lelaki futsal, perempuan badminton. Esok kita gerak " kata Cikgu Seojun dengan tegas.
" adumatilanakk "
" takde nak mati nye fatt, setakat main badminton je pon. Bukannya main tangkap ikan jerung " kata ainon.
" eh kau ainon, senyap loo. kau tak tahu yang aku ada kisah silam dengan badminton ni. Nak dijadikan cerita dulu aku ni seorang pemain badminton yang hebat, Datuk Lee ChongWei tengok aku pon lari— "
" aa tak payah nak membongak loo. Main jelah " kata ku, banyak songeh pulak minah ni.
—
Hari yang dijanjikan telah pun tiba. Hari dimana Cikgu Seojun tetiba nak buat futsal ngan badminton.
Aku pun pelik, selama ni Cikgu Seojun pantang dengar perkataan bersukan, mesti dia akan mengelak.
Ah apa ii jelah, janji aku bersyukur yang Cikgu Seojun kata dia nak kuruskan badan. So say bye ii to perut buncitt.
" Taeyoon ! "
Aku mengroll-eyes. Apa mamat ni nak lagi ?
" kau nak apa ? " soal ku acuh tak acuh.
" kejap lagi aku nak main futsal ni. Kau sokong la team aku eh ? " kata Jaehyuk sambil tersengih menampak kan giginya.
" buat apa aku nak sokong team kau ? Baik aku sokong team cikgu Seojun tu. Semua badan ketaq ii bak hang " kataku sambil mengusyar abang ii sado yang sedang memanaskan badan.
Aku lihat Jaehyuk menjeling ke arah ku. Marah ke bang ?
" eleh setakat badan ketaq ii tu aku pon ada six pack lah ! Nak tengok— "
" eh tu dah nak start tu ! Baik kau gi cepatt "
Aku menolak Jaehyuk pergi. Uish nasib baik sempat halang, kalau tidak memang dapat tayangan free laa.
Jaehyuk berjalan menuju ke dalam gelanggang dan mengambil posisi nya.
Dia tiba ii memandang ku, dan tiba ii
boom
Dia membuat wink di situ.
Aku menjadi tak tentu arah, astagaaaaa.
Aku menjeling nya geram. Jaehyuk tergelak kecil.
Tanpa aku sedar aku tersenyum seorang diri.
Wait perasaan ni..
Jangan cakap..
YOU ARE READING
bad boy | 임재혁 ft. 권태윤
Roman pour Adolescents- apabila kau terjatuh cinta balik dekat ex kau, iaitu seorang ' bad boy '