0.07

66 6 2
                                    

P.O.V YOOBI

"Haih" aku mengetuk kepala aku dengan perlahan. Aduh kenapa boleh tak perasan tadi ada chan. Buat malu je. Aku melihat sekeliling,aku ada kat kawasan rumah chan. Aku belum lagi keluar dari pagar. Malas kot.

Aku tersemyum melihat taman mini yang terletak ditepi rumah chan.Comelnya.besar jugak luar kawasan rumah dia ni.

Lantas aku berjalan menuju kepagar kecil jalan dimana aku masuk tadi. Aku membuka pagar itu,lalu keluar dengan perlahan2 sebab pagar ni besi, seram tengok.

Lepas je dari pagar tu aku terus tutup pagar kecil tu. Aku terkejut melihat sesorang,seseorang yang aku tak sangka ada kat depan ni. Perlahan-lahan aku berjalan, niat nak larikan diri.

"Yoobi?" Aku tersentak. Lalu menoleh kebelakang.ok aku dah terlambat. Aku tersengih paksa. Habis nak buat apa lagikan. Dah kantoi.

"Oppa?,hehehe oppa buat apa kat sini?" Soal aku. Nak tukar topik punya pasal. Oppa pandang aku dengan pelik.

"Sepatutnya oppa yang tanya yoobi, buat apa kat sini? Yoobi baru keluar dari rumah ni kan?" Kata oppa. Aku terdiam takkan lah weh. Aku mengigit bibir. Apa aku nak cakap lagi. Hah

"Ouh, ni rumah kawan yoobi" tipu aku. Tipu sunatkan.apa boel buat. Aku memandang kearah oppa aku lepas tu buat fake smile.

"Ouh yekee,tapikan.." aku terdiam. Aduh bangangnya mu yoobi, oppanya mesti tahu rumah chan mana. Yelah kawankan. Sekarang kawan ke?. Ntah lah apa nak jadi.

"Excuse" aku terpaku melihat chan keluar dari pagar. Habis lah apa aku mahu buat ni. Aku menutup mata bila chan dan oppa aku berpandangan. Oppa memandang kearah aku seperti mahu dijelaskan.

"Dia salah rumah tadi" kata chan dengan ringkas lalu membuang satu plastik sampah kedalam sebuah tong sampah yang berada ditepi aku.

Jap dia baru je selamatkan aku. Oh chan aku ingatkan kau nak bagitahu semuanya. Pastu kutuk aku. Uwu thank chan.aku tersenyum sedikit.oppa mengangguk perlahan.

"Kau pulak buat apa kat sini?" Soal chan dengan tegas. Seram pulak tengok si chan. Chan memandang kearah changmin iaitu oppa aku.

"Aku..aku cuma nak mintak maaf dengan kau je sebab ungkit bende lama" kata oppa  dengan lemah lembut.Tapi si chan tu cakap kasar.hish dia memang nak aku ckp kasar ke.

"Hm" lantas chan masuk lalu menutup pintu pagar dengan kasar. Hish kuaja punya chan. Aku memandang oppa seketika. Oppa memandang aku lalu tersenyum, menandakan dia'ok'.

"Hish kuangajanye dia,kesian oppa" kata aku. Aku sengaja kuatkan suara supaya chan dengar. Tapi memang betulkan. Oppa lantas mengusutkan kepala aku. Dia memang tak sah tak main rambut aku.haih

"Tak pelah,sekurang-kurangnya dia dengar apa yang oppa nak cakap" kata oppa lalu menarik lengan tangan aku dengan kasar.

"Dah jom balik"katanya lagi. Aku hanya mengangguk ceria lalu mengikut langkah oppa.

-------

Abaikan yang haruk.

[ T R A U M A ] by ChanWhere stories live. Discover now