#MYLOVEMTGANGSTACHAP6
#BUAHHATIJP
CHAP 6 (TERPERANGKAP)Gavin bayar tunai semua bil Ray dan uncle Johny. Alexa yang berdiri di sebelahnya muram sejak tadi. Hutangnya bertambah lagi kali ini.
“Na.. ni bil.. biarlah uncle kau rehat dulu di hospital ni. Nanti saya bayarkan.. masuk buku 555.” Kata Gavin bersahaja.
“Banyak ni... macam mana saya mau bayar?”
“Itu belum masuk bunga lagi..” Kata Gavin menambahkan rasa takut Alexa.
“Ya la...” Alexa tunduk. Setidaknya masalah bil hospital sudah selesai. Tetapi dia pula sudah terperangkap dengan budi Gavin tanpa dia tahu maksud sebenar Gavin.
“Bunga akan bertambah setiap hari. Tapi...” Gavin memandang Alexa.
“Memandangkan kau ni pun susah, bunga tu akan bertambah setiap bulan. 10%. kau pandai kirakan?” Gavin sengaja menduga.
“ Ya lah...” Hanya itu saja yang dia mampu jawab.
“Tapi... kalau saya nda dapat bayar macam mana?”
“Terpaksalah kau korbankan apa yang kau ada... Kaki kah, tangan kah, buah pinggangkah, ginjal kah ataupun paling bagus HATI kau...” Kata Gavin dengan tegas.
“Ahh... kau mau ambil organ-organ saya?”
“Memang itu yang sepatutnya. Kau tau sudah saya ni siapakan...” Gavin berlagak di depan Alexa.
“Ya laaaaaaaaaaaah....” Alexa mengeluh berat.
Kemudian mereka balik ke wad masing-masing. Alexa senyum melihat Juina dan uncle dia yang masih tidur. Dia tunjukkan bil pada Juina.
“Na..sudah bayar..” Alexa senyum.
“Pakai apa kau bayar?”
“Gavin bayarkan. Nanti saya bayar dia balik...” Jujur Alexa.
“baik juga hati dia?” Juina mengerutkan dahinya.
“Baik? Dia tu a...”
“Bising kamu dua ni. Tidak pigi jual ikan kah?” Uncle Johny tiba-tiba terbangun. Dua gadis itu berpandangan.
“Lepas ni saya mau pigi jual ikan sudah. Ni Juina jaga uncle hi hari...” Kata Alexa.
“Bila saya boleh keluar ni? Sengsara kita membayar ni nanti...”
“Nda apa bapa, si Alexa sudah...” Cepat Alexa memijak kaki Juina.
“Aduh!!” Juina menjeling.
“Saya akan cari kerja tambahan uncle! Jangan risau!” Kata Alexa sambil membalas jelingan Juina.
“Kerja tambahan?!” Johny pandang Alexa atas hingga bawah.
“Badan kau kurus kering macam ni kau mau lagi kerja tambahan?!” Marah Johny.
“Biarlah bah uncle. Saya buat ni untuk uncle juga...” Alexa tersengih.
“Saya pun mau kerja tambahan...” Juina tunduk.
“Kalau kau ikut kerja tambahan, siapa jaga uncle?” Alexa menepuk bahu Juina.
*****
Sue memandang Ray yang masih belum sedarkan diri. Perlahan dia menyentuh tangan Ray yang sejuk itu.“Ray, kau tau kan saya sayang kau... Tapi kau pun tahu yang kita nda buli sama-sama dalam keadaan kau yang macam ni. Ray, I need you. But now.. Look at you Ray...” Sue mengesat air matanya.
“Ray, please forgive me. I have to go. It will be the last time I came here. Im sorry Ray...” Sue melepaskan genggaman jemari Ray. Dia bingkas bangun dan terus keluar dari bilik itu.
YOU ARE READING
My Love Mr Gangsta
RomanceTeaser MY LOVE MR GANGSTA! Alexa adalah gadis biasa yang berasal dari perumahan setinggan di sebuah kawasan di sekitar Kota Kinabalu. Dia membesar di persekitaran anak-anak jalanan. Perwatakkannya yang agak kasar itu membuatkan dia susah untuk di de...