Aku terjaga dari tidur. Aku buka mata, dan apa yang aku nampak adalah bun di depan mata. Bun tu dicubit oleh aku dengan niat nak makan.
Yelah, bangun pagi-pagi ni perlulah breakfast dulu, kan?
"Argh!" Entahlah siapa aduh kesakitan tu.
"Eo, oppa?!" Terkejut aku bila Jimin aduh kesakitan sambil usap perut dia. Perut ke abs? Hurm, aku tak boleh bezakan.
"Kenapa jagi cubit perut oppa? Sakit tahu tak?" Soal dia sambil tangan kanan usap perut dia, tangan kiri pegang lengan aku yang cubit perut dia tadi.
"Laa, jagi ingatkan bun tadi, baru nak makan. Rupa-rupanya abs oppa. Siapa suruh tak pakai baju? Dahlah suka hati je peluk orang." Kata aku, mengiring arah lain.
Jimin's POV
Dia fikir abs yang aku usahakan selama ni bun?
What the...
Like seriously, bun? Bun?!
Lainlah cubit sebab geram ke...
Ni aku nak merajuk ni.
Oups, silap. Berlakon merajuk, okey. Not merajuk betul.
Aku bangun dari katil tanpa hiraukan Hyunrin, bilik JiHyun dituju. Jap, bilik JiHyun? Macam Park Ji Hyun Entertainment je.
Haa, boleh juga, kan? Sebab kena juga kerja jaga dia orang dua ni.
Aku dukung Hyunji ke dapur.
"Sampai hati eomma kamu, dia kata abs appa ni macam bun." Adu aku dekat Hyunji yang tadi aku dudukkan dia di kerusi makan bayi.
Dia ketuk meja yang ada dekat kerusi tu tanda marah. Yes, aku ada geng.
Aku ambil air susu strawberi kurang lemak dan tuang dalam botol susu milik Hyunji dan dalam gelas kaca aku. Haa, inilah jadinya bila kau malas nak bancuh susu dekat anak kau.
Habis je minum air susu yang ada dalam gelas aku, aku letak dalam sinki. Aku dukung Hyunji dengan tangan kiri dan tangan kanan pegang botol susu dia. Milk time!
"Sorry, Hyunji. Appa malas nak buat susu. Lagipun kamu kan tak elok minum susu formula. Harapkan eomma kamu, dia tu tidur je." Omel aku.
Hyunji senyum tanda suka. Maka, teserlah lah dua batang gigi milik dia.
"Hei, oppa bagi Hyunji minum apa tu?!" Jerit Hyunrin dari tangga.
Oh, no. Eomma dia nampak.
Aku letak botol susu tadi diatas meja kopi, separuh sudah ditelan oleh Hyunji. Hyunji tersenyum puas.
"Susu...strawberi...kurang...lemak...?" Kata aku sambil tertunduk.
Masa dia marah sambil dukung Hyunji sebab aku bagi minum susu tu, aku tunduk je. Sampai masanya aku rasa nak kenakan dia, aku berlakon merajuk dan naik atas.
Sempat aku kata, "Kalau nak marah, marahlah elok-elok. Janganlah tengking depan anak."
Aku boleh dengar Hyunji menangis. Hyunrin dah membatu dekat situ. Aku naik atas, bersihkan diri dan kemas baju aku dan Hyunrin.
Aku rindu eomma dan appa, so nak pergi rumah dia orang dekat Seoul tu. Baru je aku nak keluar dengan membawa bagasi yang aku kemas baju tadi, "Krek..." Pintu dibuka.
"Op-Oppa nak pergi mana?" Soal dia.
"Siapkan Jihoon dan Hyunji sekarang. Jagi pun. Oppa tunggu dalam kereta." Kata aku dengan muka serius. Hohoho, nak bagi dia takut.
YOU ARE READING
[C] Mr. Sweet Talker | PJM
FanfictionCompleted - Editing Grammars --- Menceritakan kisah seorang lelaki yang selalu memberikan kata-kata manis kepada seorang gadis sejak sekolah. Gadis itu menganggap kata-kata manis yang dia berikan hanya untuk tujuan menenangkan hati lelaki itu. Jadi...