[Beberapa hari kemudian, di pejabat Jimin]
"Save me~ Save me~ I need your love before I fall~" Telefon aku yang mengeluarkan lagu <Save Me> by BTS aku ambil tanda ada orang call.
Aku tekan punat hijau.
"..."
"Ah, nae."
"..."
"Oh, boleh. Saya datang sekarang." Aku matikan panggilan.
"Doyoung!" Aku panggil Doyoung, personal assistant aku dekat syarikat ni.
"Ne, bos?" Soal dia yang baru masuk ke pejabat aku.
"Pastikan semua trainees tak keluar dari bangunan ni masa saya tak ada. Saya tak nak berat dia orang meningkat lagi." Kata aku, tegas.
"Ne, bos nak ke mana?" Soal dia.
"Saya nak keluar sekejap, dalam pukul 11:00 pagi nanti saya balik." Jawab aku.
"Ne." Akur dia.
• • •
[Di Hospital]
"Nah, ni result kamu." Doktor Taeil menyerahkan satu sampul kepada aku, aku buka sampul tu dan baca result aku.
Aku terus pegang kepala aku menggunakan kedua belah tangan aku, rasa bersalah, sedih, marah dan tekanan mula masuk ke dalam kepala dan berombak di dada.
"Kamu nak lakukan rawatan?" Soal Doktor Taeil.
"T-Tak apa lah, doktor. Cukuplah tiga kali rawatan yang saya alami. Saya penat. Hasilnya sama sahaja sebab dulu saya yang cuai tak beritahu eomma saya tentang hal ini. Saya beritahu pun bila dah masuk tahap tiga." Kata aku.
"N-Ne...saya faham perasaan kamu...tapi ni dah tahap empat..." Jelas Doktor Taeil, serba salah.
Aku pandang Doktor Taeil dengan mata yang merah akibat mengalirkan air mata.
"Berapa lama lagi kemungkinan besar saya boleh tahan dengan hanya makan pil tu, doktor?" Soal aku.
"Dua tahun atau kurang." Jawab Doktor Taeil.
• • •
Aku mesej Taehyung.
#--------------------#
You
Result aku dah keluar. Dan, ya, seperti yang aku jangkakan.Taerlebihot
Teruk?You
Lebih dari teruk.Taerlebihot
So kau nak teruskanlah rancangan kau tu?You
Kalau kau sudi.Taerlebihot
Of course.#--------------------#
Taehyung, kawan baik kedua aku, sunggulah aku sayang kau.
YOU ARE READING
[C] Mr. Sweet Talker | PJM
FanfictionCompleted - Editing Grammars --- Menceritakan kisah seorang lelaki yang selalu memberikan kata-kata manis kepada seorang gadis sejak sekolah. Gadis itu menganggap kata-kata manis yang dia berikan hanya untuk tujuan menenangkan hati lelaki itu. Jadi...