Calum pov
Ik zie Kaya weg lopen voordat ik nog iets anders kan zeggen. Ik zucht. En weer heb ik het verpest. Zoals altijd verpest ik het tussen ons tweeën. Er kan nooit wat goeds gaan zonder dat er weer problemen oplopen tussen ons.
Ik zie Kaya weglopen voordat ik iets anders kan zeggen. Ik zucht. Mijn telefoon trilt in mijn broekzak en ik neem op. "Met Calum.",zeg ik een beetje geïrriteerd. "Kan het ook iets vrolijker Cal", hoor ik Ashton aan de andere kant van de lijn. "Jo Ash." "Je bent toch naar de winkel?" "Nee ik ben naar de Noordpool om de kerstman en zijn elfjes te helpen met de voorbereidingen voor de kerst." "Gast het is pas Juni." "Ooit gehoord van sarcasme Ashton." "Hahaha wat zijn we weer grappig.", zegt Ashton ook geïrriteerd. "Ma ff serieus. Wil je popcorn mee nemen?" "Denk je dat ik daar al niet aan had gedacht vriend?" "Oke zie je zo dan." "Zie jullie zo.", eindig ik het gesprek.
Als ik de boodschappen in de auto aan het laden ben ben, gaat mijn telefoon weer af. "Wat?", brom ik. Ik heb immers het moment met Kaya weer verpest in de winkel. "Ik bel wel terug als je in een goede bui bent.", hoor ik de bekende stem. "Wacht Erica.",roep ik half. Ik hoor geen gepiep dus ik vermoed dat ze nog aan de lijn is. Het is even stil. Ik weet niet wat ik moet zeggen. "Hoe", begin ik. "Je wil weten hoe het met Kaya is?", vraagt ze als ik mijn zin niet afmaak. Ik knik. "Euh ja.", zeg ik als ik besef dat Erica mij niet kan zien. "Eerlijk. Ik heb geen idee." "O."
"Maar hoe is het met jou?",vraagt Erica. "Euh, het gaat denk ik." "Denk je?" "Ik heb Kaya net gezien in de winkel.", ga ik verder. "Dat kan denk ik wel. We houden een meiden middag.", vertelt ze. "Heeft ze tegen je gepraat?" "Nou soort van. We botsten tegen elkaar op. Ze was helemaal in paniek en toen ik sorry zei werd ze pas rustig. Ik zei dat ik niet alleen sorry moest zeggen voor die botsing maar ook voor dat bericht.", vertel ik. "En terecht. Jullie zijn echt klootzakken weten jullie dat?", versterkt Erica haar mening. "Ik wilde het niet.", zeg ik zacht. "Je wilde het niet?", zegt ze met een verbaasde en sarcastische stem. "Het moest van Simon.", zeg ik kwaad en sla op het stuur.
Ik ben ondertussen in de auto gaan zitten. "Rustig Calum. Je hoeft je auto niet te slopen." "Hoe weet je dat ik in de auto zit?", vraag ik verbaast. "Als je o het steur slaat komt er een geluid uit weet je wel." "O ja." "Maar waarom belde je eigenlijk?", vraag ik. Het is stil aan de andere kant. "Erica?" Ik hoor haar zuchten. "Ik ken Kaat al zes jaar. Ze was een half jaar samen met jou en ik heb haar nog nooit zo gelukkig gezien toen." Ik glimlach als ik terug denk aan die tijd. "Maar nu is het uit door die vervloekte Simon." Mijn glimlach verdwijnt snel dat je jezelf zou bedenken dat ik een glimlach had. "Ik wil mijn beste vriendin weer gelukkig zien." "Het" "Met jou." Het spijt me. Wilde ik zeggen. "Waarom? Ik heb haar zoveel pijn gedaan." Een traan ontsnapt uit mijn ooghoek. "Jullie zijn voor elkaar gemaakt. Ik wil jullie weer samen zien. Jullie maken elkaar gelukkig en vullen elkaar aan." "Ze haat me." "Ze haat je niet ze houd van je. Dat zei ze zelf." Ik ben even stil. "Geloof mij nou maar. Ik ken haar ondertussen langer en beter dat jij doet." "Wanneer wil je dat doen dan?",vraag ik. "Kunnen Rachel, Melodie en ik morgen langs komen?" "Ja is goed. We zijn bij Ashton thuis." "Oke ik zie je morgen." "Zie je morgen." We hangen op en ik rij naar huis.
Ik open de deur. "Ey gast waarom duurde het zo lang?", hoor ik Luke roepen. "Ooit gehoord van vrienden hebben.", zeg ik geïrriteerd. Ik hoe drie zakken omhoog. "Ik heb eten." "Aanvallen!", roept Micheal. Hij staat van de bank op en rent naar mij om de eerste zak te pakken. Ik zet een stap opzij. Micheal kan niet meer remmen en knalt tegen de muur aan. Dat moet pijn hebben gedaan. "Verdomme Cal." Ik negeer Michel en ga op de bank zitten. "Maar wat is er nou gebeurt in de winkel?", vraagt Ashton. Ik vertel het verhaal. Ook het gesprek tussen Erica en mij dat ze morgen komen.
"Oke, ander onderwerp. Wanneer is de volgende tour of het volgende optreden?", vraagt Luke. Op dat moment gaat Ashtons telefoon af. "Simon.", mompelt hij. Ashton neemt op en zet hem op de speaker. "Kunnen jullie naar Hey or Hi records komen?" "Ja we komen er aan." Ashton hangt op en we doen onze jassen aan. "Wat moet die vent nu weer?", mopper ik. De jongens zuchten ook en we vertrekken.
Als we daar zijn lopen we direct naar het kantoor van Simon. "Fijn dat jullie zo snel konden komen.", zegt Simon als we zitten. Ik kijk ongeïnteresseerd rond en zie een onbekend meisje zitten. "Jullie zijn minder in het nieuws." Voordat Simon verder kan gaan, gaat Luke er fel tegen in. "Hoe bedoel je 'jullie zijn minder in het nieuws'?" Luke maakt lucht aanhalingstekens. "Calum en Kaya zijn maar zeven weken uit elkaar, door jou, en er zijn nog steeds roddels over." "Kijk naar Calum dan. Hij ziet er uit als een wrak.", steunt Micheal Luke. Ik kijk Micheal beledigd aan. Micheal negeerd mijn blik en kijkt nors voor zich uit. "Juist en daarom heb ik iemand voor hem geregeld."
Simon wijst naar het meisje die er ongemakkelijk bij zit. "Jongens dis Alysha. Vanaf nu Calum's vriendin."
Sinds dat die woorden uit zijn mond kwamen, stort mijn wereld in.
JE LEEST
I Found You Again|| 5sos Calum Hood
FanficDe vriendschap begon met: 'He' De vriendschap eindigde met: 'Ik haat je! Ik hoef je nooit meer te zien!" Kaya Hadeway is de beste vriendin van Calum Hood. De basgitarist van 5 seconds of summer. Ik kan beter zeggen wás de beste vriendin. Na een hef...