Chap 9

1.6K 157 6
                                    

#MYLOVEMTGANGSTACHAP9
#BUAHHATIJP
CHAP 9 (BERKAHWIN ATAU PERJANJIAN TAHANAN?)

Gavin memandu kereta sport miliknya terus ke tampat yang di maksudkan oleh Laura. Mereka tiba di depan butik ternama di kota itu.

Gavin turun dari kenderaannya dan membukakan pintu untuk Laura. Sudah menjadi kebiasaannya sejak dulu lagi. Dia akan bukan pintu untuk ibu, adik, Laurie dan juga Laura. Selain 4 wanita itu dia tidak perna lakukan pada sesiapa.

“Buat apa datang sini? Kau cari dress untuk apa?” Tanya Gavin hairan.

“Untuk birthday party Hana malam esok...” Kata Laura. Gadis itu memeluk lengan Gavin. Mereka sama-sama melangkah masuk ke dalam.

Beberapa orang pekerja di dalam butik itu terpesona melihat Gavin. Sudah lama Gavin tidak ke butik itu. Laura memilih beberapa dress rekaan terbaru.

Ketika sedang asyik melihat gelagat Laura, Gavin terkenangkan suatu saat dulu ketika dia dan Laurie datang ke sana untuk melihat gaun pengantin. Ketika itu Laurie memilih gaun putih kembang yang ada batu permata. Gaun itu samgat simple tetapi nampak anggun di tubuh Laurie.

Dia masih ingat betapa manis dan cantiknya senyuman mendiang tunangnya itu. Hatinya jadi sedih bila terkenangkan saat itu.

“Gav?” Laura menarik lengan Gavin.

“Yeah?” Gavin memandang Laura.

“Cantikkah ni dress?” Laura menunjukkan dress seksi berwarna kuning.

“Nice. Sesuai sama kulit kau..” Puji Gavin.

“Ok.. I pick this!” Kata Laura dengan gembira.

Ketika di kaunter pembayaran. Laura mengeluarkan dompetnya. Gavin terus menyerahkan kad kreditnya membayar dress yang bernilai lebih dari seribu ringgit itu.

“What? no..Its ok Gav..” Kata Laura terkejut.

“Its ok. Saya belanja..” Gavin mencubit pipi Laura.

“Aww... Thank you!” Laura terus memeluk lengan Gavin dengan manjanya.

Mereka kemudian pergi makan. Sesudah itu Gavin menghantar Laura balik. Robert memandang Gavin dengan tajam. Dia tidak faham sikap anak muda itu.

“Laura, berapa kali daddy cakap sama kau jangan lagi pigi dekat-dekat si Gavin tu!” Marah Robert.

“Daddy ni. Itukan hal saya...” Bentak Laura.

“Hal kau? ya.. betul itu hal kau. Tapi kau ingat Laura, berapa kali sudah dia tolak kau? Berapa baldi sudah air mata kau buang untuk dia?” Marah Robert lagi.

“Ish Daddy ni! Biarlah berapa puluh baldi pun saya nda kisah daddy! Janji saya dapat dia! Saya yakin nanti dia boleh terima saya juga! Its about time dad!” Laura terus naik ke atas.

Robert menghelah nafas pendek. Di renungnya gambar mendiang anak sulungnya. Kematian Laurie mengubah semuanya.

“Laurie.. I wish you were here...” Kata Robert sambil menahan sebak.

*****

Gavin tiba semula di pejabatnya. Dia tersenyum melihat mommy dan daddynya yang sedang menunggu dia di dalam pejabat.

“Mom..Daddy!” Gavin memeluk kedua orang tuanya.

“Mommy miss you!” Mrs Garret mencium pipi anak sulungnya.

“I always miss you my love...” Balas Gavin.

Hubungannya dengan keluarga sangat rapat meskipun dia adalah ketua gangster yang di kenali sangat ganas dan kejam. Dia tidak perna membawa personalitinya yang kejam ke dalam keluarganya. Malah dia dikenali sebagai anak yang baik dan lelaki budiman.

My Love Mr GangstaWhere stories live. Discover now