Jimin sedang baring sambil bergolek-golek dari tadi . Fikirannya masih memikirkan peristiwa kelmarin .
kawan-kawan Jimin hanya melihat Jimin yang dari tadi bergolek di atas lantai . Nasib baik dalam dewan , kalau kat padang ?
" dah lah tu Jimin , tak payah nak risau bagai . dia tak tahu pun siapa yang chat dia tu . " kata Jin yang sedang makan buah epal .
" a.ah , lagipun dia tak kisah kot kalau kau yang minta jawapan . ' lelaki idaman sekolah ' " kata Hoseok sambil ketawa .
" tak, tak . bukan tu . Korang tahu tak , selama nie aku tak berani pun nak sentuh contact dia apalagi chat , and sekarang yang paling memalukan aku , aku minta jawapan masa tengah exam . bodohnya aku !! " Jimin yang duduk seketika kembali bergolek .
" haih , dia tak tahu pun kalau kau tak bagi reaksi . Tapi yang aku pasti sekarang , dia mesti tengah cari siapa yang chat dia tu . kau bukan tak kenal Jihyun " kata Taehyung yang baring di atas lantai .
" kalau dia jumpa aku macam mana ? kalau aku terjumpa dia aku nak lari mana ? kalau dia tegur aku nak cakap apa ? dia marah ke nanti kalau dia tahu aku orang yang chat dia ? mesti aku dah nampak bodoh depan dia sebab minta jawapan masa exam !! " kata Jimin sambil memegang rambutnya .
" dah-dah . tak payah fikir semua tu , just chill okay ? kita ada latihan nie . kita ada berapa minggu je lagi sebelum pertandingan . " kata Namjoon yang berdiri lalu berjalan ke arah gelanggang .
" dah lah jom . " Yoongi menarik Jimin supaya Jimin berdiri .
Jimin membiarkan perkara itu seketika dan memulakan latihan . Dia tidak mahu hanya kerana perkara itu Jimin hilang fokus dan menyebabkan pasukan mereka gagal memenangi pertandingan nanti .
Namun begitu fikirannya masih memikirkan tentang hal itu .
-
YOU ARE READING
Chat | PJM
Cerita PendekDimana Jimin tersalah hantar chat kepada crushnya . -1 June 2018 [Start]