Cele Șapte Regate (O: The Seven Kingdoms)
(1200 de ani înainte de WarCraft I)
Strom a continuat să fie cel mai important oraş din Arathor dar, la fel ca şi Dalaranul, numeroase oraşe-state au apărut de-a lungul şi de-a latul continentului Lordaeron. Gilneas, Alterac şi Kul Tiras au fost primele oraşe-state apărute şi, cu toate că fiecare avea propriile obiceiuri şi relaţii comerciale, toate s-au aflat sub autoritatea unificatoare a oraşului Strom. Sub supravegherea vigilentă a Ordinului din Tirisfal, Dalaranul a devenit cel mai important centru educaţional al magicienilor din întregul ţinut. Magocraţii care au condus Dalaranul au fondat Kirin Tor-ul, o sectă specializată care avea sarcina de a cataloga fiecare vrajă şi obiect magic cunoscut lumii în acel moment.
Gilneas şi Alterac au devenit susţinători puternici ai oraşului Strom şi şi-au construit armate impresionante care explorau ţinuturile muntoase din sudul Khaz Modan-ului. Aceasta a fost perioada când oamenii au întâlnit pentru prima dată vechea rasă a dwarfilor şi au călătorit prin cavernele oraşului subteran Forja de Fier. Oamenii şi dwarfii şi-au împărtăşit unii altora numeroase secrete despre prelucrarea metalelor şi şi-au descoperit dragostea comună pentru lupte şi istorisiri.
Oraşul-stat Kul Tiras, fondat pe o insulă aflată la sud de Lordaeron, şi-a dezvoltat o economie prosperă bazată pe pescuit şi pe navigaţie. De-a lungul timpului Kul Tirasul şi-a construit o flotă puternică de vase comerciale care navigau prin toate ţinuturile cunoscute în căutarea bunurilor exotice care erau cumpărate şi apoi vândute. În schimb, pe măsură ce economia Arathorului înflorea, cele mai puternice elemente fundamentale ale sale au început să se dezintegreze.
Cu timpul, lorzii din Strom s-au hotărât să-şi mute reşedinţele în ţinuturile luxuriante din nordul Lordaeronului şi să părăsească ţinuturile aride din sud. Moştenitorii regelui Thoradin, ultimii descendenţi ai liniei de sânge Arathi, au susţinut că oraşul Strom nu trebuie părăsit şi astfel s-au confruntat cu dispreţul claselor înalte ai căror membri erau nerăbdători să plece. Lorzii din Strom, dorind să regăsească puritate şi înţelepciune în nordul sălbatic, au decis să-şi lase în urmă vechiul oraş. Departe în nordul Dalaranului, lorzii din Strom au construit un nou oraş-stat pe care l-au numit Lordaeron. Întregul continent avea să primească numele acestui oraş-stat. Lordaeron a devenit o adevărată Mecca pentru pelerinii religioşi şi pentru toţi cei care îşi căutau pacea interioară şi securitatea.
Descendenţii liniei Arathi, rămaşi în ruinele dintre zidurile vechiului Strom, s-au hotărât să călătorească spre sud peste munţii pietroşi Khaz Modan. Călătoria lor s-a încheiat în sfârşit după mai multe anotimpuri şiei s-au stabilit în regiunea nordică a continentului pe care îl vor numi Azeroth. Într-o vale fertilă ei au fondat regatul Stormwind care a devenit repede o putere independentă.
Puţinii războinici care au rămas în Strom au decis să apere vechile ziduri ale oraşului lor. Strom nu a mai fost centrul imperiului, dar s-a transformat într-o nouă naţiune numită Stromgarde.
Deşi fiecare oraş-stat a devenit prosper, imperiul Arathor s-a dezintegrat. Pe măsură ce fiecare naţiune şi-a dezvoltat propriile obiceiuri şi credinţe, ele au devenit din ce în ce mai separate una de alta. Visul regelui Thoradin, care dorea o umanitate unită, a pălit în cele din urmă.