005 ; kahwin paksa

7.7K 449 14
                                    

K..lagi dua hari aku balik kedah yeyy 😍 bole jumpa dina huwa huwa huwa

rindu sia kat dia...ngan

Rayyan..

Disebabkan harini last sekolah..Ya hari jumaat..Hannah ajak aku pegi outing esok ~ hubungan aku ngan dia un dh baik.. Siyesly dua minggu aku sekolah ni..Baru aku kenal dia. Rupenya dia tkdek kawn. Kwn dia dh pindah.

K dh dh.. Kitorang bincang nk pegi main kat time square(?) wuuu nk main apa eh kat sana? Ada roller coaster 😴 mcm mcm ah ada kat sana..

Tak sabar sia nk tunggu esok 😵 haihh mesti best an an an?

Pada malam tu aku mengenakan baju pink yg ada lambang nike ( maybe korang pernah nampak kat mana mana) dengan seluar slack.

Aku pergi ke dapur dan mengambil sedikit air susu. Itu sudah kebiasaan aku untuk meminum air susu pada setiap mlm. Selepas itu, aku berlalu ke ruang tamu yg menempatkan umi dan abah ku.

Aku mengambil kerusi yg memuatkan dua orang duduk lalu aku duduk bersila dan tgk tv yg berada dihadapanku.

"maira.."

Ya kat rumah umi dengan abah aku memanggilku maira bukannya memanggilku rena.

"ya umi.."

"umi nk ckp something"

"apa dia?"

"umi harap maira dpt terima dengan hati yg terbuka.."

Umi aku nk ckp apa? Mcm serius je dowh.. Haihh tolonglaa jgn mcm mcm.

"apa dia umi?"

"kwn umi berkenan dengan kamu..Dan kami nk kahwinkan kamu dengan anak dia."

"umi? Serius ah umi. Maira masih muda nk kahwin kutt..Bagila maira peluang nk rasa kehidupan alam muda ni.."

"pliss maira?..Kahwin eh? Dengar ckp umi..Lagipun anak kawan umi pun umur 17 jugak.. Kwn umi ckp dia sekolah sama mcm kamu..So maybe kamu kenal dia. Pliss maira? Kamu ambilla seberapa banyak masa pun yg kamu nk..Asalkan kamu terima. Buatla keputusan yg bijak..haih maira..Pliss? Ikut ckp umi dengan abah. Kami mmg berkenan dengan anak kwn umi tu"

________________////_________________

"what mama ?! Kahwin? Tknkla..Han masih muda kuttt" kata farhan. Sungguh dia tk percaya yg dia akan berkahwin. Walhal dia masih muda.

"pliss han..Dia bukannye siapa siapa. Kwn kamu jugak time kamu kecik kecik dulu. Lagipun time kita pindah tu..Han jugakkan yg nangis tknk pindah an sebab dia?"

"alahh mama tu zaman kecik..Jgnla ungkit" keluh farhan

"pliss han? Mama bagi kamu masa. Tolong buat keputusan yg terbaik untuk masa depan kamu. Mama janji mama akan sokong."

"haih..Yela ma.. Farhan naik dulu assalamualaikum"

"waalaikumussalam"

______________////______________

Di corong tepon ( saje eja camtu jgn kecam lahai HAHAHA)

"huwaaaa!! Hannahh!!!!!" -

"renaaaaaaaa!!!" -

"aku rindu kau siaa"

ketua pengawas itu suami aku ((akan di unpub))Where stories live. Discover now