Războiul civil din Pământurlle Năpăstuite (O: Civil War in the Plaguelands)
Ner'zhul, Regele Lich, ştia că nu avea timp. Închis în Tronul Îngheţat, el se temea că Kil'jaeden îşi va trimite agenţii pentru a-l distruge. Daunele cauzate de vraja lui Illidan, zguduiseră Tronul Îngheţat; astfel, Regele Lich pierdea din puterile sale în fiecare zi. În disperare, dorind să se salveze, el l-a chemat de partea sa pe cel mai puternic servitor muritor, cavalerul morţii Prinţul Arthas. Deşi puterile sale erau micşorate datorită slăbiciunii Regelui Lich, Arthas fusese implicat într-un război civil în Lordaeron. Jumătate din forţele disponibile ale celor ridicaţi dintre morţi, conduse de Sylvanas Cea care Fuge înVânt, au încercat să preia controlul asupra imperiului celor ridicaţi dintre morţi.
Arthas, chemat de Regele Lich, a fost nevoit să lase Năpasta în mâinile locotenentului său Kel'Thuzad, în timp ce războiul se extindea peste Pământurile Năpăstuite. Până la urmă, Sylvanas şi rebelii săi ridicaţi dintre morţi, cunoscuţi sub numele de Părăsiţii, au reuşit să ocupe ruinata capitală a Lordaeronului. Construindu-şi propriul bastion între ruinele cetăţii, Părăsiţii au jurat să învingă Năpasta şi să îi oblige pe Kel'Thuzad şi pe supuşii lui să părăsească ţinutul. Slăbit, dar hotărât să îşi salveze stăpânul, Arthas a ajuns în Northrend doar pentru a găsi forţele naga conduse de Illidan şi elfii sângelui care îl aşteptau. El şi aliaţii săi nerubieni s-au întrecut cu forţele lui Illidan pentru a ajunge in Icecrown şi a apăra Tronul Îngheţat.