11 ; Malam Pertama

90 8 4
                                    

"Hmm, dah lah. Jagi nak pergi mandi." Kata aku lalu tarik tuala yang dililit di pinggang Jimin dan terus ke tandas dengan senyuman tak lekang di bibir.

"Hei, selamat oppa dah pakai boxer siap-siap tau!" Jerit Jimin.

"Padan muka!" Jerit aku balik.

•     •     •

Aku dan Jimin turun ke dapur untuk makan malam.

"Eomma masak apa?" Soal Jimin kepada eomma Park.

"Eomma masak bibimbap, hotteok, juggumi dan makanan kegemaran kamu, kari kepala ikan." Jawab eomma Park kepada Jimin.

(Sesi berbisik bersama Mr. Sweet Talker⤵)

"Sikit-sikit kari kepala ikan. Buat kari kepala oppa baru tahu." Bisik aku kepada Jimin lalu duduk dihadapan eomma Park.

"Berani buatlah. Nanti anak cacat tak ada kepala baru tahu." Bidas Jimin.

"Setahu jagi, tak ada lagi lah orang yang boleh hidup tanpa kepala dekat dunia ni." Bidas aku balik.

"Tak apa lah. Nanti jagi alone kalau kepala oppa tak ada sebab oppa mati. Baby pun tak ada lagi. So alone lah jagi, ye?" Bidas Jimin balik lalu mengambil tempat di sebelah aku, berhadapan appa Park sambil tangan tu ambil sekeping jjuggumi.

(Tamatlah sesi berbisik kita bersama Mr. Sweet Talker⤴)

"Ish, oppa ni! Orang main-main pun tak boleh ke?" Aku menyebek.

"Eleh, jangan nak buat muka sepuluh sen tu. Tak elok pun." Kata Jimin lalu mengambil sekeping hotteok pula.

Cis, tak sweet langsung! Ingatkan nak pujuk, tapi tak. Kalau dia buat muka sedih aku kesian, aku buat muka sedih, dia pulau je?

"Hoi, kalau ye pun, janganlah ambil makanan tu sesuka hati! Doa pun tak baca lagi." Kata eomma, tampar lengan Jimin, perlahan.

•     •     •

Aku bangun sambil bawa pinggan mangkuk yang aku dah guna ke dapur, nak cuci.

Masa cuci, aku rasa dipeluk dari belakang. "Jagi...marah ke...? Oppa serius sikit je..." Kata suara itu, tak lain tak bukan, Jimin.


Aku tepis tangan dia, sambung cuci. Dia tutup paip air, pegang tangan aku. Nak acah sweet lah, tu?


"Jagi...tak naklah merajuk..." Kata dia.

"Hoi, nak sweet-sweet, dalam bilik. Sini dapur, eomma malas nak cuci dah nanti." Kata eomma Park.

"Haah, kesian eomma kamu." Kata appa Park pula.

"Alah, eomma dan appa ni, ni kan malam pertama Jimin dan Hyunrin digelar suami isteri...orang nak bersawit pun kacau." Kata Jimin, masih pegang tangan aku.

"Huh? Bersawit? Kelapa sawit? Ada tu haa, belakang rumah." Kata eomma Park.

"Alah, eomma ni. Kunolah. Bersawit tu, bersamaan dengan istilah bersweet. Cuma ni dalam bahasa melayu. Bahasa korea saranghae gitu." Jelas Jimin.

[C] Mr. Sweet Talker | PJMWhere stories live. Discover now