Calum pov
Ik lig op mijn bed. Ik had nooit zo bot moeten uitvallen tegen Kaya. Ik ben haar weer kwijt. Ik besluit naar de rest te gaan. Die zullen vast bij Ashton en Luke zijn.
"He, Cal.", zegt Rachel. Ik mompel een 'hoi' terug. "Ik mis Kaya nu al.", zucht Erica. Iedereen maakt een instemmend geluid. "Waarom hebben we dit plan überhaupt gemaakt? Dit is echt het stomme en domste plan ter wereld.", zeur ik. "Je weet toch wat je moet doen?", vraagt Michael. We hadden een plan gemaakt. Ik zou vragen waarom ze zo stil was en dan haar een beetje helpen. Ik zucht diep. De deur gaat open. Ik kijk hoopvol naar de deur. Maar geen Kaya. Melodie. Ik zucht weer diep.
"Ook hallo Cal.", zegt ze. "Mel hij mist Kaya." Melodie maakt met haar mond een 'o'. "Ze is weg. Gisteravond kwam ik thuis en eengroot deel van haar spullen waren weg. En al haar kleren die ze mee had. Plus haar koffers.", zeg ik. Ik kijk maar wat voor me uit. "Het komt wel goed Cal." Ik haal mijn schouders op. "He, guys we hebben overmorgen toch nog een concert?", vraagt Michael. Ik knik. "Dan kan je dat ene nummer voor haar zingen. Ze moet er toch bij zijn." "Nee. Kaya kennende loopt ze gelijk weg.", zeg ik. Ik ken haar daar te goed voor. "Mmm wat nou als Michael zich 'niet zo goed voelt' en dan moet Kaya de elektrische gitaar spelen. Kaya kan dat wel.", zegt Rachel. Ze doet aanhalingstekens in de lucht als ze dat zegt. We knikken. Ik pak mijn telefoon en ga naar de chatt van Kaya en mij privé.
U: Kaya alsjeblieft reageer....
Het spijt me.U: Kaya we willen het goed maken.
U: Ik had nooit zo moeten reageren.
U: Kaya ik hou van je!!!
Heb ik dat nou echt verzonden. Ik zie dat ze het niet ontvangt. Hu? Ik kijk naar haar profielfoto. Er stond eerst een leuk meisje met haar vriendinnen op het podium voor een concert. Maar nu, nu staat er niks meer. "Guys heeft ze jullie ook geblokkeerd?", vraag ik. De rest kijkt gelijk en dan knikken ze. Shit. "GODVERDOMME!", vloek ik.
"Ik heb het verpest. Alles. Ze wil me niet meer. Alles is weg." Er beginnen tranen over mijn wangen te stromen. Ik laat ze gaan. "Aww Calum, niet zo denken. Ze komt echt terug." Ik schud mijn hoofd en begraaf mijn hoofd in mijn handen. Ik begin te huilen zonder geluid.
"He, Cal ik kan vragen of ze hier heen komt om een band repetitie?", zegt Rachel. Ik knik. "Graag." Ik laat een zwake glimlach zien. Rachel pakt haar telefoon en belt Kaya. "Ze neemt niet op, hij ging gelijk door naar voicemail. Dat is niks voor haar. Ze heeft nooit haar telefoon uitstaan." De meiden knikken en maaken een instemmend geluid. Melodie probeert het nog een keer. Weer niet. Ik zucht wanhopig en speel wat met mijn vingers.
"Ik kan naar haar toe?", stelt Erica voor. Ik knik. Maar ik heb er geen vertrouwen in. Erica staat op en loopt met haar autosleutel de deur uit.
Kaya pov
Ik lig in mijn bed. Alweer. Ik pak mijn telefoon en zie dat hij dood is. Ik leg hem aan de oplader en hij springt aan. Als hij helemaal klaar is met laden zie ik dat Rachel net had gebeld. Ik zucht. Ik mis de meiden. Alleen ik kan er niks mee. Ik weet dat ze niet terug komen. De deurbel gaat. Ik doe geen moeite om dit bed uit te komen en de deur te openen. De deur gaat open. Mijn moeder. Ik zucht. Waarschijnlijk weer iemand van 5 Seconds Of Summer of van Music of Soul. Wanneer ook niet. "Leah wat die jij hier?" Hoor ik mijn moeder verbaast. Ik schiet recht. Leah?! Ik schiet mijn bed uit. Leah is mijn beste vriendin alleen ze was verhuist naar de andere kant van het land. Ik loop naar beneden. "Leah!" Ik ren naar haar toe. "Ik heb je gemist.", mompelen we tegelijk. Ik grinnik. We gaan naar boven. "En hoe is het met mijn favoriete gitarist?" "Ik dacht dat Luke Hemmings dat was.", grinnik ik. "Nah jij bent de beste dat weet je toch." "Nou de beste?", grinnik ik. "Maar hoe is het." Ik krijg een paar meldingen. Ik pak mijn telefoon.
4 berichten van Calum
Leah kijkt mee. "Calum?" Ik knik. "Dat ene joch van de middelbare school?" Weer knik ik. "Kijk wat hij te zeggen heeft.", zegt ze uit nieuswschierigheid. "Zal ik je eerst het hele verhaal vertellen voordat je er niks van begrijpt?", Zeg ik. Leah knikt.
"Jezus wat een kut kinderen.", stemt ze in. Ik haal mijn schouders op. "Nou kijken wat hij te zeggen heeft.", drinkt Leah aan. Ik open de chatt.
Calum: Kaya alsjeblieft reageer
Het spijt meCalum: Kaya we willen het goed maken
Calum: ik had nooit zo moeten reageren
Calum: Kaya ik hou van je
Mijn hart staat een paar seconden stil bij de laatste zin. Leah en ik kijken allebij met een vragend gezicht naar elkaar.
JE LEEST
I Found You Again|| 5sos Calum Hood
FanfictionDe vriendschap begon met: 'He' De vriendschap eindigde met: 'Ik haat je! Ik hoef je nooit meer te zien!" Kaya Hadeway is de beste vriendin van Calum Hood. De basgitarist van 5 seconds of summer. Ik kan beter zeggen wás de beste vriendin. Na een hef...