8. Asher en Maliah Green

26 0 0
                                    

Desy wilt weer naar de tafel van Mike lopen maar ziet dat hij daar niet zit. Dit keer volgt ze Anne en lopen ze naar een tafel met verschillende mensen die ze niet kent.
'Desy, dit is mijn pack.' Zegt ze met een vage trotse uitdrukking.
Desy wordt door iedereen begroet en Anne ook, blijkbaar komt ze er niet vaak bijzitten.

Desy gaat tussen Anne en een zwartharig meisje inzitten.
Ze maakten oogcontact en voor een seconde dacht Desy dat ze een teken van schrik in haar ogen zag maar dat was zo snel verdwenen dat ze dacht haar ogen een waanbeeld hadden gecreëerd.
'Ik ben Maliah.' Stelt het meisje zich voor. Ze heeft ravenzwart haar, een bleke huid, haar ogen opvallend mooi groen met bruine spikkeltjes en rooskleurige lippen. Ze heeft allemaal sproetjes over haar gezicht.
'Ik ben Desy.' Zegt ze met een verlegen glimlach.
'Iedereen weet dat ondertussen.' Zegt Maliah met een lachje.

Desy voelt zich fijn bij Maliah, ze hebben een soort klik. Lachend zitten ze te eten. Er was een jongen aan de tafel, beter gezegd aan het hoofd van de tafel, die haar met nieuwschierige maar toch koude blikken onderzocht. De jongen leek op Maliah, zwart haar, een bleke huid, groene ogen en dezelfde rooskleurige tint op de lippen, die van de jongen misschien iets lichter. Maliah zag de blikken van haar naar de jongen. 'Dat is de leider van de pack.' Zegt ze. 'Asher Green, ook wel bekend als mijn broer.'
Asher en Desy hebben oogcontact, beide te koppig om weg te kijken. Uiteindelijk was het Desy die oogcontact verbrak omdat Maliah haar aanstootte.
'Trek je niks van hem aan, hij heeft moeite om mensen te vertrouwen.'
Desy schiet een beetje in de lach.
'Niks van hem aantrekken? Hij is jullie Alpha!'
Maliah grijnst.
'Ik zie dat je de termen kent.'
Desy schudt lachend haar hoofd en richt zich weer tot haar eten.

Als Desy weer naar Anne's kant kijkt ziet ze dat zij en een jongen het erg gezellig hebben. Desy schenkt haar een betekenisvolle blik. Anne schudt gauw verontwaardigd haar hoofd.

Na het avond eten lopen Anne en Desy terug naar hun kamers. De pack ligt op dezelfde gang, behalve Asher, maar ze bleven nog even zitten. Desy moet de hele tijd aan Maliah denken, het was zo gemakkelijk geweest om met haar te praten. Dan bedenkt Desy zich weer dat Anne met iemand zat te praten in de eetzaal.
'Jij en die jongen leken het goed met elkaar te vinden.' Zegt ze.
'Hebben jullie, misschien iets?' Zegt Desy plagend.
Anne kijkt haar verschrikt aan.
'Mij en Evan? Nooit.'
'Waarom niet? Jullie passen bij elkaar.'
'Omdat ik al een vriendje heb.'
'Echt?'
'Ja, hij zit in een andere pack.'
'Hoe heet hij?'
'Jax.'
Desy probeert een beeld voor te stellen van hoe hij uit zou zien.
'Leuke naam.' Zegt ze dan droogjes.
Anne glimlacht een beetje afwezig, waarschijnlijk met haar gedachten bij Jax.

Terug op haar kamer dwalen Desy haar gedachten weer naar Maliah.
Ze was dan misschien wel vriendelijk en ze hadden een goede klik, er was toch iets mysterieus aan Maliah.
De hele tijd zag ze dat ze Asher waarschuwende blikken gaf, hoe stiekem ze dat ook deed.
Haar ogen stonden de hele tijd een beetje verward. Desy dacht dat het waarschijnlijk toch niks met haar te maken had en vergat het maar gewoon.

POV Maliah

Maliah kijkt zo snel mogelijk weer weg als ze Desy de eerste keer in de ogen kijkt.
"Wat wás dat?"
Hoort ze Asher zijn stem door haar hoofd razen.
"Weet ik niet..."
Maliah ziet dat Desy naast haar komt zitten en hersteld zich gauw.
'Ik ben Maliah.' Zegt ze gauw met een zo vriendelijk mogelijke glimlach.
'Ik ben Desy.' Antwoord ze terug, zachtjes, verlegen bijna.
'Iedereen weet dat ondertussen.' Zegt Maliah lachend, misschien een beetje geforceerd maar ze meent het wel.

Tijdens hun gesprek merkt Maliah dat Desy's blik soms afdwaald naar Asher, die haar openlijk zit te bekijken.
"Ash, kappen."
Asher wend zijn blik even af.
"Waarom?"
Maliah moet een gefrustreerde zucht inhouden.
"Ik zoek dit eerst zelf uit."
'Dat is de leider van de pack.' Zegt ze dan. 'Asher Green, ook wel bekend als mijn broer.'
Desy kijkt geïnteresseerd naar Asher en Asher beantwoord haar blik, ze blijven elkaar in de ogen kijken.
Maliah port Desy in haar zij zodat ze haar weer aankijkt.
'Trek je niks van hem aan, hij heeft moeite om mensen te vertrouwen.'
Desy schiet een beetje in de lach.
'Niks van hem aantrekken? Hij is jullie Alpha!'
Een grijns verschijnt op Maliah haar gezicht.
'Ik zie dat je de termen kent.'
Maliah kijkt hoe Desy hoofdschuddend verdergaat met eten.

Een tijdje na dat Desy weg was gegaan staat Maliah op en gaat door de gangen dwalen.
"Wacht M ik kom mee."
Maliah kijkt geïrriteerd naar Asher die haar joggend in haalt.
"Wat is er zo belangrijk dat je mij niet alleen kan laten."
Zegt ze gefrustreerd.
"Desy."
Maliah zucht.
"Wat is er met haar?" Maliah doet alsof ze niet weet waar hij het over heeft.
"Je weet precies waar ik het over heb M."
Maliah rolt haar ogen en loopt door.
"Maliah!" Roept Asher.
"Ash, met alle respect, ik. Wil. Het. Er. Niet. Over. Hebben."
Sist Maliah met haar kaken op elkaar gedrukt.
"Oke dan." Zegt Asher, nu ook duidelijk geïrriteerd. Hij loopt een totaal andere kant op, waarschijnlijk naar zijn kamer. Als de alpha van de pack waar de engelen het meest mee samenwerkten had hij zijn eigen kamer, op een van de wat gezelligere gangen.
Maliah verzinkt in gedachten, zelf ook uit proberen te vogelen wat er gebeurde bij Desy. Ze had zo haar ideeën, maar wilde het niet geloven.
Uiteindelijk dwaalden haar gedachten naar een meisje met lichtbruin haar dat  zachtjes over haar schouders golfde.
De reden dat Maliah niet wilde geloven wat er gebeurd was. Het meisje dat ze al haar hele leven kent. Haar eerste liefde. Een fae. Lorelai

Skdkdk ik lees te veel fanfictions de laatste tijd dus het duurde wat langer met schrijven omdat ik de hele tijd fanfictions het lezen was :') nou ik ga nog wel meer fanfictions lezen dus er kan wat tijd tussen de hoofdstukken zitten oofff

Ik ga voor 5 dagen naar de camping bij beekse bergen alleen met me vader, stiefmoeder en broertje en ik ben nog al onsociaal dus mijn telefoon gaat natuurlijk overal mee naar toe :)

De foto bovenaan is de kleur van Maliah en Asher's ogen, ik vond dat ik dat detail wel even aan jullie moest laten zien want wow

Hoop dat het hoofdstuk een beetje interessant was...

Bruised                                        The casca chronicles deel 1 dutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu