Author pov
"MAMA!"
Shaq masuk dan melihat mamanya yg berehat diatas katil.
Shaq melihat ain yg sedang berborak dengan mamanya. Shaq ternganga luas dan hampir mulutnya dimasuki oleh lalat durjana
Tak percaya apa yg dia tengok. Zach tengah terbongkang tidur bawah katil. Lol
Eh eh shaq tak percaya ain tengah berborak dengan Mama dia.
"eh shadiq dah sampai?".Shaq melihat mama dia dengan muka yg shock
"ha'ah. Mama okay?". tanya shaq berjalan ke tepi katil
"mama okay cuma tak boleh jalan" kata mak shaq
"nasiblah mama okay. Terkejut shadiq masa ain call mama Ada dekat hospital".
"terima kasih sangat ii ain. Mama malu sangat dengan ain. Walaupun mama marah ain, ain tetap tolong mama".
"ain sayang mama..ain takkan biarkan mama sakit.. Ain nak rasa kasih sayang seorang ibu sebab ibu ain dah tiada". ain membuat muka sedih
"kenapa sayang? Kenapa dengan ibu kamu?".
"ibu ain kena bunuh.... " mata ain mula berkaca.
Shaq lantas menarik ain kedalam dakapan dia. Ain teresak-esak menangis.
"maafkan mama sebab Tanya.. Tapi dia kena bunuh dengan siapa? Orang tu dah kena tangkap?"
"d-dia... budak mama...masa tu Ain kecil lagi... Ain tak berapa ingat. Ain cuma ingat dia tembak ibu ain dengan pistol.. Dan muka dia nampak terkejut"..
Shaq yg mendengar apa ain cakap tu tiba ii teringat sesuatu mimpi buruk.
Throw back start!
Dato M.Azhar dan Tan Sri Raja Ismail adalah musuh. Mereka ada menyimpan dendam antara satu sama lain. Dendam yg tak dapat diketahui
Papa Ain dan Papa shaq adalah musuh sejak turun temurun. Entah apa dendam dia isya pun tatau.
Papa shaq telah menculik ain dan papa ain telah menculik shaq. Kira tertukar anak la macam tu.
Mereka mencari maklumat tentang anak mereka,tak sangka musuh yg dibenci menculik anak mereka.
Bila dah tahu siapa culik tu, mereka berunding dan berjumpa.
Mereka berdua berjumpa di Gudang lama dengan tebusan masing ii iaitu ain dan shaq.
Shaq masa tu berumur 10 tahun dan ain berumur 5 tahun.
Ain dan shaq menangis dan meraung mahu pergi kearah papa dan mama mereka. Datin Sarina, ibu ain dan Puan Sri Maisarah,ibu shaq turut berada disana.
"Kau lepaskan anak aku!".papa ain menjerit menahan amarah.
"kau pun lepaskan anak aku la bodoh!".papa shaq jugak menjerit.
Mama shaq dan mama ain menjeling antara satu sama lain. Masing ii memegang pistol jika sesuatu terjadi.
Papa ain dan papa shaq melepaskan anak musuh mereka
Papa shaq yg membuka pelukan untuk memeluk shaq tidak perasan dengan papa ain
Sebaik sahaja Ain berlari kearah kaki papanya. Papa Ain terus mengangkat pistol dan menembak dada papa shaq.
Tan sri raja ismail akhirnya terduduk sambil memegang dada kanannya.
"ABANG!!". puan sri maisarah berlari mendapatkan suaminya.
Shaq terpaku melihat darah yg keluar membuak-buak dari dada papa dia.
"papa!! Papa okk?!". shaq memegang bahu papa dia. Tan Sri raja ismail hanya tersenyum paksa.
Ain yg melihat kejadian itu terkejut dengan tindakan papanya.
Akhirnya Tan Sri Raja Ismail menghembuskan nafas terakhir. Dia rebah dalam pangkuan anak dan isterinya.
"TAK GUNA!"Shaq mengetap giginya geram. Dia mengambil pistol milik papanya dan berpaling.
Dan serentak itu dia menekan picu, tembakan dilepaskan. Mama ain yg ketika itu dah ternampak shaq mengambil pistol itu terus berlari kearah hadapan suaminya.
Tembakan itu mengenai jantungnya. Mama ain terus rebah keatas lantai yg memang tak bersih. Papa ain terkejut dan memangku isterinya. Ain jugak berlari mendapatkan mamanya.
"maafkan ma--ma... Sebab.. Tak jaga... Sayang... Betul ii".habis saja mama ain mengungkapkan ayat itu, dia menghembuskan nafas terakhir..
Papa ain mengalirkan air mata..
"SAYANGG!!!".
"MAMA!!! JANGAN TINGGALKAN AIN!!".ain meraung kesedihan..
Orang ii suruhan papa shaq dan papa ain masuk kedalam dengan keadaan tergesa-gesa apabila terdengar bunyi tembakan
Orang suruhan papa shaq mengangkat jasad Tuan mereka yg sudah tidak bernyawa. Yg hati tak kental mengalirkan air mata jantan.
Papa ain pula mengangkat isteri tercinta yg telah pergi meninggalkan dia untuk selamanya..
Ain dan shaq sempat bertentang mata. Mata sembab ain menjadi perhatian shaq.
Mata biru shaq berkaca menyebabkan ain terpaku melihat mata shaq.
Shaq tersenyum kearah ain.
"aku akan cari kau".shaq berkata perlahan dan ain tak dapat dengar.
Mereka pergi kearah berlainan.. Orang suruhan mereka yg tinggi dan berpakaian hitam menyukarkan pandangan ain untuk melihat shaq.
End throwback oyeah
Kepala shaq terasa seperti kejutan elektrik apabila dia teringat kan perkara yg dah bertahun terjadi..
Sekarang baru dia tahu.. Budak perempuan yg dia cari selama ni adalah isteri dia.
Shaq memegang kepala dia yg berdenyut. Ain mengelap air mata dia dan melihat shaq.
"awak ok x?"Ain melihat mata shaq
"urghh. Pening sikit".shaq duduk disofa.
Mama shaq hanya memerhati.
Skip
Shaq dan ain balik kerumah, mama shaq duduk dihospital ditemani Shafinaz, adik shaq.
Shaq dan ain duduk tak berkata apa ii diruang tamu banglo 5 tingkat itu.
"Abang, nak air? Ain buatkan".
"takpelah ain. Rehat ja.. Abang nak keluar jap".
"ok abang. Hati ii".
Shaq keluar dari rumah dengan menaiki Lamborghini.
Shaq mahu jumpa kawan dia kejap. Tengah otw. Ada kereta Ranger berwarna hitam merempuh belakang kereta shaq.
Then....
Bersambung.....
Hai ii. Vote and comment tau
Cayunk isya
YOU ARE READING
(C) Suami Aku Ketua Mafia?! edited✔️
FanfictionEDITED Ain Nasuha seorang gadis kampung yang baru sampai ke KL menghadapi masalah apabila dia tertangkap basah dengan seorang lelaki didalam sebuah rumah sewanya. Hal ini menyebabkan dia terpaksa berkahwin dengan lelaki yang dia baru kenal tak samp...