Příčná Ulice

1.6K 99 3
                                    

,, Mariano! Vstávej! " Volala babička na svoji vnučku.
Mariana rychlostí blesku seběhla ze schodů.,, Ahoj babi" pozdravila.
,, Co že tak rychle? " zeptala se babi.,, Vzbudila jsem se ve tři ráno.
Když si k snídani snědly croissant s kávou, babička řekla,, Asi víš, že musím prodávat. To znamená, že se musíš sama dopravit pomocí letaxu do Příčné Ulice. Dám ti peníze a všechno si koupíš... Můžeš si koupit i potřeby na famfrpál. " Dodala.
,, Děkuju! A promiň za ten včerejšek." Zamumlala. Rose se usmála a mávla rukou, že je vše zapomenuto. Obě se objaly.
Babička dala Marianě peníze a ta vystoupila do patra.
V prvním patře byl jediný krb v domě. Už dívka vstupovala do krbu, když uslyšela udýchaný hlas její baničky, řítící se do patra.,, Nezapomeň na ouška" řekla Rose, než její vnučka vstoupila do krbu.
,, Děravý kotel! "

V Děravém kotli vypadla z krbu.
Potom se dostala na zadní dvorek, kde se poklepáním na určité cihly vytvořil vstup do Příčné ulice.
Nejprve zamířila do Krucánků a Kaňourům. Poté se s učebnicemi v podpaží vydala pro hábit.
Takhle prošla všechny obchody, do kterých potřebovala. To nejlepší si však nechala na konec.

Vešla do obchodu s potřebami pro famfrpál.
U nejnovějšího koštěte stáli tři kluci. Mariana se s nimi chtěla začít bavit, ale jelikož její angličtina nebyla nejlepší, mlčela.
Bála se, že by se jí vysmáli.
Jeden z kluků, vysoký, hubený, střapatý černovlásek s modrýma očima, žduchl do ostatních a všichni tři sborem pozdravili.,, Dobrý den"
,, Bonjour" pozdravila francouzky.
Chlapci se po ní zvědavě otočili.
Mariana zrudla. Střapatý jí podal ruku,, James Potter " stiskl jí ruku.,, Mariana Rose Carseová" stiskla ruku železným stiskem (takový mají jen elfové) že James zrudl v obličeji a zapraskaly mu klouby. Mariana se omluvně usmála. Jeden z přihlížejících kluků (bouřkově šedé oči, černé vlasy po ramena, štíhlý, vysoký) chytl záchvat smíchu. Dívka k němu přišla a povytáhla obočí. Nastavila mu ruku.,, Mariana Rose Carseová " tenhle stisk byl ještě horší než ten první. Ozvalo se hlasité křupnutí.,, Promiň" vytáhla hůlku a něco zamumlala.
,, Díky. Sirius Black"
Poslední z chlapců byl celkem vysoký, měl medové vlasy a oříškové oči, na sobě měl plno  jizev. Vlkodlak pomyslela si Mariana. Nevadilo jí to. Ostatně, její nejlepší kamarádka byla taky vlkodlak.,, Remus Lupin" předstsvil se. Jeden pramen vlasů se uvolnil a spadl  blondýnce do obličeje. James jí ho chtěl odhrnout, ona ho však po ruce praštila a skočila do krbu, stojícího v rohu místnosti.
,, Eiffelova 129!"

,, Je mi povědomá" ozval se Remus cestou z famfrpálových potřeb.
,, A mě připadá dost divná" ušklíbl se James.
,, Ale hezká je," bránil ji Sirius
Casanova pomyslel si James.

ELFKAKde žijí příběhy. Začni objevovat