11. ~ Trip

67 6 0
                                    

"Nu we ook door Entropia's allianties kunnen reizen, verminderen we de reistijd van 2 tot 3 dagen, naar 1 dag, en als het weer tegen zit misschien twee dagen."

Ze stonden alle drie gebogen over de kaart. David had de route uitgestippeld samen met Cemal, en Hester keek nieuwsgierig toe.

"Deze kaart is de meest actuele kaart die er is op het moment. De gebieden waar jij gaat reizen is er toch zelden verandering, dus alles komt goed." Cemal wou altijd de meest actuele kaarten. Hij kon er niet tegen wanneer een deel land genoteerd stond als het ene kingdom, maar eigenlijk het andere kingdom was.

De kaarten veranderde constant. Stukjes land werden gewonnen, verloren en terug gewonnen. Dat was hoe het werkte, zeker in het hoge noorden. Hier in het zuiden was het vrij rustig. Zeker, er waren oorlogen, maar die werden alleen maar gevochten om macht te laten zien, niet om gebieden te winnen, of mensen te doden.

"En de reis over de zee? Reizen we met verschillende kleine bootjes of een grote boot?"

"Ik denk dat een grote boot het verstandigst is. Zo kunnen de paarden mee naar Atla, en raken we elkaar niet kwijt. Wij hebben wel een boot ter beschikking in Entropia."

Cemal en David besproken de laatste details, terwijl Hester aandachtig toe luisterde.

"Misschien moeten we eerst koning Lars vragen of hij wel tijd heeft. Het zou zonde zijn om alles al te plannen, en er dan bij aankomst achter te komen dat hij geen tijd heeft." Hester sprak ook weer na verschillende minuten.

"Oh, ja... Dat is ook een goed idee. Stuur jij Atva met spoed?"

Hester knikte vlug, en stond op.

"Wie is a Atva?" David keek verward naar Cemal en Hester.

"Mijn post- en gezelschaps Fenix. Gekregen van Lars en Cemal toen hun alliantie tot stand kwam. Ik zal hem zometeen even meenemen."

Hester liep de vergaderzaal uit, op naar haar kamer om een brief te schrijven.

"God, als mensen erachter komen dat wie hier, samen in één ruimte zijn, zonder te vechten, worden ze wild." Cemal lachte en keek naar David.

David knikte. "Je hebt gelijk. Ik denk dat, als we willen dat straks niet de hele wereld op zijn kop staat, we het maar beter niet laten zien of horen wat er gaande is."

Cemal knikte. "Ja, je hebt gelijk, maar daar bedenken we wel wat op."

Hallo koning Lars!
Ik ben super enthousiast, want van Cemal mag ik naar Atla komen! Nu is mijn vraag aan jou, heeft u tijd?

Door een ietwat vreemde situatie tussen Entropia en ons, hebben we de mogelijkheid om ook door Entropia en haar allianties te reizen, waardoor we de reistijd van twee tot drie dagen verminderen tot een dag, met heel slecht weer uiterlijk 2 dagen.

Dus, laat maar weten wanneer je tijd hebt, dan kom ik graag langs!

Prinses Hester

"Daar ben ik weer!" Hester loopt vrolijk de vergaderzaal binnen, met Atva op een schouder, en in een hand de brief. "En dit is Atva."

Meteen vliegt Atva naar David, en gaat op zijn schouder zitten. Nieuwsgierig kijkt hij naar David. Hester lacht.

"Atva, het is tijd om de brief te bezorgen! En onthoud, dit is met spoed! Dus vandaag mag je even je tijd niet nemen, maar daarna mag je lekker rusten." Atva land op de stoel die voor Hester staat. Voorzichtig knoopt Hester de brief aan zijn poot, en vliegt Atva de vergaderzaal uit.

"En nu wachten we."

Rond 12-en, aten ze lunch, maar niet in de eetzaal, maar in de vergaderzaal. Ondertussen speelden ze spelletjes, of vertelde over Jenava en Entropia.

Net na de lunch, kwam Atva al binnenvliegen. Hij lande op Hester's schouder.

"Goedzo vriend, dat was snel!" Ze gaf haar Fenix een paar aaien terwijl hij trots keek. Voorzichtig maakte ze de brief los van zijn pootje.

Lieve prinses Hester,
Wat leuk om te horen! Bijna iedere Atlaan weet het al. Ik heb de komende twee weken niks gepland, dus ik denk dat jullie het best overmorgen of over 3 dagen kunnen vertrekken, dan zijn jullie er dus over 2 tot 4 dagen.

Laat alsjeblieft weten wanneer jullie vertrekken, en blijf onderweg brieven sturen, zodat we weten wanneer jullie aankomen. Zo kunnen we in Atla nog wat voorbereidingen doen.

Nog een fijne dag!

Koning Lars

Hester liet een kleine kreet van enthousiasme ontsnappen. "Het is al zoooo lang geleden dat ik Lars heb gezien. Ik heb er zo'n zin in!"

Ze zou overmorgen vertrekken, met 2 soldaten uit Jenava, én David. Voor het volk zouden we David terug brengen naar Entropia zonder dat hij iets uitspookte in Jenava, en daarna reisde we door naar Atla. Maar in het echt, ging David mee om ons te beschermen en toegang te geven tot Entropia en haar allianties. Daarna zouden twee soldaten mee gaan om Hester veilig naar Atla te brengen. Het volk zou denken dat het een vredes missie was tussen Jenava en Entropia, wat niet eens heel erg gelogen zal zijn. Lars werd geïnformeerd over de datum, en iedereen bereide zich voor.

Dit werd een belangrijke trip. Voor zowel de band tussen Jenava en Entropia, als de band tussen Jenava en Atla, de band tussen Entropia en Atla, en bovenal, voor Cemal de grote uitdaging om zijn, in zijn ogen, nog kleine zusje los te laten, want ook zij werd ouder en volwassen. En ooit ging zij op die troon zitten.

Vote+Comment? Thanks! Vergeet ook niet te voten op mijn vorige hoofdstukken. Ik hoor ook graag tips of opmerkingen, en opbouwende kritiek, dus wees niet bang!

Princess Of The Kingdom Where stories live. Discover now