In care chemam un taxi neobisnuit
Ca fiecare semizeu care iese din tabara,trebuia sa luam un taxi.Sau si poate pentru ca aveam prea multe de dus in spate.Grover ducea doua corturi,Percy un ghiozadan cu manacare,apa si 50 de drahme(moneda greceasca veche).Eu duceam paturi si haine de schimb.I-am oprit pe baieti,deoarece pe un copac era un beculet galben,stralucitor.Si ei se uitara atenti.Dealul era impadurit si copaci erau mari si stufosi,astfel ca in padure era frig,umezeala si intuneric.
''Cred ca de aici ne chemam un taxi."murmura Percy.Am stat pe loc,nefiind prea sigura.Daca pica ceva peste noi,daca se declansa o alarma,daca...of,linisteste-te!mi-am spus in mintea mea.Am dat din cap aprobator si Percy se apropie de buton,cu degetul tremurand.Parca mergea cu inceitinitorul si eu incepeam sa-mi pierd rabdarea.
''Of,apasa odata!strig si se arunca cu mana peste buton.Copacul incepu sa se zguduie scotand un sfarait si de deasupra copacilor aparu o luminita argintie.Semana cu o stea.Dar acea luminita se tot mare,improscand cu lumina fiind nevoiti sa ne punem mana la ochi.Si apoi luminita se apropie ,transformandu-se intr-un imens taxi galben,semanand cu cel newyorkez.Toti trei am reusit sa scoate un Uau!.In taxi erau trei femei de vreo 50 de ani,cu pielea zbarcita si cu tenta verzuie.Nu le-am prea dat mare importanta,pana sa observam ca ele au doar un ochi.Adica erau trei femei care isi plimbau un ochi de la una la alta.
''Graiele..."bajbaii Grover.
''Nu sunt periculoase?''il intreb cu putina teama in glas.
''Nu,deloc.Uneori sunt chiar caraghioase!''spuse din nou Grover cu glas scazut ca sa nu il auda.
''Ce susotiti voi acolo?''intreba cea din mijloc,cea care avea ochiul.''Nu mai bine va urcati in Diesel taxi Olimp?''ne intreba si ne-am urcat rapid.Inauntru era destul de curat.''Incotro?''intreba cea de la volan.
''Los Angeles,acolo sta Meduza,nu?a intrebat Percy,putin confuz.
''Mda,da,da,tinere Poseidon!Esti fiul lui nu-i asa?intreba iar cea de la volan.Percy murmura un ''da''.
''Of,Gorlana,haide sa plecam odata!striga cea din mijloc impingand-o mai spre volan.Ea porni motorul si roti brusc de volan,izbindu-ne de un stejar batran.
''Hopa!spuse si o lua pe calea cea buna.Sper...''Si ce vreti sa faceti voi la Meduza?''ne intreaba dandu-se cu ruj pe buze.Mi-e era cam frica,caci nu avea nici macar un ochi si pe deasupra nu era atenta la drum.
''O simpla vizita''minti Grover stiind ca Griele sunt un fel de prietene cu ea.M-am uitat la aparatul care strangea banii.Erau deja 2 dahme si nu stiu daca ne ajungeau pana la Los Angeles.
''Gordina,da-mi mie ochiul!ordona cea de la volan.''Tu n-ai ce face cu el...''spune si o inghionteste.Gordina se uita urat la sora ei,iar masina se loveste iarasi de un copac.M-am prins de cotiera usii sperand ca cearta Graielor va inceta.Percy,era enervat,deoarece ne izbeam de toti copacii si tufisurile iar Grover mai avea putin si facea pe el.
''Nu-i adevarat!Eu sunt mai destepta si am nevoie mai multa de ochiul asta nenorocit!''zice si isi arata ochiul mare.''Nu-i asa?''se intoarce si ne intreaba.
''Ah,cred ca cea de la volan are mai mare nevoie de el!''spuse Percy tare si iritat.
''Ha,ha...Ai auzit cea spus baiatu' nu?Da-mi ochiul si nu mai comenta!zise cea de la volan primind in sfarsit ochiul 'magic'.Dar din pacate n-a fost sa fie.Ochiul ii scapa din mana si se tavali intre picioarele lui Grover.
''Beak,luati-l!Yak,Percy ia-l odata!tipa el incepand sa se zbata.Of,doamne cat de disperat poate fi cateodata.M-am intins si am luat cu grija ochiul de jos,sperand ca nu-l voi scapa din nou,pentru ca ma disperau tipetele de greata a lui Grover.Apoi am observat ca Graiele nici nu erau atente la condus,ci se holbau la mine.Adica,se holbau fara ochi.Ciudata chestie,nu?
''Of,pe numele lui Zeus,nu va dau ochiul pana nu conduceti cu atentie!le-am santajat in speranta ca vor deveni niste taximetriste mai bune.
''O,draguto,dar noi nu putem conduce fara macar un ochi.''grai in sfarsit cea de pe scaunul din dreapta.M-am uitat sarcastica la ea,deschizand geamul si scotandu-mi mana care tinea ochiul.Era asa de gretos obiectul meu de santaj.
''O,chiar asa?si in acel moment tineam ochiul doar cu doua degete.
''Nu,nu,nu!strigara toate la unison.''Ok,ok,conduc,conduc!''ma linisti Gorlana,cea de la volan.Atunci i-am pasat ochiul.Si-l puse mandra la loc si calca pe aceleratie.In curand eram intr-o padure mai deasa,mai mlastinoasa si mai intunecoasa.Totii trei tipam si ne impingeam unii in altii in masina.Zici ca eram intr-un rollercoster.Griele iarasi se certau,nu stiu pe ce tema,nici nu m-am obosit sa le aud.Mi-am inchis un ochi,iar cu celalalt ma mai uitam ce se intampla prin jur.Dintr-o data Percy striga:
''Copacul,aveti grija la copac!dar cand Graiele sa-si dea seama eram prea aproape ca sa-l puteam ocoli.Gordina trase de o maneta si taxiul se desparti in doua.Eu, Gorlana si Gordina pe o parte,Percy si a treia Graie pe dreapta.Doar Grover se tinea de amandoua partile,care se desparteau din ce in ce mai tare.Din fericire,Percy il trase rapid pe partea lui,fara sa se izbeasca deun copac.Eram asa de ingrozita.In cateva clipe taxiul se uni si am suflat usurata.
''Am platit in plus pentru optiunea asta!''ne informa Gordina.Imi veni sa-mi trag o palma.
In scurt timp am ajuns pe o pasune nisipoasa,mai mult nisip si pamant decat iarba.Era in apropiere de Santa Monica.Stiu deoarece aici imi petreceam vacantele cu Nina,matusa mea.O iubeam atat de mult.Avea mai multa grija de mine decat mama.Imi facea cadouri,ne jucam de eroii(ce-mi placea si atunci)pe cand mama era o prezentatoare de moda.Ii se potrivea mai mult o fiica de a Afroditei decat a lui Zeus.Mereu aveam senzatia ca Nina era o finta fantastica,si cu timpul mi-am dat seama ca ea nu era matusa mea ci un ajutor trimis de tatal meu ca sa ma protejeze mai bine ca mama.Cel putin,am mai primit multe scrisori de la ea in care imi spune adevarul.
Apoi m-am uitat iar la aparatul ce strangea dahmele.Aveam 50 si noi trebuia deja sa platim 53.Iar inca nici n-am ajuns in Los Angeles.
''Nu cred ca ne ajung banii,Percy.''ii soptesc si atunci taxiul franeaza brusc.
''Ce,na-veti destui bani?ne intreba Godina.Am dat din cap,toti trei in semn ca nu si bancheta ne-a aruncat afara din taxi,pe pasune.
''Ce credeti ca facem noi aici,actiuni caritabile?.''si cu asta taxiul o lua din loc,lasandu-ne in mijlocul campului.
''Ne-au lasat aici!Ticaloasele!Babe fara pensie!Nenorocite cu un ochi!se vaita Grover.''Dupa cat le-am suportat!''striga dramatic spre cer.''Cum ajungem acum in Los Angeles?''ne intreba dupa ce se mai linisti.Eram asezati pe iarba,langa cativa copaci pitici si inconjurati de papadiii.
''Ce intrebare stupida,Grover!De unde vrei ca noi sa stim?''se imbufna Percy.Scoase o ciocolata mare din ghiozdan si o infuleca fara sa ne mai intrebe daca vrem si noi.Bunele lui maniere...sunt duse de rapa.
'''Defapt eu stiu...''spun si isi lasa ciocolata din gura uitandu-se confuz la mine.''Mi-am petrecut aproape fiecare vacanta in Santa Monica.In apropiere este o statie de autobuz ce duce pana la marginea orasului.Facem 15 minute cu autobuzul pana acolo.''le-am spus si m-au aprobat,incepand sa-si stranga lucrurile.
''Da nu mergem mult pana la statia asta,nu?intreba Grover cu indoiala in glas.
''Nu,Grover,stai linistit!Picioarele tale de tap n-o sa oboseasca pana acolo.
CITEȘTI
Thalia Herrison I
Ngẫu nhiênThalia Herrison,este o fata de 15 ani a carui viata s-a schimbat complet in urma cu 2 ani cand a aflat ca ea, e defapt,fiica lui Zeus. Pentru a o proteja,mama ei a trimis-o atunci in Tabara Semizeilor,Long Island,sperand ca intr-o zi,fiica ei va put...