#13

946 52 3
                                    

Music:

Wrapped around your finger~5SOS

English love affair~5SOS

Vrijdagmiddag, het weekend begint. Het is de universiteit, het lijkt er wel erg op; lesrooster, kluisje, noem maar op. Ik heb sinds kort een baantje in een bloemenwinkel in het centrum, ik moet er zo heen, voor de eerste keer. Ik ken bijna alle bloemen bij naam uit mijn hoofd. Ik heb niet veel verstandt ervan, maar ik heb dringend geld nodig. Niall betaalt op het moment veel voor me, dat komt omdat hij veel verdient- hij werkt bij Nando's. Ik had gevraagd als er nog een plaats was maar het was al vol. En toen ben ik bij het schattige en kleine bloemenwinkeltje uitgekomen. Ik trek mijn zwarte jeans aan en mijn wit t-shirt. Ik doe snel mijn bordeaux rode vans aan en ren naar de uitgang, ik ben al bijna te laat. En dat nog wel op mijn eerste werkdag -goede indruk. Ik ren de drukke winkelstraat in en kom eindelijk aan bij het kleine winkeltje.

'Hallo mevrouw Green.' begroet ik het kleine, oude dametje achter de kassa. 'Nena.' haar stem kraakt, niet ongewoon voor haar leeftijd. 'Wat kan ik doen vandaag?' Ik val meteen met de deur in huis denk ik daarna. Ze fronst en kijkt even bedenkelijk. 'Je kan eerst alle bloemen water geven. Ik wil dat je daarna boeketen gaat maken. Als er dan nog tijd is kun je me vervangen achter de kassa. Is dat goed voor jou?' vraagt ze. 'Natuurlijk.' Ik pak een gieter uit de kast en vul hem met water. Ik loop naar het eerste rek in de koelbox en begin.

_____

Ik pak de laatste roomboterkoek uit de verpakking en ga aan het tafeltje zitten. Ik pak de groene thee erbij en bekijk rustig een tijdschrift dat op de tafel ligt in de persoonelskamer. Wat ik en alleen maar Annie Green zijn. Ik hoor mevrouw Green's krakerige stem achter de deur schalmen. Ik ga staan en kijk achter de deur. Ik kijk hoe zij het doet; ik moet dadelijk achter de kassa. Ik zie alleen het rommelige toonbankje en de oude gestalte van mevrouw Green- nouja de achterkant dan. Ik neem een slok uit mijn beker thee en kijk aandachtig toe, misschien kan ik er nog wat van leren.

'Ik kom voor Nena, ze werkt hier toch?' Ik herken die stem, alleen kan ik het even niet toepassen. 'Ja, wat wilt u van haar? Wie bent u?' Ik hoor haar achterdochtige stem kraken- ze is ookal 73. 'Ze zit bij mij in het studentenhuis. Ik ben Harry Styles. En ik wil haar nu zien.' snauwt hij. Mijn ogen worden groot en de kop thee valt uit mijn handen. Ik grijp naar mijn voet waar nou net de kop thee is opgevallen. Ik zie dat Harry opkijkt en mevrouw Green draait zich om. Harry loopt in een soepele beweging als een katachtige het rommelige toonbankje om en komt mijn kant opgelopen. Ik schuif zittend van de deur weg en zie hoe de deur wordt open gemaakt. Ik kijk bang omhoog en zie dat mevrouw Green onze kant komt opgelopen met een bezorgde uitdrukking op haar gezicht. Ze loopt de persooneelskamer ingelopen en gaat voor me staan. 'Gaat u ons beroven?' vraagt ze open. Harry lacht 'Nee. Ik beroof haar.' Hij wijst naar mij en grijnst.

Ik verzin maar wat met de uni, dit is mijn boek, dus mijn fantasie.

Dark ft H.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu