Aku berjalan di koridor sekolah sambil mataku melilau mencari seseorang.
Jaehyuk.
Selepas apa yang Hyunji bagitahu aku semalam, aku cuba mesej dan call Jaehyuk tetapi tidak dapat.
Aku berjalan melepasi beberapa orang pelajar perempuan. Mereka memandangku atas bawah dan menjelingku. Macam aku ni ada buat salah pulak.
Tiba ii kaki ku terhenti. Aku terlihat kelibat Jaehyuk sedang berjalan tidak jauh di hadapan ku.
Aku berlari mendapatkan Jaehyuk. Tetapi langkah ku terhenti, setelah melihat Jaehyuk sedang berjalan berpegangan tangan dengan seseorang.
Hwang Minseo.
Ya, itu Hwang Minseo.
Aku lihat Hwang Minseo menggenggam tangan Jaehyuk erat sambil tersenyum menampakkan dimple nya.
Aku berjalan mendekati mereka berdua, dan merentap pergelangan tangan Jaehyuk kasar.
" apa semua ni Jaehyuk ?! " soalku bengang.
Jaehyuk merentap kasar tangannya yang digenggam oleh ku.
" apa kau buat dekat sini ? " soal Jaehyuk acuh tak acuh.
" apa aku buat dekat sini ? APA AKU BUAT DEKAT SINI ? KAU TU YANG BUAT APA DEKAT SINI ! " mataku sudah mula memerah. Tak lama lagi, banjir laa.
Minseo mengroll-eyes sebelum menarik rambut ku kasar.
" hey Taeyoon, kau tak tahu lagi ke yang aku dengan Jaehyuk ni hot couple ? satu sekolah dah tahu. btw kau sape eak ? nak kacau hubungan aku dengan boyfriend aku ni ? kau tahu tak kau ni penyebok ? oh, aku rasa kau tak tahu lagi kot. so now lemme tell you. Jaehyuk ni sebenarnya tak pernah cintakan kau pon. jadi selama korang 'couple' ni, dia sebenarnya benci kau. dan dia sikit pon tak ada rasa sayang, cinta ataupon suka dekat kau. sebab ? sebab kau ni hodoh ! bodoh ! kau memang tak layak untuk Jaehy- "
pang !
Haa rasakan loo.
Aku dapat lihat ada cecair merah mengalir keluar dari lubang hidung perempuan sundal tu.
" Kwon Taeyoon ! "
" apa Jaehyuk ? apa ?! kau nak marah aku sebab aku tampar perempuan sundal ni ?! kau nak pukul aku ?! pukul lah ! "
" kau jangan cabar aku Kwon Taeyoon. kalini kau memang dah melampau. tak perlu la sampai tamp- "
" melampau ? aku melampau ? hahahahahah. aku tak sangka Jaehyuk. betul ke apa yang perempuan ni cakap ?! yang kau tak pernah cintakan aku ?! dan selama ni kau benci aku ?! ini mesti sebab perempuan sial ni la ! sebab perempuan sial ni lah kau jadi macam ni ! sebab perempua- "
pang !
Aku tertoleh ke tepi. Rasa sakit menyengat di pipiku. Kini, air mataku deras mengalir.
" kau nak tahu sangat kan ? yep memang semua yang Minseo cakap betul. aku tak pernah cintakan kau Taeyoon, dan aku memang bencikan kau ! oh ya, sekarang ni Minseo tengah mengandung. anak dalam kandungan tu anak aku. puas ?!! "
Jaehyuk dan Minseo berlalu pergi dari situ.
Aku jatuh terduduk.
Air mataku kini semakin lebat membasahi pipiku.
Rupa ii nya selama ni kau tipu aku Im Jaehyuk.
Kau tipu aku dengan kata ii manis kau.
Kau tipu aku dengan perbuatan baik kau.
dan tak seharusnya aku, bertemu dirimu di dunia ini.
dan kau membuang diriku, sesuka hatimu dan memilih dia.
dan ku tersandar begini, meratapi hati yang telah dilukai.
aku sedar betapa hinanya ku di matamu.
-
kesian Taeyoon.
YOU ARE READING
bad boy | 임재혁 ft. 권태윤
Fiksi Remaja- apabila kau terjatuh cinta balik dekat ex kau, iaitu seorang ' bad boy '