e n a m

22 6 13
                                    

" itulah, lain kali dengar dulu orang lain nak cakap apa, jangan terus emo jer "

Haih someone pls stop makcik ni membebel pls.

" yalahhh bila kau nak berhenti membebel ni ? " soalku dengan muka menyampah.

" dah habis dah. Ni aku nak datang rumah kau, parents kau tahu tak ni ? " soal Fatt.

" ade abang aku, tapi dia mana kesah pon. Masa ii macam ni dia tengah buat tahi mata "

" habis parents kau ? "

" aku anak yatim piatu. "

" ouh sorry tanya "

" sokay. Dah sampai nih, masuk lah "

" abang kau hensem tak ? mueheheh " eh sempat lagi minah ni

" boleh la. Muka ala ii jawa, mata sepet macam apek jual ayam— "

" woi "

Belum sempat aku menghabiskan ayat ku, yoongi mencelah. Alamak dia dengar la pulak heheh.

Yoongi berjalan ke arah kami berdua, dan Fatt ni tiba ii tersengeh tersipu ii malu.

" waduh, ganteng banget deh cowok nih, hati gue berdebaran sii, bantuin gue "

tu diaa, sinetron dah start gais readyy readyy kumpul depan tv.

No wonder lah nickname kau mereng Fatt. Haih

" ni anak indon mana kau bawak balik rumah nih ? " soal Yoongi tanpa sedikit pun menoleh ke arah Fatt yang sedang menyorok belakang ku sambil muka nya memerah.

" ni kawan lah. Dia datang sini nak buat projek geografi dengan aku "

" ok, kau elok ii sikit dengan minah indon ni, takut dia mengganas. Kang orang tak buat salah apa ii tetiba nak marah ii. Ergh menyampah aku. " kata Yoongi dengan selamba sebelum kembali masuk ke dalam biliknya.

" abang kau tu dah kenapa ? Muka hensem tapi perangai cilakerr "

" tak, dia pernah couple dengan sorang minah indon ni. Apa nama dia eak ? aya ayu anu ? Pastu one day tu dia dapat tahu yang aya ayu anu tu curang dengan dia. Kalau curang dengan mamat muka siap takpe, tapi dia pergi pilih sorang mamat tu yang cam sotong ii sikit. Menari tergedik sana tergedik sini, menyotong sana menyotong sini. Tu yang dia sensitif ni bab ii indon "

Fatt hanya mengangguk perlahan.

" kesian.. cinta mereka tak berkekalan lama.. nak buat macam mana kan ? yang sorang tu tak reti nak hargai orang yang sayangkan dia.. "

Aku tersentak. Terasa pun ada juga.

Jaehyuk,

Ini semua salah kau.

Kalau kau tak buat benda tu, aku takkan benci kau..

Teruk sampai macam ni sekali.

bad boy | 임재혁 ft. 권태윤Where stories live. Discover now