[Satu bulan kemudian]
"Argh!" Jerit Jihyo dan Yoongi serentak. Aku dan Jimin yang tengah dukung bayi gelak besar bila Jihyo lahirkan anak sama cara dengan aku. Tangan Jihyo tarik rambut Yoongi, Yoongi pula genggam tangan dia.
"Chukkahae, bayi namja!" Kata doktor itu sambil memberikan bayi itu kepada Jihyo.
"Aigoo, dia ada mulut macam appa dia. Mata dan hidung pula macam eomma dia." Kata aku sambil cuit hidung bayi tu. Yoongi lemparkan 'gummy smile'nya dekat kita orang.
"So korang dah fikir nama ke?" Soal Jimin.
"Dah." Kata Jihyo.
"Apa?" Soal Jimin.
"Min Kih Yun." Kata Yoongi.
• • •
Jimin ajak aku pergi syarikat dia dulu sebelum balik rumah. Aku tak tahu kenapa, tapi aku ikut je.
"Haa, dah sampai. Nilah PJH Entertainment. Selamat datang, Park Hyunrin, Park Jihoon dan Park Hyunji." Kata Jimin lalu keluar dari kereta sambil mendukung Jihoon manakala aku mendukung Hyunji.
"Besar juga. Tapikan oppa, kenapa ubah dari PFB Entertainment kepada PJH Entertainment? Dan...Apa maksudnya?" Soal aku. Yelah, tak faham betul aku dengan kerja dia tu.
"PFB tu 'Park Family Business'. PJH pula 'Park Jimin Hyunrin' atau 'Park Ji Hyun'. Tujuan oppa ubah nama syarikat ni sebab ia dah officially jadi milik kita. Memang okey je nama PFB tu tapi oppa nak jagi rasa special." Jelas dia sambil cubit pipi Jihoon perlahan. Jihoon dah buat muka nak nangis. Jimin jadi cuak so dia bagi Jihoon dekat aku, dia ambil Hyunji.
"Dengan adanya dia orang berdua ni dan oppa, jagi dah cukup rasa special." Kata aku lalu cium pipi Jimin.
"Hee!" Senyum dia, manis bak gula.
"Haa, apa tujuan kita datang sini?" Soal aku.
"Jagi ingat tak apa yang oppa pernah katakan dekat appa? Eh, ke eomma?. Yang oppa kata oppa kerja dekat sini masa umur 18 tahun, masa appa ada projek besar tu? Nak tahu tak projek apa?" Uish, soalan dia, kemain lagi.
"Em...ingat, ingat. Nak!" Jawab aku.
"Jom, masuk." Ajak Jimin, kita orang masuk dan aku berjumpa dengan artis-artis yang amat aku kenali. Sebab aku suka dia orang. Sampaikan aku tengok musik video lagu dia orang pun Jimin cemburu hahahaha.
"O-Oh, patutlah dia tulis entertainment tadi." Gumam aku, gagap.
"Hahaha. Now, jagi dah tahu kerja oppa, kan? So nanti kalau oppa dah tak ada, jagi tolong uruskan, ek?" Kata Jimin tiba-tiba.
"Ah, op-oppa. Janganlah cakap macam tu. Tak baik, tahu. Tahu tak kata-kata tu satu doa?" Kata aku.
"Ah, mianhae. Dah, gaja? Kita balik?" Soal dia.
"Gaja." Setuju aku.
• • •
YOU ARE READING
[C] Mr. Sweet Talker | PJM
Fiksi PenggemarCompleted - Editing Grammars --- Menceritakan kisah seorang lelaki yang selalu memberikan kata-kata manis kepada seorang gadis sejak sekolah. Gadis itu menganggap kata-kata manis yang dia berikan hanya untuk tujuan menenangkan hati lelaki itu. Jadi...