(SPECIAL SEVENTEEN PART2)
Posisi tempat sudah ditetapkan. Vernon,seungkwan, wonwoo,mingyu dan jisoo duduk diatas sofa manakala seokmin, jeonghan,seungchul,chan Soonyoung dan jihoon dilantai.Mana muat semua kat sofa jadi terpaksalah ada yang mengalah.
"Tepilah hyung,vernon tak nampak" merayu hansol lalu menolak sedikit kepala seokmin dihadapannya. Seokmin hanya membiarkan sahaja hansol buat bergitu. Dia sedang fokus.
"Hyung nak popcorn" pinta jihoon kepada jeonghan yang syok memengang makanan itu. Lantas jeonghan memberi bekas berisi popcorn kepada jihoon.
"Seokmin pun nak popcorn" seokmin mencebik. Tak de sape pun layan. Yang lain syok tgk tv. Chan hanya terketawa.
"Opp,chan diam sikitlah" pinta soonyoung yang sedang sudah siap sedia menutup mata. Chan tersenyum. Sape suruh tgk movie seram2.
"Aggrrh!"jerit mingyu diikuti wonwoo disebelahnya. Semua memandang kearah dengan muka menyampah.
"Apa?" Soal mingyu. Lantas mereka menoleh kearah tv semula
"Hish,baru nak feeling" kata seungcheol lalu mengerling sendiri. Chan yang memerhati tersengih.
"Pstt,chan" chan menoleh kearah suara itu. Wonwoo tersengih lalu memberikan chan lipas plastik.macam real lipas tu,geli chan dibuatnya.
"Bagi kat seungcheol hyung" bisiknya lagi. Seungcheol yang berada disebelah chan yang sedang syok tgk movie tu dipandang chan.
"Waduh cepatlah ambik chan" kata jisoo. Agaknya dia pun naik geli jugak kot. Mingyu disebelah wonwoo mengangguk, tah apa yang diangguk pun chan tak pasti.
"Ha" lantas chan mengambil lipas plastik lalu meletakkan lipas itu dipeha seungcheol. wonwoo dan mingyu ketawa kecil diikuti jisoo yang tersengih kecil.
"hyung lipas!"Jerit Hansol yang duduk disofa manakala seungcheol duduk dilantai. Seungkwan terus tergopoh.
"Aggggrrh!" Jerit seungchul lalu berdiri sambil memeluk tubuh. Lipas plastik itu terus terjatuh kelantai. Jeonghan yang setia duduk dilantai hanya mencari kelibat lipas itu dengan tenang.
"Mana,mana" kata seungkwan lalu mencari kelibat lipas yang menghantui mereka. Semua menjadi kalang kabut selain wonwoo,mingyu, jisoo dan chan.
"Aahh omma!" Jerit jihoon lalu memeluk soonyoung ditepinya . Soonyoung tidak membalas pelukkan itu,dia hanya membeku dan menggigil. Bland kot.
"Aggrhh tepilah hyung,dkey nak tgk movie lah" seokmin mencebik. Semua dah kecoh,dia sahaja yang hanya tertumpu kearah tv sahaja.
"Hahaha" akhirnya wonwoo, mingyu dan jisoo diikuti chan terus ketawa terbahak-bahak bukan senang nak kenakan hyung dorang.Chan paling kuat ketawa bila Seungcheol dah macam kucing hilang anak . Mereka(svt) kecuali seokmin (yang sedang syok tgk tv) terus memandang kearah mereka.
"Apahal?" Soal seungcheol dengan muka takut lalu perlahan-lahan duduk supaya tidak menghalang seokmin tgk tv. Wonwoo terus menutup mulut menahan ketawanya sementara chan ketawa terbahak2.
"Hyung" lantas seungcheol menoleh kearah jeonghan ditepinya. Jeonghan pengang lipas plastik.
"Omma!" Jerit seungcheol pantas memeluk chan ditepinya. Makin menjadi-jadi ketawa chan dibuatnya. Seungcheol menolak bahu jeonghan perlahan lalu menjauhkan dirinya dari jeonghan.
"lipas plastik je lah,apa lah badan ketak tapi takut lipas" ejek mingyu yang sedang menekan perutnya.sakit perut dibuatnya.
Vernon dan seungkwan terus menjeling mingyu dan wonwoo lalu ikut ketawa sekali. Hoho selamat kau jisoo. Jisoo hanya menahan ketawa.
"Hahaha#" ketawa mereka disambut dengan seokmin. Dia ketawa bukan sebab situasi ni. Dia ketawa sebab tgk movie tu.fokus betul.
lantas jihoon melepaskan pelukan lalu menjeling mingyu. Soonyoung yang dipeluk tadi itu terus tersengih sinis.
"Hyung,kitorang gurau je" pujuk wonwoo lalu membuat muka bersalah.ceh Merayu. Mingyu disebelah mengangguk laju.mengaku bersalah katanya.
"Hish" seungcheol menjeling kearah wonwoo dan mingyu. Chan terus berhenti ketawa dgn menutup mulutnya. Tak nak lah seungcheol marah-marah gini.
-------
Tbc. Abaikan typo hiks
YOU ARE READING
[ T R A U M A ] by Chan
Misterio / Suspenso[H] = {edit} •||Aku tahu walau lebar manapun senyuman kau, kau sorokkan kesakitankan yang kau alami. Btw macam aku||• 121018