Ölüm Perileri (Banshee) ya da inleyen Kadın olarak bilinir, literatürde Barış Kadını veya Ölüm Meleği olarak da yer bulmuştur. Kökenleri Kelt folkloruna dayanır. Özellikle İrlanda da Ölüm Perileri yaygın olarak bilinir.
Ölüm Perileri, bir çok şekile girebilir veya kendini başka şekillerde gösterebilir. Bazen yırtık pırtık elbiseler giymiş yaşlı bir kadın bazen genç ve güzel bir kız bazen de kanlı giysileri olan bir çocuk şeklinde insanların karşısına çıktığı söylenir. Bu şekiller hayvanlardan bitkilere kadar geniş bir yelpazeye sahiptir. Ağlayışları ve inleyişleri çok keskin ve rahatsız edicidir. Genelde geceleri duyulan Ölüm Perileri’nin çığlıkları, bir ölümlünün yakında öleceğine ya da çoktan öldüğüne işarettir. Kelt mitolojisinde, tanrıça olarak tanımlandığı da görülmüştür.
“İskoçya Kralı James’e bir Banshee’nin yaklaştığını gördüm ve o kısa bir süre sonra öldü.”
Ölüm Perilerinin sadece saf İrlanda kanı taşıyan aileleri uyardığı düşünülürdü. Bazı Kuzey İskoç ailelerinde hala ölüm perisi veya ev hayaletine inanlar vardır. Son olarak 1948 yılında Banshee görüldüğüne dair iddialar vardır. Değişik hayvan formlarına bürünebilen bu periler büyücülükle de ilişkilendirilebilir. Ayrıca Banshee’lerin genelde gri veya beyaz kıyafetleri, soluk saçları olduğu düşünülüyordu. Gümüş bir tarak ile saçlarını fırçalayan periler, deniz kızları ile benzerlik göstermekteydi. Bu yüzden eğer İrlandalılar yerde tarak görürse asla dokunmazlar. Bu tarağın onları cezbetmek, baştan çıkarmak ve ruhu saf insanları kendilerine çekmek isteyen Banshee’lerin bir tuzağı olduğu düşünülmektedir.
BİR DİĞER YAZI İSE;
Banshee bir Irlanda efsanesi aslında. İskoçya, Avusturalya, ve Amerika’ya da yayılmış bu inanç ama aslında çıkış noktası Irlanda. Ve diğer ülkelere de Irlandalıların göçleri sebebiyle yayılmış.
Banshee’ler Irlanda inançlarında var olan, ölüm haberi veren periler aslında. Haklarında yazılan ilk yazılar 8.yy’dan kalma..
Banshee’lerin geceleri yakında ölecek kişinin odasının penceresi altında çığlıklar atarak ağlardığı duyulurmuş. Kimse görmezmiş bu varlıkları. Sadece sesi duyulduğu zaman bilinirmiş ki o evden biri ölecek. Aynı anda birkaç Banshee’nin çığlık attığı duyulursa, bu ölecek olan kişinin önemli bir kişi olacağına işaret edermiş.
Banshee’ler aslında saf Irlanda kanı taşıyan ailelerin koruyucu perileriymiş. Ait oldukları aileleri çok sever, birinin öleceğini hissettikleri zaman yas tutmaya, ağıtlar yakmaya başlarlarmış.
Bu bölüm benim için cidden çok heyecanlıydı. Ölüm perileri'nin bu kadar çok ilgimi çekeceğini düşünmemiştim. Umarım sizin de ilginizi çeken bir yazı olmuştur.
Bana bu bölüm için yardım eden yani ölüm perilerini araştırıp sunmamı isteyen @gzdezdemir531 Bu bölüm ona ithafen 💕
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gizemini Koruyan Varlıklar Ve Sırlar Dolu İnsanlar&Garip Olaylar
ParanormalGizemli varlıklar ve insanlar hakkında merak edilenler...