Kaya pov
Ik word wakker van mijn wekker. Ughh. Ik open mijn ogen en doe ze weer dicht. Ik draai me weer om en val er af. O ja ik lig op de bank. Ik ta op en maak mij klaar.Ik loop het lokaal binnen. En ga naast Erica zitten. Ik ben nooit zo aanspreek baar in de ochtend. De docent komt het lokaal binnen lopen. "Wil Kaya Hadeway naar mijn kantoor komen alsjeblieft." Word er omgeroepen door de dericteur. Ik kijk mijn vriendinnen vragend aan. Iedereen uit mijn klas draai zijn of haar ogen zijn gericht op mij. Ik pak mijn spullen weer in en loop het lokaal uit.
Ik kom aan bij de dericteur. Ik klop op de deur van zijn kantoor. "Binnen." Ik open de deur. Daar zitten de vier jongens die ik liever niet zou willen zien. Ik laat een kleine grom horen. Luke Hemmings, Michel Clifford, Ashton Irwin en Calum Hood. Ik word al misselijk van die laatste naam. Mijn gezicht trekt weg. "Euh ja Kaya. Deze jongens waren een beetje laat met hun aanmeldingen en waren dus niet optijd. Ik dacht dat jij ze misschien een rondleiding kon geven." "Ja. Uhm meneer dat zou ik graag doen maar ik heb nog een paar opdrachten gekregen. Die wil ik graag af hebben." Probeer ik. "En wat zijn die opdrachten?" Ik kan niks zo snel verzinnen. "Juist ja dat dacht ik al." Ik zucht. Ik denk dat het beste is om opnieuw te beginnen. "Juist Uhm. Proberen kan tijd." Zeg ik met een scheve glimlach. "Ga maar met Kaya mee jongens." Ik zucht. "O en Kaya. Je krijgt de hele dag vrij." Dat leverd wel een pluspunt op maar er blijven nog steeds nadele. Vier. Ik zit met Luke opgeschept, met Michael, met Ashton en met Calum. Misselijkheid komt weer in mij op. Ik doe gewoon alsof ik ze nog nooit heb gezien. "Nou jongens ik ben Kaya Hadeway en ik zit hier al zes jaar op school. Ik heb een band met mijn vriendinnen en we treden hier regelmatig op. Nu jullie." Ze kijken mij verbaast aan. Dan begind Ashton. "Ik ben Ashton Irwin en ik speel de drum en zit in de band vijf seconds of summer." Ik knik. Wist ik al. "Ik ben Michael Clifford ik speel de gitaar maakt niet uit wat voor gitaar en zit ook in de band vijf seconds of summer." Wist ik ook al. "Ik ben Luke Hemmings ik speel de Electric gitaar en zit ook in de band vijf seconds of summer." Ik knik. Wist ik ook al. Dan trekt Calum zijn mond open. "Ik ban Calum Hood en speel de basgitaar en zit ook in vijf seconds of summer." Wist ik al vanaf mijn negende. Ik knik. "Oké, jullie kunnen hier jullie sleutels op halen van kamers. Er kunnen twee personen per appartement dus jullie zullen gescheiden worden." Ik pak de sleutels van de balie die de vrouw aan mij geeft. "Dankje mevrouw Smith." Zeg ik en ze glimlacht naar mij. Ik vouw de drie sleutels uit zodat de jongens kunnen kiezen. Ashton gaat als eerste. "Yes. Mijn geluksgetal 101." Ik moet lachen. "Luke pakt de volgende. "Sleutel 101." Zegt hij met een grijns. "Shit." Zegt Ashton. Ik rijk de sleutels uit naar Michael en Calum. Calum seint naar Michael dat hij eerst mag pakken. "Ik heb sleutel 230" "Daar zit Matthew. Hij is opzich wel aardig." Hij knikt. "De laatste sleutel." Zeg ik en rijk de sleutel naar Calum met een glimlach. "Ik heb sleutel 298. Weet je ook wie daar zit?" Vraagt Calum. "Oké. De kamers zijn makkelijk te vinden. Sleutel 101 is te vinden op verdieping 1 want op de begane grond zijn alle lessen. Verdieping een dus gang een en kamer een. Kamer tweehonderd en dertig is dus verdieping twee gang drie en kamer nul eigenlijk. En precies het zelfde met sleutel nummer tweehonderd acht en negentig." Zeg ik zijn vraag negerend. "Kunnen jullie het zo vinden denk je?" Vraag ik. Ze knikken. "O en anders kunnen jullie het altijd aan mevrouw Smith vragen. Die zag je trouwens bij de balie." We staan inmiddels voor het trappenhuis. Ze knikken. Ik loop naar mijn of moet ik eigenlijk zeggen onze kamer. Ik zucht. Waarom ik. Ik doe de deur open. Nu zul je wel deken je hebt toch les. Nou nee zoals je misschien gehoord of gelezen hebt ik heb vrijstelling gekregen. Ik ga op mijn bed zitten. En nu wachten totdat Calum het gevonden heeft. Ik hoor de deur open gaan. Het was dus toch een goede uitleg. "He Kaya. Jij zit bij mij." Ik knik. "Jammer genoeg wel ja." Mompel ik. Hij legt zijn spullen weg in zijn slaapkamer. Ik zucht. Er word op de deur geklopt. "Ja binnen." Zeg ik. Calum komt binnen. "Kaya ik weet dat jij het bent." "Wie is wie." "Kaya ik weet dat jij mij ook en de jongens ook herkent. Ik ben niet gek Kaya." Ik zucht en ga liggen. "Kaya." "Wat Calum. Wat moet ik doen moet ik je nu gaan smeken of wat dan ook. Eigenlijk ben jij inderdaad echt een eikel. Net als Melodie zei. Ga weg nu." Hij knikt en gaat weg. Ik sta op en gooi de deur dicht, doe die op slot. Ik hoor een andere deur dicht gaan. Fijn alleen. Ik leg mijn hoofd op mijn kussens. En val langzaam in slaap midden op de dag.
JE LEEST
I Found You Again|| 5sos Calum Hood
FanfictionDe vriendschap begon met: 'He' De vriendschap eindigde met: 'Ik haat je! Ik hoef je nooit meer te zien!" Kaya Hadeway is de beste vriendin van Calum Hood. De basgitarist van 5 seconds of summer. Ik kan beter zeggen wás de beste vriendin. Na een hef...