,,Přísahám, že už nikdy nebudu pít," zaúpěla Mariana, když jí vzbudila hlava jako ze skla a žaludkem v krku.
,,To už jsem říkal tolikrát," zašklebil se soucitně James.
,,Dýchejte potichu," zaskuhrala právě se probouzející Lily, která kromě bolavé hlavy a zvracení, které vyšlo na povrch o pár minut později měla celou dobu svěho spánku ohnutá záda, takže jakmile se pomalu zvedala z opěrky gauče, byl slyšet pohyb každěho obratle.
,,Fuj," zašklebil se Sirius, načež schytal od obou dívek s kocovinou naštvaný pohled.
,,Pardon," zvedl ruce v obraném gestu, a při zvuku jeho hlasu vypadala oba nebelvírská děvčata na to, že za chvíli nebude jejich trestní rejstřík tak čistý jako doposud.
,,Eh," hekla Mariana, když se zvedala z krbu. Na zem se začal snášet popel.
,,Sněží!" zavýsli černovlasí chlapci, a z pohledu obou jejich kamarádek jim bylo jasné, že pokud nezmizí teď, už k tomu nedostanou příležitost.
...
Bylo vskutku komické pozorovat dvě kamarádky, které i přes veškerou snahu vypadaly jako mrtvoly.
Křídová pleť, pytle pod očima až ke kolenům, ústa mírně pootevřená, shrbená ramena a rozcuchané vlasy.
Na dvě poměrně vzorné studentky to byl vskutku nevídaný pohled, ačkoliv si mnoho studentů ještě velmi živě pamatovalo mladou elfku po návratu do Bradavic po vánočních prázdninách.
,,Umřu," zaúpěla rudovláska u vstupu do Velké síně v momentě, když se kolem nich prohnala uječená banda prváků.
,,Umřeme společně," dodala blondýnka trpitelsky.
,,Teď, když kouzelnický svět vstupuje do války," pokračovala Lily monotónně.
,,Umřeme na kocovinu," přikývla Mariana.
,,Hrdinská to smrt," ozvalo se za nimi poměrně hlasitě. Schytal za to vražedný pohled.
,,Existuj potichu," poručila Lily mladšímu z bratrů Blackových. Únava, bolest hlavy, zad, a ranní zvracení se na ní podepsaly, tudíž jí bylo jedno, že mluví s někým, kdo opovrhuje mudly. Alespoň na oko.
Regulus se po rudovlásčině výroku hlasitě rozchechtal.
,,Máš. Pět. Vteřin. Potom tě zabiju," zasyčela Mariana s vražedným pohledem.
Když se konečně dívky dostaly do Velké síně, zmoženě padly na lavici. Nabraly si vajíčka se slaninou a k tomu si vzaly černý čaj s mlékem. Klasická britská snídaně.
,,Pošta!" zařval někdo. Do síně doopravdy malými otvory u stropu místnosti vlétlo obrovské množství různých sov. Dobrá čtvrtina z nich se snesla nad nebelvírský stůl, a pouštěla dopisy příjemcům do jídla.
Jeden dopis přistál i před elfkou, která se zrovna chystala nadávat na všudypřítomný hluk.
,,To je od Julliette," zamumlala si pro sebe a zvědavě otevřela oči.
Drahá Rio,
Je to zlé. Nouvelleová se snaží spustit trestní stíhání, ale na ministerstvu jí zrovna dvakrát nemusí. Už sedmkrát během posledních tří dnů ji odváděla ochranka, a dokonce se říká, že ji vyhodí z Krásnohůlek kvůli dělání špatného jména.
Ach, Rio, stýská se mi po tobě. Chybíš mě i Lole. Ptá se, kdy se zase objevíš. Žijeme ale v nejistém světě, a já jí nechci lhát. Nemyslím si ale, že by tak malá unesla pravdu.
Podniku se daří. Četla jsem v místních novinách, že jsme to dotáhli na nejnavštěvovanější mudlovko-kouzelnickou kavárnu. Ale bez tebe bych nikdy nebyla tam, kde jsem teď. Pomohla jsi mi splnit si sen, a já ti maximálně pomůžu. Kdykoli.
Lola pořád myslí na to, co se stalo před dvěma lety. Bolí mě vidět její ztrápený výraz, kdykoli uvidí jeho fotku, a slyšet její křik, když jí provázejí noční můry. Nesnáším jí za to, že zničila mojí holčice život. Nikdy jí to neodpustím. Nezvládnu to, a ani nechci.
Bude to boj. Pro nás všechny. Pro každého možná trochu jiný.Buď silná, Mariano, a nedej se.
S láskou,
JulliettePS: Lola vzkazuje, že pozdravuje, a že tě obě máme moc rády.
Na konci dopisu měla Mariana slzy v očích.
,,Tak vás mám ráda," zamumlala, aniž by si uvědomila, že stále sedí ve Velké síni, a že na ni její přátelé upírají ustarané pohledy.
,,Jsem v pohodě," zalkla se, a rukou si zastínila ústa, aby nebyly vidět její rozklepané rty.
,,Uvidíme se na hodině," řekla ještě, než jako střela vyrazila z Velké síně.
V ložnici pak vylovila z kufru flašku laciného alkoholu, a napila se.
Teď byl okamžik, kdy se chtěla zlít do němoty, ale nemohla. Teď musela být pořád ve střehu.
Ještě jednou se pořádně napila, než vyrazila na hodinu.
Jo, to jste nečekali.
Kapitola tak brzo. Nějak mě to teď začalo dokonce bavit, což je super.
Děkuju za všechny komentáře, hvězdičky a za každé přečtení.
Užívejte distanční výuky a dušení se v rouškách
Ama
Ps: Užijte si Den osvobození, a nezapomeňte na oběti války
ČTEŠ
ELFKA
Random15ti letá Mariana žije se svou babičkou ve Francii. Studuje školu v Krásnohůlkách. Jednoho dne jí však dojde dopis z Bradavic. Dokáže i před zvědavými Poberty ukrýt své pravé já? A co její srdce? Jak dlouho vydrží bez lásky, kterou ji až doposud p...