Majlis watikah perlantikan pengawas sekolah, pengawas perpustakaan, pengawas koperasi, ketua & penolong kelas diadakan hari ni. Aku ni dahlah pelajar biasa, tak ada jawatan. Habis kebas punggung aku duduk lama-lama dekat dewan perhimpunan.
"Seterusnya, ketua pengawas sekolah, dipersilakan Park Jimin untuk menerima watikah." Kata pengerusi majlis. Urgh, kenapa tiba-tiba je mata aku ni rasa nak sangat tengok dia ambil watikah tu?
Okey, aku mengaku. Aku tengok dia ambil watikah tu. And...nak tahu?
Dia nampak aku pandang dia, kemudian dia wink dekat aku. Ah, sudah. Bala menanti.
• • •
"Kenapa awak pandang saya? Kenapa tak pandang je Taehyung yang ketua pengawas koperasi tu?" Soal Jimin.
"Mana ada aku pandang kau, perasan. Aku pandang pengetualah, dia kacak. Bukan macam kau, kau hodoh." Jawab aku.
"Sampai hati. Saya janji, hati awak akan sampai ke hati saya jika masih sempat." Kata Jimin.
Eh? Dia macam tiber, tapi takpe.
"Nope, hati saya dekat Taehyung je." Balas aku secara selamba.
"Kita tengoklah macam mana." Kata Jimin.
• • •
Woohoo~
Kelas aku kena gabung dengan kelas Taehyung hari ni sebab semua guru kelas diorang pergi khusus. And you know what? Taehyung duduk sebelah aku sebab aku sengaja suruh Jihyo ubah tempat, hee!
"Awak dengar lagu apa tu?" Soal aku kepada Taehyung yang sedang asyik mendengar lagu dengan iPod dia tu.
"<Loser> by Big Bang." Jawab Taehyung, bersuara dalam. Wah, rasa macam nak cair je rasa sekarang ni dengar suara dia.
"Nak dengar juga, boleh?" Soal aku.
"Tak boleh." Jawab Taehyung acuh tak acuh. Hump, sombong!
Aku bangun lalu ke meja di mana tempat Jihyo sedang duduk sekarang. Hmm, dia duduk belakang Jimin. Sabar ajelah.
"Yang kau duduk sini kenapa? Tak ada tempat lain dah ke?" Soal aku kepada Jihyo.
"Ada, tapi untuk awak je. Luas pula tu, dekat sini." Jimin sibuk menjawab sambil jari ditunjuk ke hatinya. Sejak bila dia pusing ke belakang? Ish, sibuklah mamat ni.
"Blah arh kau." Kata aku lalu kembali pandangan ke arah Jihyo.
Jimin pusing ke depan balik.
YOU ARE READING
[C] Mr. Sweet Talker | PJM
Fiksi PenggemarCompleted - Editing Grammars --- Menceritakan kisah seorang lelaki yang selalu memberikan kata-kata manis kepada seorang gadis sejak sekolah. Gadis itu menganggap kata-kata manis yang dia berikan hanya untuk tujuan menenangkan hati lelaki itu. Jadi...