24 ; Maaf

42 7 6
                                    

Hmm, kenapa tiba-tiba hari ni Jimin balik lambat, eh?

Aku tengok jam di dinding, pukul 3:30 petang, lewat 30 minit.

Selalu kalau jalan sesak adalah juga dia hantar mesej.

Makanan dah siap, anak sedang tunggu ayah dia balik baru makan.

Haih, mana ni?

"Ting!" Telefon yang bunyi tanda ada mesej masuk aku ambil.

#--------------------#

Mr. Dingin
Hyunrin, Jimin mungkin tidur dekat rumah aku dua tiga hari ni sebab senang nak bincang pasal kerja. Mianhae sebab dia tak bagitau kau awal-awal, aku baru ajak dia tadi.

You
Habis tu kenapa dia tak chat je dengan aku, bagitau sendiri? Call ke... kau tipu ek?

Mr. Dingin
Phone dia habis bateri. Kau kena faham, dia kerja, mesti guna telefon juga.

You

Em, ne. Kirim salam sayang daripada aku, Jihoon dan Hyunji kepada dia. Annyeong.

Mr. Dingin
Ne, annyeong.

#--------------------#

•     •     •

[Di Hospital]

Taehyung's POV

Aku bergegas ke wad 195, wad yang aku tanya kepada nurse yang bertugas dimana Jimin ditempatkan.

Pintu wad aku kuak sederhana luas dan cepat-cepat dapatkan Jimin.

"Min, doktor kata apa? Kau okey?" Gelabah aku.

"Ak-Aku okey..." Jawab dia sambil pegang perut.

Hmm, nampak sangat yang dia tak okay.

Kenapalah kau selalu cari sakit, Jimin?

"Hmm, okeylah. Aku nak keluar kejap, ada hal. Apa-apa nanti kau mesej atau call aku. Oh, by the way, Hyunrin dan anak-anak kau kirim salam sayang." Kata aku.

"N-Ne." Jawab dia dalam suara yang mendatar dan gagap, mungkin masih dalam kesakitan.

Aku keluar dan pergi berjumpa dengan Doktor Taeil, selaku doktor peribadinya.

"Doktor, macam mana Jimin boleh masuk wad ni?" Soal aku dengan sopan.

"Sakitnya nampaknya semakin melarat, dah teruk sangat-sangat. Saya sarankan dia lakukan rawatan dengan segera, tetapi itulah. Sikap degil dia tak boleh nak dinafikan lagi." Jawab Doktor Taeil.

"Um, boleh saya tahu sakit apa sebenarnya yang dia sedang alami sekarang ni?" Soal aku dengan penuh harapan yang Jimin tidak minta Doktor Taeil supaya merahsiakannya.

"Um, memang saya nak beritahu, tapi tak boleh. Saya berpegang janji dengan keluarga Park sebagai doktor peribadi, jadi segala permintaan harus saya akur." Kata Doktor Taeil.

"Dia minta doktor rahsiakan?" Soal aku lagi.

"Hmm, nampak gayanya macam tulah." Kata Doktor Taeil.

"Baiklah doktor, saya minta diri dulu. Annyeonghigesayo." Kata aku.

"Ne, annyeong." Balas Doktor Taeil.

Nampaknya, aku kena tanya Jimin sendiri.

Aku masuk ke wad Jimin, dia sedang main telefon, game tembak kegemaran dia agaknya.

[C] Mr. Sweet Talker | PJMWhere stories live. Discover now