Pastu aku..
____________________________________________Pastu aku jelir kat dia. Mak aku hanya tersenyum melihat kami. Aku pelik..sebenarnya jarang nk tgk mak aku senyum 🌚 tpi harini senang pulak. Ada something ni~ aigoo eomma..
Skipos
Aku bangun pada pukul 5;30. Niat aku nk bangun awl tu kerana nk berfangirling ( ̄ω ̄;) keyh gurau je. Niat aku nk masak argh.
Selepas aku mandi + solat subuh aku terus pergi ke dapur dan sediakan bahan.
"ermm nk masak apa eh? Mee goreng? Kuey tiaw(?) erm ermm apa apa apa apa eh?? Arghh tktauuuu tutut.."
"masak jela mee goreng tu rena.."
"mak? Awlnya mak bangun?" aku menyoal mak
"mak bangun pun sebab kamu tu ha bising sgt..nk masak je pun"
"heheheheh" aku tersengih menayangkan gigi putih ku ( ̄~ ̄;)
"dh dh pegi pakai baju..Nanti mak tolong sediakan bekal ni..Tku nanti lambat pulak kamu nk pegi ke sekolah"
"ai ai kapten" aku sengih mcm kerang busuk. Kerang busuk sengih ke?😂
____________________________________________
Seusai aku mengenakan memakai baju aku turun ke bawah dan menjamu selera. Aku makan dengan lahap gelojoh!!!
K lek lu
Aku masih waras kut
Aku makan dengan berselera. Aku pun tk tau nape aku selera sangat harini 🌞 hari cerahtu.
Aku mencium tangan mak dan ayahku dan berangkat ke sekolah dengan menaiki motor abangku
"bang bang bang"
"ape gok?"
"harini abang amik adik pukul dua auu..DAN JGN LAMBAT 😬"
"yeye abang dh tk lambat..Abang dh insaf tgk ustaz kazim ilyas semalam" kata abangku sambil membawa motor
"yelatu..Tgk ustaz kazim ilyas ats katil eh bang?" aku senyum sinis kearahnya.
"ma-mana ada la! Abang tgk keyhhh!!"
Dah tau salah tetap tknk ngaku. Heh"yela bang yela hanya allah je tau"
__________________________________________
Aku turun dan salam abangku. Aku melangkah masuk ke sekolah dengan riang. Riang? Entahla..Aku mood hapy kut harini~
BUK!!
"arghh!" aduhh terlanggar orng ah pulakk..Mati aku matii
"kau ok?" soal aku prihatin. Yela tkut dia sound aku ke..Tkke naya?
"saya ok" dia mendongak dan matanya sedikit membulat apabila matanya bertemu mata aku.
"awk rena an?" camne dia tau?
"ye saya..Btw awk sapa??" yela dia baru je bersekolah kat sini tkkan dh ramai yg kenal dia. Mampuih eden
Eh eh cop!! Bile mase panggilan dh bertukar ni?!
"ermm saya naufal..Naufal hakim. Tkkan dh tk ingat?" dia senyum maigad cair aku kang 😭
"naufal? Yg mana eh?"
"nanti awk akan tau"
"eh eh jap!! Awk kelas apa?"
"5 arif..How about u?" kelas sama babeng bole ah aku usha dia 😳 amboi gatai na hang rena.
"5 arif..Sama mcm kau"
______________________________________________
Aku masuk ke kelas dan duduk sebelH hannah. Aku tgk dia sedang buat nota so aku tknk la ganggu dia. Aku memerhatikan seluruh kelas ni..Kadang kadang aku terfikir..
Nanti aku dh spm
Bakal menentukan hidup aku
Aku berjaya ke nanti?
Arghh apa susah? Belajar leklok..
Selang beberapa minit kemudian cikgu nurul masuk.
"ok class..Bukak buku math muka surat 34"
Arghh math..Bencinya 😭
Skip......
Time rehats ;')
Aku hanya makan roti sosej dan minum air milo. Bagi aku itu sudah mencukupi kerana aku sudahpun kenyang dek pagi tadi.
Tgh makan tiba tiba aku rase kerusi didepanku diduduki sesorang. Bukan perempuan but lelaki. Nasib ni bukan mat kantin. Kitorang makan kat meja study kerana kantin penuh.
"assalamualaikum"
"waalaikumussalam" jwb aku dgn hannah serentak sambil mendongak memandang tuan badan.
"hi rena. Hi hannah"
"hi" jwb kami berdua sepatah.
"so ermm tk bosan ke duduk sini?"
"bosan? Tkdekla..Sini nyaman tkle sesak macm kat kantin tadi..Kalau tk mahunya pengsan" maigad sumpah kalau korang tgk konpem terus pecuts..Makanan ni pun aku beli kat koperasi
"ouh camtu" katanya sambil tersenyum manis kearah aku. Aku jawn senyumnya kekok. Hannah pula aku tgk muka dia dh merah. Tahan malu la tu cik adik hannah kita.
"ouh..Jumpa dlm kelas nanti bye rena assalamualaikum"
"waalaikumussalam" tut aku cair babi..Tpi asal aku tgk mcm hannah suka kat naufal? K tu naufal.
"hannah kau tangkap cintan ngan naufal eh??" aku sengaja mahu mengujinya.
"ma-mana adala..Awk ni main main je tau..Dhla jum balik kelas nanti lambat pulak"
"hamboi..Maluke?"
"diamla"
"HAHAHAHAHA kelakar ah hannah..Ngaku la weii"
"tpi dia tk suka saya-"
Ayatnya dibiar tergantung..Aku setia mendengar ayat seterusnya
"-tpi dia suka awk rena..Awk dia suka awk..Dia suruh saya bagitau awk yg dia suka awak"
"hannah saya-"
"tkpe. Saya tk kisah pun..Janji dia bahagia" kata hannah sambik tersenyum manis kearah ku.
"aku mintak maaf ah wei..Aku tk tau pun"
"sokay"
____________________________________________
"haihh bosannya..Dhla cikgu tkdek haih hannah pulak tido erm ermm"
"WOI!"
"kau pehal setan?!"
"pekau setan setan?!"
Amboi..Mamak jadian ni 💩 jumpa pulak eishh..
"diam ah" lalu aku bla pegi ke luar kelas. Nk amik angin~
"woi tunggula aku!" aishh pehal siott mamak ni kejar aku?
"nk apa lagi?"
"nk kau"
"cia cia cia"
"aishh tunggu jela"
"ha ye kau nk apa"
"aku nk.."
Bershambungss~
Sori ah sikit..Bz
Btw VOTE!!
YOU ARE READING
ketua pengawas itu suami aku ((akan di unpub))
Teen Fictionmisery. love. ;; baehannan_