SAKM 26 (edited)

3.9K 144 4
                                    

Author pov

1:02 pagi...repeat... 

Pagi

"huarghh!! sakitnya belakang". Shaq meregangkan badannya. 

Sakit badan dia bila dah sejam cari buah rambutan tak jumpa-jumpa.

Zach yg duduk disebelah shaq dah macam zombie.. 

Mata buka tapi air liur meleleh turun sampai dagu dah

"Woi Zach, kita nak cari kat mana ni?". tanya shaq dah macam orang gila

"mana lah aku nak tahu wahai boss. Mengantuk ni..." Zach menguap buat kali ke-200.

"tu ada budak seven eleven bawak rambutan!". Shaq menjerit sambil memberhentikan kereta.

Dia dengan ekstrem lompat keluar dari kereta. si Zach pulak jatuh kereta sebab tersangkut pintu. Ayat keling Bnyk gais

"adik!!berhenti!!". budak sebenleben memandang kearah shaq.

"kenapa bang?saya nak balik doh ni. Ngantuk sangat nih". budak tu budu

"abang nak beli rambutan adik boleh tak. Abang bayar dua kali ganda".

"eHh mano Boley bang!saya lapor sangat rambutan ni". kata budak sebenleben tu

"boleh la... Isteri abang kat rumah mengidam nak makan rambutan. Please...".shaq membuat muka kesian.

"errr.nah LA bang".sebenaqnya....

Dia bagi rambutan tu bukan sebab kesian.. Tapi sebab Zach asyik buat muka seram.. Dengan Pocong dia dk belakang.. Sapa rindu cik Cong angkat kaki.

"berapa dik?". tanya shaq mengeluarkan dompet

"ikut suka hati abang lah".budak sebenleben tu menunduk sebab xnak tengok si zach.

"nah ambik la ni. Abang bagi macam abang kata tadi". 

Sekeping not 100 diberi kepada budak seven eleven yg tak diketahui namanya.

"uii trima kasih bang. Saya balik dulu".budak tu lantas menaiki motor honda ex5 dia lalu memecut dari situ.

"Jom LA Zach. Lega dapat jugak rambutan". shaq menghembus nafas lega

"yeah boss mission complete". Zach berjoget keriangan akhirnya Dia dapat balik tidur.

"Jom Jom. Aku mengantuk rasa nak pitam dah ni". Shaq masuk dalam kereta diikuti Zach.

Mereka akhirnya sampai dirumah. Lepas shaq keluar dari kereta, Zach terus hilang. Pi tido la tu.

Ain duduk diruang tamu tunggu shaq balik.

"abang dah balik!".Shaq balik tanpa beri salam

"waalaikumsalam".kata ain menunjukkan poker face.

"err.."Shaq tersengih.

"mana rambutan?"

"ni.macam yg sayang nak. Penat abang cari dengan zach".

"yeyy..."Ain menyambar plastik ditangan shaq lalu menghilangkan diri kedapur.

"Uish.. Pepelik betul bini aku".Shaq melangkah kedapur.

Ain duduk dikaunter sambil makan rambutan.. Dah macam orang tak makan seminggu.gelojoh betul, bini sape ni?

"makan elok ii sayang nanti tercekik biji pulak". kata shaq menunjukkan muka risau

"OK!". Ain makan sampai habis satu plastik..

"blurk... Alhamdulillah". ain mengusap perut.

"anak mama dah kenyang?".Ain lantas tersenyum sendiri.

"anak papa dah kenyang la tu"Shaq mengusap perut ain. Ain tersipu malu.

Then mereka pun masuk tidur

-pagi-

Ain membuat sarapan untuk suami tercinta, shaq.

Shaq memperbetulkan tie dihadapan cermin. Rambut dia digayakan ke atas. Acah orang karporat.

"sayang. Abang pergi kerja dulu, kalau sayang nak apa ii panggil zach". kata shaq sambil tersenyum

"baik abang". Ain tersenyum sambil menghulurkan beg hitam berisi dokumen meeting.

Shaq pun otw gi tempat kerja.

Dalam pukul 10 pagi, seseorang memasuki rumah shaq. Dia adalah mak shaq..

"hoi perempuan!".mak shaq mengherdik  ain. Ain jalan perlahan kearah mak shaq.

"kau boleh berambus dari rumah ni. Ni rumah anak aku!".

"tapi... saya isteri dia". kata ain takut ii

"menjawab kau ya!! Sekarang kau keluar!".

Zach yg mendengar teriakan mak shaq terus pergi keruang tamu.

"ada apa ni puan?". tanya zach

"kau halau perempuan ni keluar!" arah mak shaq

"maaf, tapi saya tak boleh".

"tak guna kau kan!! Dengar jelah cakap aku babi!".mak shaq mencarut dengan muka yg makin berkedut lol. Shaq mohon Jngn terasa.

"tak boleh puan. Dia isteri Tuan shadiq".

"bebal kau kan!". Mak shaq berjalan kearah Zach lalu menampar pipinya.

"tu sebab kau tak dengar cakap aku! Dan kau perempuan. Jangan ingat kau boleh selamat! Aku akan pastikan rumah tangga korang hancur!". tengah syok mak shaq ni marah, dia tersadung karpet lalu terjatuh.

Sebagai menantu yg baik bak kata ains.

Ain dan Zach berlari mendapatkan mak shaq. Mak shaq menahan sakit di kaki..

kemungkinan terseliuh

"mama!". Ain memapah mak shaq dengan bantuan Zach. Kalau takda Zach parah la ain. Ain tu dah lah kecil. Satgi innalillah.

Zach mengambil kereta Honda Civic milik shaq. Ain mengambil dompet dan terus masuk kereta.

Rumah tak apa sebab ada pengawal yg berkawal keliling rumah.

Mereka membawa mak shaq ke hospital kuala lumpur. Mak shaq dihantar kedalam bilik kecemasan.

Ain dan Zach menunggu diluar. Ain segera menelefon shaq. Shaq segera otw ke HKL.

Seorang doktor keluar dari bilik kecemasan dan pergi kearah mereka berdua.

"apa hubungan cik dengan pesakit?". name tag doktor dipandang oleh ain. Doktor Stephen azmi.

"saya menantu dia. Suami saya dalam perjalanan".

"ok macam ni, ibu awak mengalami keretakan buku lali mungkin sebab terjatuh. Kami dah pindahkan kedalam wad 7A. Bilik 395. Awak dah boleh pergi berjumpa ibu awak sekarang".

"ok thanks doc, Jom pergi zach"Ain berjalan meninggalkan doktor itu diikuti Zach.

"cantik orangnya tapi gangster". doktor Stephen hanya tersengih. Dia kenal sangat dengan ain, tapi ain pulak lupa pasal dia.

Bilik 395 ditolak oleh ain. Mak shaq terbaring diatas katil dengan kaki dibalut.

Shaq pun tiba di HKL. Dia bertanya dikaunter. Nurse yg bertugas memberitahu bilik mak shaq.

Shaq menolak daun pintu bilik 395.

"mama?!"

Bersambung....

Hai guys ISYA ixani disini

Tengah otw gi korea

Bye hoho

(C) Suami Aku Ketua Mafia?! edited✔️Where stories live. Discover now