"Bakal isteri? Ieew, geli bodoh aku dengar!" Darwisy tetap memegang sanggul milik Aisy Merdina.
"Sa.. Sakit.." Aisy Merdina merintih perlahan.
"Lepaskan dia!" Turun naik dada Aryan Mikael. Ikutkan hati memang dia ingin melepaskan tembakan tepat dikepala Darwisy tetapi bila melihat pisau benyonet yang dipegang Darwisy kemas dileher Aisy Merdina. Tindakannya mati. Tidak sanggup dia kehilangan Aisy Merdina. Cukuplah kematian Lee Yi Kai telah merentap separuh jiwanya pergi.
×××××××
[Flashback]
"Hello , Ni Hao ke' ke'?"
"I'am fine." Riang Micheal Lee disebalik paparan teknologi Laptop milik Lee Yi Kai.
"I want to tell you something. Its about my life." Lee Yi Kai memandang tepat kearah skrin laptopnya.
"Wae? Why so serious?" Micheal Lee menyirup kopi panas yang baru dibancuh sebentar tadi.
"I.. I want to be a muslim."
Micheal Lee tersentak. Diletak kembali cawannya ketepi.
"Why? You really known that mummy can't accept you as a muslim. Please. Dont jiejie.." Micheal Lee memandang dengan penuh harapan agar adiknya berubah fikiran.
Keluarganya memegang teguh amalan Buddha. Mereka Buddha tidak mungkin boleh menerima pengislaman adiknya.
"Ke' Ke , selama adik hidup di dunia ni. Ada mummy kisah? Ada mummy terima Kai? Ada tak?! Mummy tak kisah siapa Kai. Mummy tak pernah balik Malaysia jumpa Kai. Kai hidup tanpa kasih sayang mummy. Kai serious mengenai hal ini. Kai nak jumpa Tuhan kita yang sebenar apabila Kai mati nanti. I hope you will undertand me Ke'ke'." Pantas Lee Yi Kai mematikan talian skype tersebut.
"Shit!" Micheal Lee menghentak mejanya berkali-kali.
"Why... Micheal?" Puan Shim Mei memgang bahu anak sulungnya.
Micheal Lee bangun kasar dari tempat duduknya. Dilepaskan tangan mummynya yang memegang bahunya.
"Mummy do you love me?" Micheal Lee memegang kemas tangan Ibunya.
Puan Shim Mei tersenyum. Lantas memgang pipi Micheal Lee.
"Yes."
"Do you love Kai?"
Senyuman Puan Shim Mei mati. Dia melepaskan pegangan anaknya lalu ingin berlalu pergi. Tidak betah mendengar nama Lee Yi Kai.
"Wesheime mummy bu xihuan zhege jiejie?(kenapa mummy tak suka adik?)" Micheal Lee menyoal Puan Shim Mei penuh harap.
Puan Shim Mei memejam mata. Keluhan dilepaskan.
"Becuase he is not my son."
×××××××
Aisy Merdina duduk termenung di hujung perpustakaan. Fikirannya melayang memikirkan adik-adiknya. Arafat masih menuntut di tahun akhir sekolah menengah sains Johor Bharu tatkala ini manakala si kembar masih menuntut sebagai pelajar tingkatan 3. Ketiga-tiganya akan menghadapi ujian besar.
"Hai, seorang ke?" Darwisy tersenyum menyapa Merdina. Dari tadi diperhatikan gadis ini.
"Kenapa, nampak macam ada sepuluh orang ke?" Aisy Merdina malas hendak melayan.
"Haha. Pandai awak buat lawak."Darwisy mengambil tempat duduk berhadapan Aisy Merdina.
Entah kenapa Aisy Merdina tidak senang akan kehadiran Darwisy. Hati tidak boleh dipaksa.
"Amboi. Jangan la buat muka. Bertambah comel." Darwisy memuji.
"Awak nak apa sebenarnya?" Aisy Merdina sudah malas hendak melayan perangai Darwisy.
YOU ARE READING
Cinta si 'Jejaka hitam' (CJH)
RomanceAryan Mikael - Dia seorang jejaka penuh Misteri , wajahnya diselindung sebalik topeng hitam . Pakaian Hitam sentiasa menyelubungi tubuhnya sebagai mana hatinya yang telah dilitupi oleh kegelapan. Penyelasan atas kematian insan yang dicintai.. "Wo Xi...