"Apa? Ayan tak benarkan daddy tarik balik Kes ini." Aryan Mikael sudah memeluk tubuh. Masih tidak dapat memaafkan kesalahan Darwisy sepenuhnya.
Iya, dia hanya insan biasa bukan malaikat yang penuh rasa cinta. Aryan Mikael masih tegar ingin membela kematian Lee Yi Kai.
"Daddy nak semuanya selesai. Tidak salah kita memberi Darwisy peluang kedua. Darwisy pula masih muda. Daddy rasa Lee Yi Kai akan berehat dengan lebih tenang kalau ini keputusannya." Dato' Isaac Lee berkata halus. Masak sungguh dengan sifat baran anaknya Aryan Mikael.
"Nonsense! I can't forgot what was he done!" Aryan Mikael bersuara tegas.
Aisy Merdina pantas mengenggam tangan Aryan Mikael. Takut Aryan Mikael menjadi anak derhaka.
Aryan Mikael tersentak. Nyaman sebentar hatinya tatkala tangannya didalam genggaman Aisy Merdina.
Aisy Merdina menatap lembut wajah Aryan Mikael.
Kepala digelengkan , membawa erti jangan membantah.
Aryan Mikael melepaskan keluhan.
"we will discuss about this.. but not now.."
××××××
Jaga diri baik-baik, kaklong sayang kamu berdua."
Didakap erat Aliah dan Aisyah serentak. Dahi mereka dikucup lembut oleh Aisy Merdina.
"Kaklong, janganlah menangis. Nanti datanglah melawat kami." Aisyah menyeka airmata kakaknya itu.
Siapa yang tidak sedih jika terpaksa berpisah dengan dua intan permatanya.
Aisy Merdina hanya mengangguk.Aryan mikael memaut erat bahu isterinya.
"Kalau ada apa-apa contact abanglong ye." Aryan Mikael memesan kepada si kembar.
Aliah dan Aisyah mengangguk kepala.
'Abanglong?' Sejak bila pula Aryan Mikael ni pandai mengelar dirinya abanglong? Malas hendak difikir Aisy Merdina.
"Abanglong jaga kaklong elok-eloknya. Kami nak anak buah ramai. Nak yang comel-comel." Aliah mengusik.
"Doakan. Abanglong akan bagi seorang setahun."
"Ieee , tak malu ke?" Aisy Merdina menyiku sedikit perut Aryan Mikael.
"Tengok kaklong dah merah mukanya." Aisyah pula menyampuk.
"Iee, budak dua orang ni." Aisy Merdina menjeling garang dua-dua adiknya.
Galak mereka mentertawakan Aisy Merdina.
"Baiklah kami masuk dulu. Bye kaklong , Bye abanglong."
Dengan sopan si kembar menyalami tangan Aisy Merdina. Dan sekadar menunduk hormat abanglong itu.
Batas pergaulan antara Ipar duai masih dijaga rapi.
Aisy Merdina menahan tubir matanya dari menangis. Sudahlah heronya di Turki sekarang. Si kembar pula kembali ke Sekolah Asrama Sains . Tinggal la dia bersendirian.
Opss, lupa! Tinggallah Aisy Merdina bersama suaminya."Jom.." Aryan Mikael menarik tangan Aisy Merdina.
Aisy Merdina hanya membuntuti Aryan Mikael melangkah kearah Mercedes Benz hitam Aryan Mikael.
"Masuk, aku nak ajak kau pergi satu tempat."
Sepanjang perjalanan. Aisy Merdina banyak membuang pandangan keluar tingkap.
Cantik permandangan diluar.
Pokoknya rendang dan dihiasi daun-daun berwarna perang kekuninggan. Terlihat sebuah padang terbentang luas disebelah kiri.
YOU ARE READING
Cinta si 'Jejaka hitam' (CJH)
RomanceAryan Mikael - Dia seorang jejaka penuh Misteri , wajahnya diselindung sebalik topeng hitam . Pakaian Hitam sentiasa menyelubungi tubuhnya sebagai mana hatinya yang telah dilitupi oleh kegelapan. Penyelasan atas kematian insan yang dicintai.. "Wo Xi...