017 ; kejam?

6.2K 274 7
                                    

Setiap kisah pasti ada banyak kategori. Pahit dan manis. Kita perlu menempuhi kedua duanya sampailah ajal kita dtg mencari. Namun.. kisah kita belum berakhir. Sampailah ia tamat.. aku berharap ianya tamat dengan ajal dan maut. Bukannya kerana cerai. Amin ya rabbal alamin. Semoga kau permudahkan hidup ini.

___________________________

[[farhan]]

Selepas sahaja menyiapkan kerja sekolah matematik yg diberi oleh cikgu zila tempoh hari, aku mulai rasa bosan. Maira? Dia sedang tgk tv kat bwh tu. Entah ape yg lwk pun aku tk tau. Sampai gelak sakan gila matey kut.

Akibat bosan aku gagahkan kaki untuk turun ke bwh. Turun turun pun sudah dengar suara maira. Ish budak ni agak agak ah nk gelak. Ish ish ish.

Nk tgk tv gak 😔

"BWHAHAHAHAHAHA LWKLA SIA. ADAKA DIA PATUT CKP CAMTU?! HAHAHAHAHAHA LWKLA WEI ADUDU SENAK PERUT😂."

Gelak maira sambil menahan senak perutnya. Bukan apa.. Baginya cerita yg bermain di kaca tv berjenama samsung tu sangat lwk.

"sudah sudah lah tu. Asyik kau je konker tv aku pun nk gak hump!"

"sukati ah."

Jwb maira acuh tk acuh. Heol laki kau tuu

"sukati tk sukati kang aku 'ngap' kau mlm ni kang padan muka. Kau nk kan~~?"

Aku mula menunjukkan senyum sinisnya. Aku menatap wajah maira yg kelihatan terkejut itu. Sungguh terdetik pada hatiku yg maira sungguh lwk. Terkejutnya ya ampun.. TAHAP GABAN!

"AAAAA KAU JGN MCM MCM EAAA! Aku cekik kang."

"bini sapela ni. Garang gile.. mampos suami dia nanti😒" gumamku sambil memandang maira tanda protes.

"ahh tkdek tkdek aku nk tgk jugakkk. Shuh shuh pegi main tepon kat ats."

Dia halau aku ? Aku hilang kata . Ok baiklah kalau ni yg dia nk sangat.

"tk payah halau aku mcm tu. Aku bukannye anjing. Aku sedar sape diri aku. Aku tk perfect mcm laki lain. Kita kawen paksa and aku sure kau dh ada pilihan hati kau sendiri. Selagi aku ni suami kau.. kau kena hormat aku dan bukannye layan aku mcm sampah. Kau tknk dengar ckp aku. Suka lawan aku ckp aku. Layan nk tknk. Ingat aku ni tunggul? Tkdek perasaan? Apa? Aku ni dosa sangatke sampai kau layan aku mcm ni? Heh. Selama ni aku jaga hati kau. Aku tunduk pada kau. Tpi tk sangka.. perempuan semuanya sama. Tk hargai pengorbanan lelaki. Bila baik sikit dipijaknya kepala. Ingat perempuan je ke ada rasa sakit hati? Ingat perempuan je ada rasa kurng sabar? Selagi aku boleh sabar dengan kau.. Jgn pernah kau kurng ajar ngan aku. Kau anggap aku ni orng luar dan bukannya suami kau. Kau tk pernah amik tahu dengan life aku. Ok fine. Tadi kau mengshuh kan aku kan? Kau halau aku kan? Ok aku pegi. layan tv tu sampai puas."

Kata ku seraya mengangkat kakiku lalu dibawa menuju ke bilik. Aku menghempas kuat bilik itu.

[[maira]]

"tk payah halau aku mcm tu. Aku bukannye anjing. Aku sedar sape diri aku. Aku tk perfect mcm laki lain. Kita kawen paksa and aku sure kau dh ada pilihan hati kau sendiri. Selagi aku ni suami kau.. kau kena hormat aku dan bukannya layan aku mcm sampah. Kau tknk dengar ckp aku. Suka lawan aku. Layan nk tknk. Ingat aku ni tunggul? Tkdek perasaan? Apa? Aku ni dosa sangatke sampai kau layan aku mcm ni? Heh. Selama ni aku jaga hati kau. Aku tunduk pada kau. Tpi tk sangka.. perempuan semuanya sama. Tk hargai pengorbanan lelaki. Bila baik sikit dipijaknya kepala. Ingat perempuan je ke ada rasa sakit hati? Ingat perempuan je ke ada rasa kurng sabar? Selagi aku boleh sabar dengan kau.. jgn pernah kau kurng ajar dengan aku. Kau anggap aku ni orng luar dan bukannye suami kau. Kau tk pernah amik tahu dengan life aku. Ok fine. Tadi kau mengshuh kan aku kan? Kau halau aku kan? Ok aku pegi. layan tv tu sampai puas."

ketua pengawas itu suami aku ((akan di unpub))Where stories live. Discover now