Let's Talk about "Friendship"

12 2 1
                                    

ENGLISH VERSION:

We humans have a lot to do with other people in our lives. People who live on the other side of this earth and people who have found their homes around the corner.
It does not matter if someone lives close by or far away. A friendship can arise at any distance. You have many differences in "knowing someone". One is only a knowledge. You have only spoken a few times and does not many things with you. The other is a good friend of yours. With which you undertake a lot or talk a lot with.
I have a clear opinion about internet friends. When the talls do not beat to sexual subjects. I find internet friends safe. A bf/gf that you from the internet. I don't like that, but I do believe that there are such good relationships and therefore I will never forbid anyone. Just warn. About that a person does not always speak the truth.
This is also something to think about. When it only revolves around a good friendship. I have met a few friends on the internet. For me there is no difference between them and my friends in the Netherland.
A friendship must be built. From truth, love, faith, trust and many other things.
When one of these things is removed. Dies a friendship quickly and its hard to rebuild it. Is a big job.
What I am trying to say is this. That forgiving someone's mistakes. Often isn't the problem, but forgetting is a completely different story.
You meet people almost every day. People walk on the streets around you and you will never know if that person will ever be at your side. Or could have become a good friend. When you said "hey".
I often thought about it. What makes a friendship invaluable? What makes it special and real?
During the think work. A lot hours, days and seconds. Flew away. You use the time to find your opinion, because A correct answer isn't here.
In the end I came to believe. That these questions has for every person. A other answer.
For everyone, something else is important in a friendship. Finding your perfect buddy is impossible. After all, a perfect person doesn't exist, but your best friend.
Everyone finds that.

Every person gets to deal with difficult periods in his/her life.
The people who are sitting around you. have to stand up before you lay and give you a push to stand up again. With words with meanings.
A hands that  grabs you when you need it. Someone who is there for you. Even when you are in your worst times.
Someone who makes sure that you continue. You do not walk back to the times that you actually want to avoid.

I have lost my buddy.
A big sadness.
someone that is so important in your life.
Just disappears.
Someone who hugged you, but now you can't touch her/him anymore.

A buddy is the star that brings you to the next planet.

I lost my star.
_________________________________________

NETHERLANDS/DUTCH VERSION:

Wij mensen krijgen in onze leven veel te maken met andere mensen. Mensen die aan de andere kant van deze aarde wonen en mensen die om de hoek hun thuis hebben gevonden.
Het maakt niet uit of iemand dichtbij woont of erg verweg. Een vriendschap kan ontstaan op elke afstand. Je hebt vele verschillen in "iemand kennen". De ene is enkel een kennis. Die je slechts een paar keer hebt gesproken en nog weinig dingen mee onderneemt. De ander is een goede vriend(in) van je. Waarmee je veel onderneemt of erg veel mee praat.
Zelf heb ik duidelijke mening over internet vrienden. Wanneer de gesprekken niet verslaat naar sexuale onderwerpen. Vind ik internet vrienden veilig. Een vriendje via het internet. Ligt me wel niet zo lekker, maar ik geloof wel dat er zo goede relaties ontstaan en zal deze dingen dus ook nooit aan iemand verbieden. Enkel waarschuwen. Over dat een persoon niet altijd de waarheid spreekt.
Dit is ook iets om bij na te denken. Wanneer het alleen om een goede vriendschap draait. Zelf heb ik een paar vrienden via het internet. Voor mij zit er geen verschil tussen hen en mijn vrienden in Nederland.
Een vriendschap moet worden opgebouwd. Uit waarheid, liefde, geloof, vertrouwen en nog vele andere dingen.
Wanneer een van deze dingen wordt verwijdert. Stort een vriendschap snel en hard in en het opnieuw opbouwen. Is een aardige klus.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is. Dat het vergeven van iemand zijn/haar fouten. Vaak niet het probleem is, maar het vergeten is een heel ander verhaal.
Je ontmoet bijna elke dag mensen. Mensen lopen over de straten langs je heen en nooit zul je weten of die persoon ooit aan je zijde zal staan. Of een goede vriend(in) had kunnen worden. Wanneer je "hey" had gezegd.
Ik dacht vaak na over. Wat maakt een vriendschap nou van onschatbare waarde? Wat maakt het speciaal en werkelijk?
Tijdens denk werk. Vliegen uren, dagen en secondes voorbij. Je gebruikt de tijd om je mening te vinden, want EEN juist antwoord is hier niet.
Uiteindelijk ben ik gaan geloven. Dat deze vragen voor elk mens. Anders zou worden beantwoord.
Voor ieder is iets anders belangrijk in een vriendschap.
Om je perfecte maatje te vinden is habit onmogelijk. Een perfect mens bestaat nu eenmaal niet, maar je beste maatje.
Die vind iedereen.

Ieder mens krijgt in zijn leven te maken met moeilijke periodes. 
De mensen die rondom je zitten. Moeten dan voor je opstaan en je even een duw geven.
Door woorden met betenissen.
Een handen die je vast pakken wanneer het nodig is. Iemand die er voor je is. Zelfs wanneer je in je slechtste tijden zit.
Iemand die zorgt dat je doorgaat. Je niet terug loopt naar tijden die je eigenlijk wilt vermijden.

Zelf ben ik mijn maatje verloren.
Een groot verdriet.
Zoon belangrijk iemand in je leven.
Die zomaar verdwijnt.
Iemand de je omarmde, maar je nu niet meer kan aanraken.

Een maatje is de ster die je brengt naar de volgende planeet.

Ik ben mijn ster verloren.

Let's Talk About ItWhere stories live. Discover now