13 ; Busan II

57 8 12
                                    

"Oh, kawan oppa rupanya!" Kata Jimin dengan teruja, pintu terus dibuka.

"My friend! Lama tak jumpa, yo!" Sapa seorang dari rakan Jimin. Ya Tuhan, swagnya.

Kita orang duduk di sofa di ruang tamu.

"Guys, perkenalkan isteri aku, Park Hyunrin." Kata Jimin.

"Annyeonghaseyo, jeonun Ha Sungwoon ibnida." Kata seorang namja yang agak pendek dari Jimin.

"Annyeonghaseyo, jeonun Kim Jongin ibnida." Kata seorang namja yang...um...tak payah kata tak apa, dah tahu dia paling tinggi kat situ.

"Annyeonghaseyo, jeonun Lee Taemin ibnida." Kata seorang namja yang juga agak tinggi.

Selesai bersalaman, Sungwoon tanya. "Dah berapa lama kau orang kahwin?"

"Dua hari." Jawab Jimin.

"Nama dia apa ek? Macam familiar." Kata Jongin tetiba. Kalau kau nak tahu, aku tengok kau pun familiar, weh.

"Park Hyunrin." Kata Jimin buat kali kedua.

"Oh, ingatkan Song Hyunrin." Kata Jongin.

"Bongoklah, kau, Jongin. Dia kan dah kahwin ngan Jimin, so nama family dia ikut Jiminlah. 'Park'." Kata Taemin.

"Eh, ya tak ya juga! Kenal tak saya siapa?" Soal Jongin kepada aku.

"Entahlah, tapi muka serius familiar. Kita ada jumpa atau bersembang ke sebelum ni?" Soal aku.

"Tak ada sembang, cuma terserempak, tapi saya dari kelas lain." Kata Jongin.

"Ooo..." Aku angguk perlahan.

"Hmm, aku nak tanya ni." Kata Jimin serius.

"Eo?" Hairan Sungwoon, Taemin, Jongin dan aku.

"Macam mana kau orang tahu aku tinggal dekat sini, ek?" Soal Jimin sambil garu kepalanya yang tak gatal.

"Kau lupa? Kau yang share location, kan?" Soal Taemin balik sambil tunjuk telefonnya.

"Oh, maybe semalam penat sangat kot...terus nyanyuk..." Kata Jimin sambil tertunduk. Penat?

"First night ke bro?" Soal Taemin sambil menggosok belakang badan Jimin. Oh, bongoknya...malulah aku dekat sini...

Jimin angguk lalu senyum senget ke arah Taemin. Ingat aku tak nampak?

"Um, oppa. Jagi pergi buatkan air." Aku berlalu ke dapur. Malu okey, malu.

Aku ternampak telefon aku atas meja. Oh, baru aku teringat. Aku buat Live tadi.

"Sorry guys, ada hal." Lepas aku cakap macam tu, aku end Live cepat-cepat.

Aku buat air oren je. Air diletak ke atas dulang sebelum diusung ke ruang tamu. Aku letak ke atas meja kemudian duduk di sofa, sebelah Jimin.

"So, Jongin. Kau kerja apa sekarang?" Soal Jimin, dah macam bos pula aku tengok. Kaki dia silang sambil tangan tu pegang gelas.

"Amboi, kau. Kau bukan bos aku." Kata Jongin membuatkan Jimin tersenyum.

"Tak ada lah, okey je. Cuma minggu depan ada tour." Kata Jongin. Tour? Dia kerja apa dowh?

"Oppa, dia kerja apa?" Soal aku dalam nada berbisik kepada Jimin. Dia ketawa mengekek.

"Jongin, ni isteri aku tanya, kau kerja apa?" Kata Jimin sambil tersenyum macam kerang busuk.

"Kalau saya cakap macam ni, mesti awak tahu. Saya Kai EXO." Kata Jongin. Okey, dia tak tipu kan? Patut muka familiar pun.

[C] Mr. Sweet Talker | PJMWhere stories live. Discover now