"atilia! Bangun! Kamu jgn nk buat drama keyh kat kelas saya! Sakit konon. Daritadi saya tgk ok je tk sakit pun. Kamu tu jatuh bukannya kuat sangat. Ehei skang ni saya nak kamu bersihkan stor sana lepas waktu balik. Ha firash kalau dia tk buat kerja bagitau saya. Saya denda dia bersihkan semua stor termasuk stor sukan kat sekolah ni."
"baik cikgu." kata firash lalu memandang ke arah kelas 5 arif dengan pandangan
'ni semua salah korangla. Eii tkley aku balik awl'
Semua murid di dlm kelas 5 arif hanya diam berkutik. Mereka tkleh juga melawan kerana "cikgu godzilla" ni ada kat dlm kelas ni.
Atilia? Dia hanya tarik muncung. Dia menghadiahkan jelingan maut ke arah kami.
Maka bermulalah sesi pembelajaran math bersama "cikgu godzilla" ini.
******
"ei maira camne first night?"
Kata hannah sambil menghirup sekotak susu coklat goodday. Pertanyaanya membuatkan ain dan aina memandang maira sambil tergelak.
"weyh tkkan ah sampai tahap tu kot siel ah." maira mula mengambil secubit roti jagung di sebelahnya lalu menggigitnya sedikit demi sedikit.
"alelele yeke?"
"lol dari aku layan korang nih..Baik ak tgk yanan kee baejin kee hensem agi cumil nak mampos kot😄me? Melt ofkosh."
"kalau laki kai dengar ni mampu kena bebel🌚silap haribulan kena denda depan sume orng. Ye ah dia kan "ketua pengawas bajet sem lah sangat" bak kata kau."
"dia buat aku ngadu kat umi aku." maira menarik muncung panjang.
"ha yeye lah maira. Kau ni dari kecik aku kenal perangai tk ubah eh? Ngaduu je kerja."
"dh kau? Kalau aku buat kau kang ngadu kat darwish😚kau pun dua kali lima je ngan aku 😴." jawapan maira membuatkan ain dan hannah mula menunjukkan reaksi untuk gelak manakala aina punya hanya tersenyum malu.
Oh ye..Aina ngan darwish dan cp tpi di rahsiakan. Nak tau? Sebab dia malu then dia tkut kena kecam ngan peminat setan si darwish tuu.
Ain? Dia tu dengan aqmal tu still ego tinggi. Dhla suka gado kalau nk ckp jerit jerit tpi sokaylah. Dah ada hati kat masing masing punya badan. Kalau melepas? Tanggungjawab sendiri ler.
Hannah? Hannah pulak lain citenya.. Dia still malu malu babi dengan si hyaikal tuh. Bendalah..patutnya si hannah tu muka tebal tk berapa nak tebal lerh tk penah malu kalau malu tu kadang kadang udohler.
Kk dh described pasal kwn maira kini pasal sawit sawitnya pulaks.
*****
"MAIRA?! YA ALLAHH BALIK BALIK SEKOLAH TIDO INGATKAN TKDEK ORNG KAT UMAH NI. UMI TGK FARHAN JE YG MASUK UMAH EII DHLA TK MANDI LAGI DENGAN BAJUNYA TK BERBUKAK TIDO TK MANDI EII KAMU NI ANAK DARA KE ANAK TERUNA?!"
Bebel umi kesayangan maira iaitu puan aisyah. Jarang dia jerit but sekali jerit ya allah. Mahu bernanah telinga setahun.
Tiada tanda - tanda untuk maira bangun. Walaupun sudah dijerit+bebel tapi tidak bangun juga. Puan aisyah hanya mengeluh berat.
Farhan yg berada di luar bilik mereka mula masuk ke dlm. Dia memandang maira yg tidur nyenyak di ats katil itu.
Lalu satu idea singgah di fikirannya. Dia tersenyum sinis. Dia memandang maira sekilas lalu pergi ke arah uminya.
"umi..Biar farhan kejutkan maira ya?"
"ha..Yeye kejut dia. Tidur mati agaknya budak nih. Kejutkan ye? Umi nak pergi masak dulu nih." kata puan aisyah lalu turun ke bwh. Destinasinya ialah dapur.
'maira..maira..maira welcome to the hell.'
Farhan mendekatkan dirinya ke arah maira. Bibir mungil itu di pandang sekilas.
"maira woi bangunla dh pukul 4 dah ni kau dh solat zuhur ke belum ha?" geraknya lembut dahulu.
Tiada reaksi
"woi bangunla umi dh marah dh tu woi"
Tiada reaksi
"k kau paksa aku buat camni."
Farhan mula mendekatkan dirinya kepada lagi dekat sehingga dia bole rasa nafas maira. Bibir mungil maira dicium sekilas.
Ternyata rancangan nya berjaya. Maira mula menunjukkan reaksi.
"KAU?! KAU CIUM AKU PEHAL HA? GILA KE HUWAA." Ya maira terkejut. Yala dia bangun tiba tiba sahaja farhan tersenyum sinis sambil memandang bibirnya.
"salah? Oo salah? Pft daripada kau cium mamat kpop kat sana tu ha ape nama dia? Bijirin? Yananan?." kata farhan slumber.
"pehal? And btw NAMA DIA BAEJIN NGAN YANAN LA SIEL JGN PANGGIL DIA SESUKA HATI KEYH!"
"tkleh kalau kau cium diorng pun tetap haram. Kau nak masuk neraka? Oo gitu? Klau aku cium kau tkpela gak kita dh halal. Buat benda lebih dari tu pun boleh~" farhan mengangkat angkat keningnya.
"EEEEE GATAL!! PERVERT! BYUNTAE!" maira berjalan menuju ke arah bilik mandi. Kalau dia asyik duduk di situ melayan si farhan agaknya memang azablah dia kat situ eii.
*****
"ha maira..susah bebenor bangunya tadi. Umi siap jerit bebel pun kau tk bangun lagi. Yg digeraknya orng lain yg bangunnya orng lain. Selalu suka menyusahkan hidup orng lah kau ni ei." bls rayqal geram.
Yg digeraknya maira yg bangunnya dia. Sape sakit hati? Baru nak mimpi duduk kat pantai dengan aweks. Eii gatal sia rayqal. 🌚
"suka hati aku lah welkkk!" dijelirnya lidah tanda tk puas hati.
"dh dh depan rezeki pun nk bergaduh ke?"
YOU ARE READING
ketua pengawas itu suami aku ((akan di unpub))
Teen Fictionmisery. love. ;; baehannan_