Sakm berayaaa
Author pov
Pagi hari raya yg mulia..
"hmm... Awak. Bangun.... Mandi lepastu sembahyang hari raya".ain menggerakkan shaq yg tido mampos.
"hmm.. Mengantuknya... Panas la". berkerut muka shaq
"pagi ii ni takkan panas?"
"hm........ ".shaq seperti menolak sesuatu dan benda tu adalah ain.
Shaq panas sebab Ain duduk atas dia.
ada ke patut ain pergi duduk atas peha shaq?
"awak bangun. Nanti ayah saya marah pulak". ain turun dari badan shaq
"hmm. Oklah".Shaq mengambil tuala dan kebilik air.
beberapa minit kemudian..
"hmm... Ain...... Solat raya kat surau ke masjid?".tanya Shaq sambil mengelap rambutnya dengan tuala.
"ikut ayah saya, ayah suka pergi masjid tunku intan syafinaz".
"aku nak naik apa pegi sana?".
"don't worry. Ayah ada motor demak yg abang saya hadiahkan".
"wait-----sejak bila kau ada abang ni?". tanya shaq dengan muka hairan
"sejak lahir?". kata ain dengan muka tak bersalah
"kenapa tak bagitahu aku?".
"dah awak tak tanya". ain berkata selamba
Shaq menepuk dahinya yg putih mulus itu.
"dia tak balik ke?".
"mungkin dia sampai nanti".
"Ok". shaq memakai baju melayu berwarna biru.
Shaq mengikut ayah ain menaiki motor ke Masjid tunku intan syafinaz.
Tinggallah ain dan maknya dirumah menyiapkan ketupat dan serunding yg enak dan menyelerakan.
2 jam kendian.....
Akhirnya pakcik hashim dan Shaq pon balik. Shaq hanya menunjukkan muka meluat dan dingin apabila tadi dia diusya oleh 3 orang gadis yg gediks.
"Jomlah makan. Eh mana Zach? Dari tadi hilang".Ain tercari-cari zach.
"maaf Cik Ain. Saya sesat dalam ladang getah tadi. Nasib ada pocong tunjuk jalan balik". Zach muncul dengan pucat dan berpeluh.
"Lah kesian awak. Nah air".ain menghulurkan air orange kearah zach. Zach menyambut dan meminumnya.
"oi Oi. Suami sebelah ni tak layan ke hah?". shaq buat muka x puas hati
"sorry la awak, tak perasan pulak". ain menggaru kepalanya
"aku ada dekat sini dari tadi kot". kata shaq dengan muka dingin
"kan saya kata mintak maaf dah kan?".Ain cuba mengawal nada suaranya, mahu saja dia naik angin.
Tapi bila ingatkan shaq suaminya dan mafia bertauliah,dia kecut perut.
"k fine".Shaq memasamkan muka.
Tiba ii mak ain datang.
"kenapa ni Shaq..awat tak makan. Banyak ni".Makcik Aina menegur shaq yg bermuka masam.
"Tak lapar sangat la mak"
Shaq menunjukkan muka dingin ais bekunya dan menjeling ain. Ain telan air liur.
"awak... Kenapa ni hurm? Tak lapar ke sayang. Nak saya suapkan?".Ain menunjukkan taringnya. Bukan vampire eh.
Ain membuat suara manja untuk mengumpan shaq. Ain orang yg shaq sayang jadi mudah nak pujuk shaq.
"Okla". Shaq membuka mulutnya.
Ain menyuapkan ketupat dan serunding. Shaq mengunyah dengan berselera.
Baru dia tau serunding mak ain ni memang sedap nak mati.
Sedang syok bergelak di meja makan. Mereka terdengar laungan seseorang diluar.
"Assalamualaikum mak!".rupanya abang Ain dari KL pon tiba.
"waalaikumsalam faris. Balik pun anak mak sorang ni!".mak ain pun memeluk faris. Faris membalas ibu angkatnya itu.
Ain,shaq dan zach menjamu selera didapur.pakcik hashim main sabun dalam bilik air kot.
Nak basuh kasut katanya. Entahlah
"Shaq,Zach.ni Faris Iskandar. Anak angkat pertama mak. Abang kandung Ain".
"Huh? Ain, kau langsung tak tegur abang kau ni hah? Buat taktau je".
"alah abang ni. Selalu ja jumpa.relax la".ain meneruskan suapan ketupat kedalam mulut.
"what the hell?".
"duduklah abang oi. Jangan dok hell sangat".ain mengulingkan biji matanya.
"apakah yini?!". faris buat muka nak pijak kepala ain
Faris pun duduk ditepi ain. Merasa ketupat yg dibuat maknya.
Zach dan Shaq hanya melihat Abang ain langsung xtegur mereka.
Ish ii kesian dua ekor tu.Ops! dua orang tu.
Faris mengangkat muka lalu berpaling kearah Shaq dan Zach
"ni siapa pulak?".kata faris dan mengacukan garfu kearah muka mereka. Masing ii menelan air liur.
"ni.....suami ain...... dan ni....... Kawan dia.... ".ujar ain lambat ii
"apa nama kau?". Faris menanyakan soalan dengan muka dingin bak ais.
"nama aku Raja Shadiq. Ni Zachery".Shaq menjawab dengan muka dingin sedingin ais. Zach hanya makan.
Baru saja Faris mahu bangun dan menggenggam penumbuk kearah shaq.
"Aduhhh!!!!".bergegar satu rumah. Rupanya ain pergi pijak kaki Faris.
"kenapa ni bang? nak lagi?".ain menunjukkan senyuman yg creepy.
"tak nak ii".faris mengelengkan kepala kekiri dan kekanan. Shaq disitu pun hairan.
"makan la. Tunggu apa lagi?". Ain memberi arahan garang.
Mereka berdua lantas memasukkan makanan kedalam mulut. Zach tak payah suruh makan, dah penuh mulut dah pun.
Skipp
Mereka duduk diruang tamu. Masing ii tak bercakap. Melayan perasaan sendiri ja.
Ain duduk di atas lantai dan tertidur. Shaq bermain game. Zach berjampi. Faris tertidur kat kerusi.
"assalamualaikum!kami datang nak raya!". jeritan budak ii itu mengejutkan mereka semua.
"waalaikumsalam. Marilah naik". ain tolong jawab.
10 orang budak naik keatas. Penuh kerusi, ada yg duduk atas lantai.
"awak, ada duit seringit ii tak? Saya takda duit kecik".
"hah, ada ii".Shaq menghulurkan duit kepada ain. Budak ii itu makan ketupat sampai habis, kuih pun tinggal sikit.
Lalu mereka pun bersalaman dengan Zach, shaq, faris dan ain.
Ain menghulurkan 2 ringgit seorang. Hahaahahahahaha isya pun bagi duit raya dekat budak ii pon singit *evil laugh*
Bersambung...
Ok tahun depan isya update
Isya sedih sebab orang yg baca cerita ni tak vote. Oklah bye
Special tags: RaMShaq_iSmail
Ainssz
YOU ARE READING
(C) Suami Aku Ketua Mafia?! edited✔️
FanfictionEDITED Ain Nasuha seorang gadis kampung yang baru sampai ke KL menghadapi masalah apabila dia tertangkap basah dengan seorang lelaki didalam sebuah rumah sewanya. Hal ini menyebabkan dia terpaksa berkahwin dengan lelaki yang dia baru kenal tak samp...