Jag och Chris går armkrok runt i parken. Folk, mest familjer till oss blivande studenter, tar bild med blixt även då det fortfarande är ljust ute. Victoria går med sin dejt, Viktor som passande nog är hennes pojkvän. Victoria och Viktor, det var nog ödet som parade ihop dem.Dagen har hittills varit perfekt, Victoria kom över och vi åt mat och gjorde oss redo för kvällen. Victoria och jag har blivit mycket närmre vänner efter då att Sophia och speciellt Tyra fick något ryck och helt plötsligt lämnade mig. Tyra och Sophia ska visst gå tillsammans, kanske fick de inga dejter i tid. Eller så vill ingen gå med dem, jag förstår båda.
Chris tar min hand och drar mig vidare till några blommande träd längre bort. Victoria och Viktor ansluter sig och nu fotar vår släkt oss. Min pappa håller i jackan, som jag bar tvungen att ta med om det nu skulle bli regn. Suck, det ser så dumt ut att han står där med jackan helt slumpmässigt. Chris drar av en ljusrosa blomma och sätter den bakom mitt öra.
"Den passar inte min klänning alls," skrattar jag, men han lägger över en hårslinga ändå.
"Du är jättevacker idag," säger han och jag ler. Vad gullig han blev helt plötsligt.
"Så jag var ful igår?" skämtar jag och han blir rosig om kinderna. Jag skrattar och han samma nervöst.
"Nej, asså jag menar-," mumlar han och jag avbryter honom.
"Jag vet precis," ler jag och kysser honom på kinden. Victoria sparkar till mig med klacken.
"Barnförbjudet, min syster är här," skrattar hon i en låg viskning. Hennes lillasyster, Emilia, var strax över sju och yngst i deras familj. Victorias släkt var jättestor, alla grenar på släktträdet hade runt sex eller sju barn. Så Victoria var ett bland sju barn, som trea äldst.
Längre bort går Tyra och Sophia, som viskar något när dem ser mig. Deras steg närmar sig oss och jag känner redan deras negativitet riktas mot mig. Föräldrarna drar sig bort mot sina bilar och min pappa frågar om jackan. Dumma jacka.
"Är du säker på att du inte ska ha den då, tänk om det blir kallt?" försöker han och försöker lägga jeansjackan i mina armar. Jag sätter händerna emot.
"Då får jag säkert låna Christoffers kavaj, det är lugnt pappa, säkert," skrattar jag. Chris nickar instämmande och pappa drar jackan mot sig.
"Okej, ha kul då så ses vi ikväll-," börjar han men ser sedan på Chris, "inte för kul bara," kisar han och jag förstår att han syftar på sex. Såklart, herregud är det det ändå folk tänker på numera?
"Jadå jadå, hejdå pappa," skrattar jag stelt och föser bort honom. Tyra och Sophia ansluter sig till gruppen.
"Hej Anthony," ler Tyra oskuldsfullt. Jag spyr lite i min mun, man ser hur hon fejkar.
"Hej Tyra, Sophia, längesedan man såg er!" ler pappa och klappar Tyra på axeln. Fan, tyst pappa!
"Ja tyvärr, det var längesedan man var inbjuden till huset," skrattar Tyra och ler mot mig. Sluta se på mig, tack.
"Men Angie då, ni är välkomna när som helst tjejer," ler pappa och vinkar mot oss när han sedan går.
Tyra och Sophia står kvar. Fan, de är de sista jag vill ska få förstöra min kväll.
"Ja, Angie, varför har det blivit så?" säger Tyra kallt och fejkar en ledsen mun. Jag tar hårt tag i Chris hand och han drar mig bort från tjejerna.
"Jaså Angelica, du har bytt kille nu?" ropar Sophia bakom mig. Jag vänder mig om och ser på henne. Sophias ögon säger mig att hon inte vill vara så här. Hon vill vara min vän och stå vid min sida som Victoria.
YOU ARE READING
rosor i plast ° d.l.
FanfictionDANTE LINDHE vi hade dåligt sex, men ändå sex inte så snuskigt som det låter haha *INGA BILDER TILLHÖR MIG (om inget annat nämnts) OCH JAG MENAR INGET ILLA MED ATT ANVÄNDA DESSA. BILDERNA TAS BORT VID ÖNSKAN AV DESS ÄGARE* instagram & blogg skriven:...