SAKM 15 (edited)

6.5K 280 26
                                    

Author isya pov

Skip~ sehari sebelum bulan puasa

"ramadhan tiba, ramadhan tiba, ramadhan tiba 🎵🎤🎶".

Ain menyanyi-nyanyi kecil kerana tidak sabar nak sambut bulan ramadhan.

"kenapa kau nyanyi ii lak nih?".shaq membuat muka bosan macam tahik yg slow motion keluar..  = ̄ω ̄=

"saja,kan nak puasa. Nak kena ready apa yg patut lah".ain tersenyum manis. Shaq pon cair.

"kau puasa tak?".shaq memandang ain yg duduk bersila di atas sofa.

"mestilah puasa.Kenapa?".ain mengherotkan bibirnya 😂

"erkk..niat puasa camna eh? Aku lupa la...... "shaq memandang kearah lain kerana malu tahap gaban.

"lah takkan xtahu... Tahun lepas kan baca niat jugak?".

"aku senanya...xper--nah p-ua-sa--".shaq menutup mukanya dengan bantal. Malu punya pasal,kantoi tak pernah puasa

"eh, tapi kena ganti la.tapi tahun ni awak puasa penuh lah ye?".

"hmmm....... Tengok lah kalau aku boleh tahan".shaq menggaru belakang kepalanya yg tak gatal.

"eh, takde ii. Puasa jugak".ain berkata tegas sambil bercekak pinggang.

"alahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh".shaq mengeluh panjang 20 harkat.

"esok sahur ok.Pukul 4 pagi,pastikan bangun ya.tak sabar nak sahur dengan awak. Hihi".ain begitu seronok dan tergelak kecil.

"Ok dah gi tido.esok kan nak bangun awal?".ain menolak bahu suaminya itu. Shaq hanya keras membatu.

"awakk~~".ain memanggil dengan nada yg hotszz.

"ah apa apa?".rupanya shaq berangan dia tengah nak seksa dragon.

"pergi tidur la.Esok kan nak sahur?". kata ain sambil tersenyum

"hmm... Ok". shaq hanya mengangguk

Mereka beriringan(?) naik tangga ke tingkat 3.

Ain membuka pintu bilik membiarkan shaq masuk dahulu. Apabila ain mahu melangkah masuk.

Tiba ii......

Shu~

Benda itu lalu dengan sungguh pantas. Ain pantas berlari masuk kebilik dan mengunci pintu.

Nak tahu apa benda tu?

Benda tu......

Kereta control milik Zach. Zach tengah try control dalam gelap.

Ain yg melihat kejadian itu melelapkan mata. Shaq masih tak tidur. 

Bergolek sana sini sebab xdapat tidur. 

Dia pon bangun lalu duduk didepan laptopnya. Dia membuka youtube, Mendengar lagu bts. 

suami zaman sekarang..

Sekarang sudah sah shaq sudah official menjadi ARMY.

Shaq akhirnya mengantuk.dia menutup laptopnya dan tidur. 

Ain membuka sedikit matanya. Memandang shaq yg tertidur.

Muncul senyuman yg sangat seramm~

Skip

3.34 pagi

"awakkk.... Bangunnn... ".ain menggerakkan shaq dari tidur.

"hmm". shaq beralih kearah lain

"bangun, sahur..... " ain menepuk bahu shaq

"mengantuk la". shaq menggumam

"bangun saya kata".Ain menggoncangkan badan shaq dengan kuat sehingga shaq jatuh katil.

"BUKKK"

shaq selamat tidur diatas lantai. Shaq pun terbangun.

"eh?? Kenapa aku duduk atas lantai pulak nih?".shaq menggosok matanya.

"ish awak ni. Cepatlah turun sahur".

"alahhh... Malaslah. Mengantuk niii".shaq menggeliat untuk meregangkan tubuh badannya yg sasa itu. Abs meletop hawau.

"aisshhh, takde ii. Cepat ii. Bangun. Kalau tak, saya simbah air sejuk". ugut ain

"uish isteri derhaka".membulat mata shaq. Tapi hakikatnya mata dia sepet.

"ni bukan isteri derhaka. Isteri ni cuma nk gerak suami dia bangun sahur". ain berkata sarkatik

"hmm.. Oklaaah".shaq bangun lalu pergi kearah pintu bilik.

Kelihatan Ain merangkak diatas katil dan menarik selimut menutup tubuhnya.

"kenapa tak makan sekali?". tanya shaq hairan

"heheh,saya ABC la".

"ABC?". shaq mengerutkan dahinya

"alah, Allah bagi cuti lah".

"ouh, pastu aku puasa sorang jela?".

"ha'ah, gi sana cepat nanti waktu imsak habis pulak".ain melibaskan tangannya kedepan dan kebelakang.

"Hmmm". shaq mamai dan hampir jatuh tangga tapi disambut Zach maka lagu dilwale kedengaran.

"JAHANAM JAHANAM NERAKA JAHANAM WOI GAY YAOI N FUJOSHI SEKALIAN"

lagu gila tah dari suara sumbang mana berbunyi.

"Thank zach.tidak aku arwah dah tadi".

"welcome boss. Sahur ke? "

"yela. Takkan aku nak gi lunch pulak".

"hehe ok boss. Pegi dulu. Fakelovefakelovedaydream".
Zach membaca mantera dan menghilang begitu saja.

Zach terpinga-pinga disitu.

"Bulan puasa pun jadi.... "shaq duduk dimeja makan. Ain menyediakan nasi goreng untuk shaq dan air kopi yg masih panas.

Shaq dengan mata tertutup menjamah makanan dihadapannya.

"bleh tahan".komen shaq.

Tiba tibaa... Jeng jeng jengggg

Seekor lipas sesat merayap ditangan shaq.Shaq membuka matanya dan melihat tangannya.

"hai". lipas itu menegur shaq.

lipas itu seekor lipas dari planet yg mempunyai bahan kimia dan membuatkan lipas bermutasi

"WoihhLipasNyahKauDariTanganProlesAkuLaBabun".shaq dikehendaki rap dengan laju kalah rap monster bts.

Akhirnya lipas itu berhijrah dengan membuka sayap yg menakutkan bagi semua para wanita.

"fuhh, kacau betul la lipas tu pun. Nasib ain tak nampak. Hilang swag aku". 

shaq bercakap seorang diri. Pocong yg dikehendaki sesat didalam bulan puasa ini dan dalam ff ini sedang bergolek dilantai terdengar shaq bercakap seorang diri bergolek dengan laju sebab dia terdengar lipas bercakap dengan shaq. #RIPPOCONG #ARWAHPOCONGBAIKORANGNYA

"hmm. Kenyang dah la. Naik dulu la".shaq meletakkan sudu dan berambus macam tu saja.

Dia naik kebilik dan melihat ain yg tertidur pulas. 

Dia membelai rambut ain yg berwarna hitam pekat. Ain menggerakkan kepalanya apabila terasa terganggu.

'comel'. Desis hati shaq. Shaq geram melihat bibir ain lalu mengherotkan bibir ain ke kiri dan ke kanan.

"haha".shaq tergelak sendiri melihat wajah ain yg berkerut apabila lenanya terganggu.

Bersambung....

Double update is comingg....

Special tags: AinsszRaMShaq_iSmailNajwaFarezol

(C) Suami Aku Ketua Mafia?! edited✔️Where stories live. Discover now