Bab 2~Kelas?

259 6 0
                                    

*Amarul*

  Terus berjalan mengikuti gadis bertudung yg montel itu.  Terus dan terus berjalan sambil mata melilau kesana sini. Dan..... Bukk... "Adoiii.... Kau tak reti nak bagitau kee bila nak stop haa? Sakit badan aku kenee badan kau yg dah macam King kong tuu.. grrr", pekiknya kepada gadis tersebut..

"eh? salah saya ke? awak tu yang jalan tak tengok depan! Memang saya gemuk! kenapa? ada masalah dengan awak kee saya gemuk?", balas gadis itu berani.

  "ouhh, pandai melawan rupanya, aku ingat budak innocent habis tadi", kata amarul perlahan. 

  "Awak kata apa?", kata gadis itu lagi.

  'Eh, kuat ke aku cakap? aku rasa slow jee..', monolognya lagi.

  "Mana ada aku cakap apa apa, kau yg perasan, huh!!", nafinya.

  

  "What ever lah awak, dah jom masuk, dah sampai kelas dah pun.", Kata gadis itu.

  "lahh? sampai dah? cepatnyaa??", kataku.

  "Dah tu awak ingat sekolah kita ni besar mana?"

  "euww, bukan 'kita' kay, tapi kau!!", kataku lagi sambil menunding jari kemukanya.

"pape je lahh hai.. jom masuk", katanya terus berlalu masuk kedalam kelas.

~**************************~

*Liyana

Aku terus berjalan menuju ke kelas, apabila sampai didepan kelas aku pun terus menghentikan langkah.

Tiba tiba blakang badanku dihentam dengan kuat oleh manusia di belakangku. Sakit juga lah.

  "Adoiii.... Kau tak reti nak bagitau kee bila nak stop haa? Sakit badan aku kenee badan kau yg dah macam King kong tuu.. grrr", jerit budak baru tersebut dimukaku.

'eh ehh, dia yg langgar, dia yg marah. Wait wait? What did he call me? King kong? This is too much bro, kau ingat aku diam aku tak melawan?huh!', dengus hati Liyana lagi.

"eh? salah saya ke? awak tu yang jalan tak tengok depan! Memang saya gemuk! kenapa? ada masalah dengan awak kee saya gemuk?", balasku berani, berani ke? ada la sikit sikit takut. hehe..

  Aku terdengar seperti dia berbisik sesuatu.

  "Awak kata apa?", tanyaku kepadaa budak lelaki tersebut.

  "Mana ada aku cakap apa apa, kau yg perasan, huh!!", nafi budak itu, 'tak de ae? aku salah dengar la kot, apa apa je lah'.

  

  "What ever lah awak, dah jom masuk, dah sampai kelas dah pun.", kataku ingin meredakan keadaan yg sudah semakin HOT itu.

  "lahh? sampai dah? cepatnyaa??", katanya.

  "Dah tu awak ingat sekolah kita ni besar mana?", balasku lagi.

  "euww, bukan 'kita' kay, tapi kau!!", katanya lagi sambil menunding jari kemukaku.

"pape je lahh hai.. jom masuk", kataku malas mahu melayan perangainya yang entah apa apa itu lalu terus berjalan masuk ke dalam kelas menemui Pn Watikah untuk memberitahu tentang kewujudan budak baru tersebut. 'kewujudan? haha',

"Cikgu, ada budak baru, tadi Kak Siti suruh bawak dia datang kelas kita", beritahuku.

"owh ye ke? okay terima kasih Liyana. Kamu boleh duduk.", kata Pn Watikah kepadaku.

"Terima kasih cikgu", kata ku lalu terus duduk ditempatku berseorangan. owh lupa nak cakap, kelas aku ni ganjil bilangan pelajarnya, jadi aku lah orang yg ganjil itu dan harus duduk berseorangan, tapi tak pe, aku masih ada Nazatu dan Syahila dibelakang tempat dudukku. Bestie aku lah kiranya. huhu. okay, stop memanjangkan bebelan.

"Okat kelas, kita ada seorang pelajar baru. Sila kenalkan diri",kata pn Watikah lalu memandang kepada budak lelaki tersebut.

  "Aku Amarul Syazriq, asal KL, pindah sini sebab ikut papa aku yg bukak cawangan syarikat baru kat area sini. tu je lah rasanya.", kata amarul kalau tak silap aku nama dia. haha, bukan penting untuk aku pon kan.

"Okay amarul, cikgu nak bagitahu kamu ketua kelas ini adalah Hairiezam yang duduk di depan ni, dan penolong ketua kelas adalah Liyana Natrisya, yang bawa kamu ke kelas ni. Memandangkan hanya sebelah Liyana sahaja yang ada ruangan kosong, kamu boleh duduk di sebelah dia", kata pn watikah kepada amarul.

'What? sebelah aku? Omg! mamat sengal ni duduk dengan aku?', jerit hatiku. yelah, kalau jerit kuat2 kang kecoh satu kelas pulak. hahah.

  Aku lihat amarul turut membeliakkan biji matanya. 'Sah! lagi disahkan! dia pon tak hingin duduk dengan aku, ingat aku nak la sangat, huh!',

"err, okay cikgu. katanya teragak agak.

  Dia terus berjalan kearahku. aku pon mengangkat beg yg selalu aku letakkan di kerusi disebelahku.

Dia menjeling lalu duduk disebelahku.

'jeling jeling, korek biji mata tuu tau lah.', bebel hati ku lagi.

~**************************~

Hai!! akhirnyaa, dpat jugak update. huhu.. hope suka n sorry sbb jalan cerita clishe sikit. huhuu. tolong vote ae, nak tau perkembangan story ni je... thanks yg sudi vote!! hiiihiii

*Aliah's here... ^^v

Benci Menjadi Rindu ツWhere stories live. Discover now