t i g a

30 7 36
                                    

Aku menapak menuju ke pusat tuisyen cikgu sado seojun dengan lambat ii. Malas tak terkata.

Nasi minyak yang aku makan tadi tu pon tak sempat nak dihadam sepenuhnya. Mana taknya, lepas mayat hidup aka yoongay tu ugut nak baling iphone baru aku tu ke dalam tong sampah, mengelupur aku.

Konpem aku masuk senarai nama pelajar cikgu seojun yang selalu datang awal. Pntu grill dia pon tak bukak lagi, mana taknya baru pukul 7. Kelas pukul 8.

Nampak sangat si mayat hidup tu tak nak aku duduk lama ii kat rumah. Harey betoi

" haih, merempat la jawabnya "

Aku menyepak batu ii di tepi jalan. Dah takde keje, buat jelah apa yang perlu.

And then masa aku nak sepak satu batu besar ni, dengan dramatiknya aku tersadung batu tu.

Apa lagi, dengan slowmotion nya aku jatuh, siap ada spender bertebangan dan macam ii lagi.

buk !

" adoihhhhh ! " aku jatuh tersungkur.

Apa lagi, makan rumputlah jawabnya gais.

" HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH !! "

Cepat ii aku bangun dari tempat aku 'landing' tadi tu. Shyton mana gelakkan aku ni hah ?!

" jatuh ke ? kesian. Itulah lain nak jalan tu tengoklah pakai mata, bukannya tengok pakai lutut ! "

dushhhh

Sindiran itu menumbuk muka ku. Kuaja punya manusia.

Walaupon aku tak nampak orang tu sebab gelap, tapi aku kenal suara tu, kenal sangat. Suara garau itulah yang pernah membuatkan hati aku berdebar ii, dulu.

" eleh macam lah kau tak pernah jatuh " dengan marah campur malunya, aku membersihkan hoodie ku.

" perangai kau tak pernah berubah sejak dulu, Taeyoon. "

Jaehyuk berjalan perlahan ii mendekati aku. Ha baru lah nampak muka, dah tahu gelap pegi duduk tempat gelap tu tadi apahal.

" tak sangka kita berjumpa lagi ya " kata ku, sinis.

" aku ingat kau hidup bahagia sampai beranak pinak dah dengan minseo "

Aku lihat riak wajah Jaehyuk berubah setelah mendengar nama Minseo disebut olehku.

" aku warning kau, jangan sebut nama perempuan tu. "

" oh kenapa ? Minseo tu dah tinggalkan kau ke ? Ke anak yang dalam kandungan dia tu dah mampus ? "

" enough taeyoon, enou— "

" ouh ! Ke kau yang tinggalkan dia ? Macam yang kau pernah buat dekat— "

" AKU KATA BERHENTI LAH SIAL ! "

Terus terdiam aku. Dah lama aku tak nampak dia macam ni.

Kenapa ?

Kenapa kau hadir lagi...

dalam hidup aku ?

Tak cukup ke kau seksa aku dulu ?

bad boy | 임재혁 ft. 권태윤Where stories live. Discover now