0.13

53 3 13
                                    

"Jun"

Aku menghembus nafas. Aku rindu jun. Rindu sangat. Kenapa dia tak sedar lagi.Aku pun selalu rasa bersalah bila aku asik salahkan chan. Mian chan, aku tak patut marah kau. Dan timbulkan masalah dulu.

"Sedarlah cepat" kata aku dengan nada sayu. Airmata aku mengalir tanpa aku sedar. Lantas aku mengesat air mata dengan perlahan-lahan.

"Hyung?" Aku tersentak lalu memandang kearah suara itu. Tu Vernon. Apa dia buat kat sini?

"Ah vernon buat apa kat sini?" Soal aku lalu tersenyum pendek. Dia menggaru kepalanya.

"Kitorang baru nak ajak hyung sekali lawat jun," aku terdiam 'kitorang' maknanya semua dtg.

"Ouh" seungcheol dibelakang vernon muncul. Sekali gus semua muncul. Aku tersengih.

Chan ada kat sana. Aku rasa bersalah. Hidup chan penuh dengan trauma sejak dia kecil. Yurin..

"Ah hao ada kat sini sekali, lepas ni kita pergi makan eh"jerit soonyoung. Aku mengangguk. Dah lama rasanya tak pergi makan sama2. Walau tanpa jun. tak bergerak tu. Termasuk chan. Aku terkesan bila chan mintak maaf kat aku semalam. Aku menoleh kearah chan,dia termenung kat jun.

"Hyung,boo dtg ni" kata seungkwan dengan mesra. Dia seperti mahu menangis. Aku menundukkan kepala sedikit.

"Jun cepatlah sedar, kata nak bawak hyung pergi makan aiskrim sama2" kata hoshi pula. Matanya merah menahan menangis.Dah 5tahun jun... 5tahun tanpa kau..cepatlah sedar.

"Jun,chan mintak maaf"kata chan lalu mengerdip sedikit matanya kelihatan air mata terjatuh.

"Jun,cepatlah sedar kata nak buat lagu dengan hyung" kata woozi lalu menatap jun dengan sepenuh hati.

"Jun,hyung rindu muka blur jun" kata jeonghan lalu tersengih sedikit walaupun air matanya mengalir sedikit.

"Semua orang sayangkan kau jun" bisik aku.

END hao pov.

-------

"Haagrh" seokmin menguap besar. Seungkwan disebelah menepuk sedikit badan seokmin.

"Hyung kat public pun nak nguap gini ke?" Seokmin membiarkan sahaja soalan seungkwan. Seungkwan mencebik kecil.

"kita makan kat sini jelah" jerit jeonghan lalu masuk kedalam sebuah restoran makanan Jepun. Dia mencari tempat yang paling luas. Yelah ramai tuh 12 orang.

Mnghao terus me'cop' tempat duduk disebelah chan membuatkan semua terkejut. Srslah hao nak duduk sebelah chan. Chan pula hanya terkelu seketika .

"Ok pesan-pesan"ujar seungcheol menawar seperti orang kaya. Membuatkan semua tersengih sinis. Namun seungcheol macam tak kisah langsung, mungkin sebb mood okey tgk minghao dah cuba nak perbaikki hubungan dia dengan chan.

"Apa2 je?" Seungcheol mengangguk perlahan lalu tersenyum. Dia tahu dorang lapo betul sebb ada yang tak sempat sarapan, tu la sapa suh terjaga tengah malam.

"Jisoo nak sushi " pesan jisoo lalu tersengih pendek. Diikuti yang lain.

"Jamjammyeon[?] ehehe salah udon udon"

"Nak pizza, eh nak buger-"

"Seungkwan ni restoran makanan Jepun bukan makanan berlemak mcm tu kau nak makan benda tu gi lah KFC ke Mcd ke sana" sampuk Jeonghan. Mulutnya muncung kedepan sebab Jeonghan mention makanan yang dia pesan tu berlemak. Sentap terus.

"Ha-"

"Hao nak makan apa?" Soal hoshi disebelah jihoon membangkitkan situasi keaadaan yang senyap seketika tu. Dia sengaja nak potong kata seungcheol . Seungcheol yang berada jauh darinya memandang tajam kearah mata sepetnya itu.

"Apa2 je " kata minghao lalu tersengih malu. Dia segan sebenarnya. Dah lama dia tak cakap dengan dorang macam ni. Dulu dia selalu keras kepala.

"Alah hao tak yah malu-malu" kata seokmin ditepi jihoon. Hao hanya menampalkan senyuman dimukanya tak tahu nak react apa. Dia tak tahu nak cakap apa.

"Ah,semalamkan kau dengar tak ada minah tuh dia jerit kalah pempuan " jeonghan yang cuba mengubah topik dengan membahan seungcheol. Muka terus sungcheol berubah.

"Hyung minah tu memang pempuan kan?" Soal wonwoo yang elok main game dengan Mingyu yang asik merugut cakap wonwoo main tipu padahal dia yang noob.

"Eh manada" kata seungcheol lalu mengeleng laju. Dia tak nak hao tahu. Malulah dia kalau hao tahu.

"Ek eleh hyung" kata hoshi lalu tersenyum sinis. Hao yang memerhati terus tersengih halus. Chan yang perasan akan hao terus ikut mengikut senyum.Akhirnya dia dapat tengok hao senyum lagi.

"Ah hyung lepas makan,seungkwan nak pegi shopeng" kata seungkwan diflip rambut blonenya itu. Semua terdiam.

"Ha kau orang anak Kim Jeon Xu Choi ikut aku " Seungkwan merujuk kepada Kim Mingyu Wonwoo Minghao Hansol nasib Seungcheol tak diajaknya . Woozi mengangguk laju seperti mengalakkan mereka pergi, sengaja nak panaskan hati orang.

"Erk-"

++++

"Changmin, Apa kau buat kat sini?" Tuan badan Suara yang agak dikenalinya terus menarik kerusi kosong yang berada dihadapannya dan duduk sambil tersenyum pendek.

Changmin mengangkat kepalanya memandang empunya suara gadis tersebut yang memakai baju blaus biru awan dan skrit paras atas peha berwarna putih yang menampakkan peha putih milik gadis itu. Sungguh tak kisah dipandang orang.

"Apa kau nak?" Soal Changmin kasar langsung tidak memandang kearah gadis itu. Gadis itu terketawa pendek sebelum kembali serious.

"Bukan ke aku dah cakap benda yang sama kat adik kau, ke dia diam je? Ouh ye aku lupa abang dia kan yang bunuh kawan dia sendiri sebab tu dia rahsiakan pastu jadi penipu depan abang d-" Air oren juice yang elok ada kat atas meja tadi telah kosong akibat Changmin secara drastik menyimbah air oren itu kearah gadis itu dengan tiba tiba.

Gelas yang awalnya berisi air oren yang telah kosong dihentaknya diatas meja. Tangan changmin diletak kan dia dalam koceknya sebelum berdiri menghadap kearah gadis itu tanpa apa apa perasaan.

"Kalau benda tu je kau nak cakap, jangan panggil aku lagi. Aku tak free macam kau, free sampai nak sibuk hal orang" katanya sebelum beredar dari situ. Ia menarikkan tumpuan ramai pelangan yang berada di cafe itu. Ada yang sempat rakam saat saat tu.

Gadis tersebut mengetap bibir geram sebelum gelas air oren tu dibaling kearah dinding sehingga pecah.

"Tunggu kau"

+++

Happy new year!! Hope tahun ni lagi better dari tahun lepas^^! 💞
Btw sorry typo,salah silap
ehe bai ,)!

[ T R A U M A ] by ChanWhere stories live. Discover now