"woi, cepatlah siap!" Jerit seungcheol kepada adik-adiknya. Seungcheol melangkah satu ke satu bilik. Dia bermula pergi kebilik dimana wonwoo,mingyu dan jisoo dahulu kerana dekat dengannya
"Yah!" Seungcheol mengetuk kuat pintu bilik mereka. Pintu dibuka oleh Jisoo dengan muka yang mamai. Dia menyandarkan badannya didinding.
"Apa ni hyung?,pagi-pagi buta dtg bilik kitorang" kata joshua sebelum menguap besar. Seungcheol menjeling kearah katil wonwoo dan mingyu. Tepat tekaan dia,mereka belum mandi lagi. Seungcheol menjentik kecil dahi joshua.
"Pergi mandi!" Jerit seungcheol. Automatik mingyu dan wonwoo terbangun. Dia terbeliak nampak seungcheol. Jisoo pula berlari anak kebilik air.
Seungcheol beralih kebilik dkey,vernon dan seungkwan. Dia memusingkan tombol pintu. Tak kunci. Dia terus masuk kedalam bilik.
Kosong
Seungcheol baru teringat, mereka tengok tv sampai tengah malam buta kat ruang tamu. Mungkin dia tidur kat sana. Jeonghan boleh tolong kejutkan dorang. Okey ada lagi beberapa orang je lagi.
"Aah hyung,selamat pagi" chan menyapa lalu memberikan sekuntum senyuman yang indah. Seungcheol membalas senyuman.
"dah mandi?" Soal seungcheol. Chan mengangguk perlahan.
"Ouh pergi turun bawah, sarapan dulu" chan mengangguk lalu melangkah keruang tamu. Seungcheol beralih kebilik hoshi,chan dan jihoon.
'Kenapa aku tak suruh chan je,aduh' bisik s.coups.
"Hoshi wooji ban-!" Katanya tergantung apabila pintu itu terbuka. terlihat hoshi sedang bermain telefon sementara itu jihoon sedang membetulkan rambutnya. Mereka berdua memandang kearah s.coups.
"Ouh hyung,nanti kitorang turun" kata hoshi lalu menyambung melihat telefonnya. Seungcheol mengangguk perlahan. Dia keluar dari bilik soon&hoonchan lalu menutup pintu dgn perlahan2. Dia mengerling kearah bilik minghao dan jun. Hatinya sayu seketika. Jeonghan cakap pagi2 lagi minghao dah keluar.
Dia terus menuju kearah ruang tamu. Terlihat jeonghan mengoncang badan dkey dengan kuat. Ni mesti kes tak nak bangun.
"Dkey nak sambung tido" kata dkey lalu menolak tangan jeonghan yang mengongcang dia. Seungkwan yang disebelah vernon pula tersenguk-senguk. Sape suruh tgk tv malam buta.
"Dkey,venon,boo bangun" kata seungcheol dengan nada tegas. Lantas seungkwan tersedar dari tidurnya. Vernon pula terus mata membulat. Dkey pula masih lagi diagau mimpi.
"Biarlah dorang tidur,dorang dah mandi. Lagipun masih awal ni" kata jeonghan lalu menoleh kearah jam dinding. 11.30am. Sepesis mak mak.
"Hm" seungchul hanya mengiakan sahaja. Dia pun tahu dkey ngn seungkwan penat. Oh dia terlupa vernon.
"Hyung,chan nak cakap sikit. Jom tunggu kat luar" pinta chan. Seungcheol hanya mengikut sahaja apa yang diminta chan.
-------
POV.CHANAku mengigit bibir.Nak cakap ke tak. Aku menoleh kearah seungcheol hyung. Dia tengah tunggu aku cakap ni. Haish...
"Chan nak cakap apa?" Ah dah bertanya dah. Aku menghirup nafas lalu menoleh kearah seungcheol . K dah bersedia.
"Hyung kenal Yoobi..lee Yoobi?" Seungcheol mengangguk perlahan. Dia kenal lah. K senang aku nak tanya nanti.
"dia adik changmin kan, dia dulu rapat dengan kita tapi chan je yang tak tahu" aku sedikit terkejut. Dia rapat dengan kitorang. Aku peliklah ish sejak bila.
"Kenapa chan tak tahu?" Soal aku lagi. Aku nak tahu jugak kenapa. Aku tak pernah nampak dia sangat. Tapi seungcheol cakap dia rapat dengan kitorang tapi bukan dengan aku. Kenapa? Sebab changmin ke?
"Ingat tak masa chan keluar dari rumah ni, masa tu kitorang bergaduh teruk. Dia lah datang lepastu buat kitorang baik balik, sejak chan tak de kat rumah ni..dia lah yang jaga kitorang, masak,kemas rumah banyak lagi lah" aku tersentak. Taksangka yoobi tu baik. Aku mengalih pandangan.
"Lagi satu yurin" aku terdiam. Aku tak tahu lah sekarang aku masih lagi trauma mungkin tak.. mungkin ye.. malas nak pikir.
"Yoobi kawan baik dia sejak kecil lagi,chan tak tahu ke?" Aku tersentak. Yurin pernah jugak cakap pasal yoobi tapi aku ingat-ingat lupa. Kenapa yoobi tak benci aku? Dia tahukan aku punca yurin jadi macam tu? Kepala aku berdesing kuat. Aduh takkan trauma datang.
"Chan okey tak?" risau seungchul bila nampak aku urut2 kepala. Aku tersenyum lalu mengangguk perlahan.
"Kalau sakit ke cakap kat hyung eh" pesan s.coups lagi. Muka dia risau betul. Aku nak ketawa pun ada, tapi ini bukan masa untuk tu.Aku mengangguk lemah.
-------
YOU ARE READING
[ T R A U M A ] by Chan
Mystery / Thriller[H] = {edit} •||Aku tahu walau lebar manapun senyuman kau, kau sorokkan kesakitankan yang kau alami. Btw macam aku||• 121018